Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 33

Emner: Strikkeringe, strømper: Hvordan gør man

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg lægger altid maskerne løst om. Det er når jeg vil strikke dobbelt, at de 2 øverste masker bliver strammet af den nederste, som skal over dem begge 2. Når jeg bare strikker alm. ret og vrang, så er et ikke stramt.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    03 Dec 2008
    Geografisk sted
    9210 Aalborg
    Indlæg
    169
    Ok, Strikkelene. Så misforstod jeg.
    Du kan ellers tro, at de nye strømpestrikkeringe jeg købte af Heddimor er tætte. Selve pinden er kraftigere end en tændstik, men de er placeret meget tæt på hinanden. Men, utroligt nok, man vænner sig til det også. Jeg har strikket skaftet + hælen på første sok, og det blev en rigtig flot strikning. Også af hæken. Ingen huller eller noget at komme ëfter, der skal syes. Utroligt, at man kan lave hæl på sådan en tingest.
    V.h. Betteklaus 9210

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg glæder mig til at se billeder af dine første strikkeringe strikkede strømper, BetteKlaus.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    03 Dec 2008
    Geografisk sted
    9210 Aalborg
    Indlæg
    169
    Strikkelene: Det taget nok nogen tid. Jeg er ikke færdig med den første endnu. Hvis jeg lægger et billede ind af den første sok, må man sikkert ikke lægge ind, når begge sokker er færdigt. Så jeg må overveje hvad jeg vil. Men så kommer inddlægget ikke til at ligge i denne tråd, men i en tråd der kommer til at hedde 'Betteklaus 2010', under 'færdigt arbejde'. Sådan har jeg forstået det.
    V.h. Betteklaus 9210

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Du kan da godt tage et billed af én sok og vise os og så senere tage et billed af begge sokkerne. Man må bare ikke lægge det samme billed ind 2 gange. Men når det er 2 forskellilge billeder gør det vist ikke noget.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    03 Dec 2008
    Geografisk sted
    9210 Aalborg
    Indlæg
    169
    Jeg har desværre mistet linket til videoen med indtagning til tåen. Den, hvor man syr/strikker dem sammen på to pinde. Og jeg kan ikke finde det på Rollen.dk.
    Men det er der nok?
    V.h. Betteklaus 9210

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    03 Dec 2008
    Geografisk sted
    9210 Aalborg
    Indlæg
    169
    Jeg har fundet det!
    V.h. Betteklaus 9210

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det var godt du fandt det igen!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    03 Dec 2008
    Geografisk sted
    9210 Aalborg
    Indlæg
    169
    Så blev jeg da færdig med første sok.
    Den er strikket fra skaft til første halvdel af tåen. Utroligt i et stykke, dvs. der er to ender. Så strikkede jeg anden halvdel af tåen. Og det hele var bare så pænt indtil jeg opdagede at foden var for lang! Så måtte jeg pille op, og lave tåen påny. Da jeg så skulle sy tåen sammen på ny. skred tråden ud af fire aflænkede masker. Jeg samlede op så godt jeg kunne, men nej. Den blev ikke så fin som første gang.

    Men jeg har ikke mistet modet. Overhovet ikke. Jeg synes bare det er en god måde at strikke strømper på. Og efterhånden får man vel også øvelse, så jeg ER begyndt på anden sok.

    Skulle nogen nu have gode råd, er de velkommen. Jeg fik nemlig for løse masker i tåen, og det kunne jo være at I havde et fif. (Det var heller ikke nemt at løsne maskerne fra strikkeringen for at kunne fortsætte i tåen for sammensyning.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    V.h. Betteklaus 9210

  10. #30
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Den strømpe er meget sød, Betteklaus.

    Jeg ved ikke, om det ville hjælpe, at dobbeltstrikke maskerne i tådelen af foden. Det er bare en tanke. Jeg kan nok først snakker rigtig med om sokker, når jeg selv får prøvet at strikke en sok.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •