Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: Hobby butikker i London

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2007
    Geografisk sted
    Munkebo
    Indlæg
    215

    Hobby butikker i London

    Jeg har lige fået afvide at vi har fået en rejse betalt til London af min svigermor. Og så tænkte Jeg straks om der er nogen gode steder i London med hobby butikker. Vi skal bo på et hotel ved bayswater road/oxford street. Er der nogen der kender nogen butikker der???
    Hilsen Heidi
    Tjek nye ting på min Blog
    se under profil

  2. #2
    strikketøsen Gæst
    Hej asmile4you,

    Jeg har jo for ikke så længe siden været en tur i England - Essex, hvor jeg besøgte en kæmpebutik ved navn Hobbycraft i Basildon.

    Nu har jeg lige søgt og der er 3 af dem men alle udenfor London:

    http://uk.local.yahoo.com/searchlarg...raft&wid=44418

    Udover dette må du prøve at google f.eks. søgeord som scrapbooking eller hvad du nu er interesseret i og så se, om der dukker noget op.

    Mit gæt er, at det ville være meget dyrt for sådan en butik at "opholde" sig i Londons centrum, så du skal nok til et yderdistrikt.

    Jeg så f.eks. efter en meget stor strikkebutik, der lå i Holborn, meeen den er PIST VÆK!

    Man kan tilsyneladende ikke vende ryggen til en storby i bare 16 år .... så går de hen og laver alting om ... !

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Herning
    Indlæg
    96
    ja hvornår skal du afsted og hvad er det du særlig søger jeg har en datter der bor i London og vi har været inde i en meget stor hobby forrretning der havde alt jeg siger alt til fremstilling af kort og scrapbooking og jeg ved ikke hvad , men hun er lige på en uges ferie så jeg kan ikke kontakte hende før på Fredag / Lørdag og jeg kan jo ikke huske hvad det hedder der hvor vi var

    Anna

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Samsø (Kolby)
    Indlæg
    226
    Jeg har desværre aldrig selv været i London, men hvis man er til stempler, så skulle der ligge en lækker butik lige i nærheden af British Museum (så kan man jo altid "parkere" resten af familien derinde imens):
    http://www.bladerubberstamps.co.uk/
    Udover stempler, så skulle de også have lidt lækkert papir m.m.

    Og så fandt jeg dette her på et andet forum:

    Dette er noget af det største i England - den anbefales klart af folk i og nær London.

    Artbase
    88 North Street, Hornchurch, Essex RM11 1SR
    Tel: 01708 457 948
    Fax: 01708 457 949
    Email:
    artbasehx@aol.com

    http://www.artbasehornchurch.com/

    By London Underground from Central London: Take District Line (green!), eastbound to Hornchurch. From Hornchurch Station we are a short taxi or bus ride. If taking the bus (No. 1 ask the driver to drop you off at the stop immediately after the Queens Theatre as the stop is immediately opposite our store.

    Hilsen Gydda (alias Gitte)

    ...hvis livet giver dig citroner, så lav limonade !!

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    18 Aug 2007
    Geografisk sted
    Kbh
    Indlæg
    193
    OXford street er jo centrum og gader med alle butikkerne.
    Jeg har lige været der og jeg husker mest tøjbutikker og den slags.
    Jeg så hverken garn-butikker eller nogen med hobby-ting.
    Du skal i gang med at søge på nettet. Jeg forestiller mig også, at den slags butikker ligger lidt udenfor centrum.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2007
    Geografisk sted
    Munkebo
    Indlæg
    215
    Jeg skal først afsted i uge 33. Jeg har kigget lidt rundt på nettet og kan se at alle hobbybutikkerne ligger udenfor centrum. Men men Jeg skal nok finde derhen hvor der ligger bare en lækker butik
    Hilsen Heidi
    Tjek nye ting på min Blog
    se under profil

  7. #7
    kridthuset-ikast Gæst
    Jeg ved jeg var inde i en da jeg var derovre sidste sommer. Og hvis jeg er heldig så finder jeg også ud af hvor det var.
    Det var på vej fra det teater der spiller We will Rock you og ind mod centrum
    Årsag
    Mødte en dame i Zoo, der sad og malede akvarel med den smarteste pensel jeg endnu har set.
    Den var med indbygget vandbeholder i skaftet.-
    Det betyder at man kan tage maling på direkte ved hjælp af det vand der flyder ud i børsterne og når den skal renses så ryster man blot pensklen og så vupti så er den helt ren og klar til en ny farve. Den er japansk, og alt står på japansk på posen
    Forretningen var super og det krævede en del af min famile at vente til jeg var færdig med at gennemgå alle hylderne.

    Stofbutikker er der også lidt af rundt omkring, Lækre, lækre sager men utroligt dyrt synes jeg.
    Hvis du skal have noget virkelig fedt unikastof, så kig på OXfordstreet. der ligge mindst een.

    Garn så jeg ikke så meget af, men der var noget, bare i mindre målestok.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Færøerne
    Indlæg
    285
    Jeg skal til London i uge 26, og har også søgt efter garnforretninger. Men de hænger vist ikke på træerne derover.
    Strik er nok ikke særlig populært i Londen og dog, så kan man finde det lækreste shelandsgarn derovre. Men da er det nemmerst at handle over nettet.
    Jeg bestller alt mit garn til strikkemaskinen via ebay, og har været særdeles tilfreds med det.
    Hvis man giver sig god tid at kigge rundt, kan man virkelig gøre en god handel, Kig også efter hvad de tager i forsendelse.

    Som et eksempel, så købte jeg 10 stk 500gr spoler shetland garn + meget andet glimmer og stads for ialt £80, fik det sendt til familie og skal så afhente det når jeg kommer derover.

    Asmile4you, hvis du kender nogen familie du skal bo hos, så kan du bestille garnet og få det sendt dertil, og så kan du tage det med hjem til DK.


    Jeg har ellers et par adresse i London med garnsalg, men kender dem ikke:

    London Yarns and Machines Ltd,
    1634 Hyde Park Road
    Region: Northwest.
    Phone 474-0403


    John Lewis (Oxford street)
    Oxford Street W1A 1EX
    phone 00442098469191
    de venligste hilsener fra
    hulda

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Færøerne
    Indlæg
    285
    Så er jeg kommet hjem igen efter en meget god og hektisk London tur.

    Det var ikke nemt at opspore nogle garnbutikker, men det lykkedes i sidste øjeblik. Det blev til John Lewis i Oxford Street.

    Udadtil set, ser det ikke ud til at være en garnbutik, me hvis du går op på 4.sal, finder du et stort lager af stof og garn.
    de venligste hilsener fra
    hulda

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2007
    Geografisk sted
    Munkebo
    Indlæg
    215
    Måske skulle Jeg have skrevet lidt mere om de hobby butikker, Jeg søgte efter.... For Jeg kan ikke strikke. Men Jeg søgte mest hobby butikker med skabeloner,papir,nips ting til kort og andre skønne ting til at lave kort ud af. Ting som man ikke sådan bare lige kan købe herhjemme. Men tak for Jeres hjælp. Jeg har selv søgt lidt og har da også fundet nogen, men der er over 1 times kørsel, så nu må vi se hvad det bliver til.
    Hilsen Heidi
    Tjek nye ting på min Blog
    se under profil

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •