Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 4 af 4

Emner: Cykelslange taske??

  1. #1
    Poissons Gæst

    Cykelslange taske??

    Hej alle..
    Kan læse mig til i har meget viden..
    Jeg er i gang med at sy en taske af cykelslanger.. Eller det vil sige, jeg prøver..
    Men jeg kan simpelthen ikke sy i det..
    Jeg har en helt almindelig billig maskine..

    Jeg har sat tråd spændingen helt op til en 8 stykker.
    Har en lædernål 100 i.
    Har filt under
    og fik et tip at man kan sætte noget tape undersyfoden så vil den glide bedere.
    Har alm. tråd i.

    Men jeg kommer stadigvæk ingen vegne.. Den vil godt sy i det.. men det bliver ikke kørt videre, og når jeg så hiver det igennem bliver det jo noget lort, og den syer stort set kun oven i hinanden.
    Mit spørgsmål er hvad gør jeg forkert?? skal jeg ud og se hvor pokker jeg kan finde sådan en teflon fod? og er den svaret?

    Håber der er nogle der kan hjælpe mig

    Mvh
    Sofie

  2. #2
    garn på flugt Gæst
    ved ikke helt om du kan bruge det til noget, men vil alligevel fortælle mine erfaringer med gummi.
    Jeg har syet en del i traktorslange, som fint gik gennem min maskine. Jeg lagde bagepapir omkring for at det hele gled lidt lettere. Har syet sammen med filt og lærred uden problemer.
    Jeg har også forsøgt mig med cykelslange, som jo er noget tyndere og også mere elastisk, men oplevede samme problemer som dig. Jeg har en god maskine, som også syr i læder uden problemer, men cykelslange ville den bare ikke.
    Har syet cykelslange og stof sammen, hvor stoffet lå i bunden og det gik godt nok.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    22 Sep 2009
    Geografisk sted
    årre
    Indlæg
    106

    ..

    jeg har en industrimaskine som også kan have problemer med at sy i tyndere materialer, derfor skal jeg huske at skrue på den "skrue" der sidder øverst på maskinen, som styrer hvor meget pres trykfoden lægger på materialerne... jo tyndere jo mindre skal den presse, og selvfølgelig mere pres på, så tykkere materialet er....håber det kunne hjælpe

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Og ja.. teflontrykfoden gjorde udslaget hos mig...
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •