Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: Alt for blød cernit

  1. #1
    Annie Fryd Gæst

    Alt for blød cernit

    Hvis du som jeg, arbejder med at lave meget små detaljer i cernit, og oplever at det blir alt for blødt og svært at arbejde med, kan du prøve at lægge det fra dig noget tid eller lægge det i køleskabet lidt, før du modellere videre. Men du kan også "dræne" din cernit, så den blir mere medgørlig og knap så blød. Jeg gør det eksempelvis til den cernit jeg skal lave små alfefingre og tæer i.

    At dræne cernitten er ganske enkelt. Du tager blot et fladt stykke og lægger mellem 2 stykker almindeligt printerpapir, hvorefter du ruller det endnu fladere med en kagerulle. Læg det mellem et par bøger og kig til det efter 1 dag eller 2. Hvor længe din cernit skal drænes kan afhænge af hvor gammelt det er, og hvordan det har været opbevaret. Det kan blive alt for tørt så det smuldrer, så prøv dig lidt frem, til du får en fornemmelse af hvilken konsistens du har nemmest ved at arbejde med.

  2. #2
    Hjørdis Jensen Gæst
    Tak for rådet, Anni, ja, det er de der små fingre der driller mig,men jeg prøver dette en anden gang ! Også som Linda sir' kan man måske stive det lidt af, ved at føntørre, men jeg har også været ude for at det knækker, når jeg har bagt, og skal arbejde videre, når så jeg har repareret stedet, så revner det et andet sted ! Det er jo lidt surt !

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Dejligt med sådan tips, som mange kan have glæde af..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    linda Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Hjørdis Jensen Se meddelelser
    Tak for rådet, Anni, ja, det er de der små fingre der driller mig,men jeg prøver dette en anden gang ! Også som Linda sir' kan man måske stive det lidt af, ved at føntørre, men jeg har også været ude for at det knækker, når jeg har bagt, og skal arbejde videre, når så jeg har repareret stedet, så revner det et andet sted ! Det er jo lidt surt !
    Har du prøvet at lave et skelet af ståltråd, som du bygger hånden op omkring
    Så knækker fingrene ikke.
    Fingrene skal du endelig ikke forbage, de bliver meget porøse.

  5. #5
    linda Gæst
    Jeg synes cernitten knækker nemmere, når den er drænet.

  6. #6
    Hjørdis Jensen Gæst
    Åh nej, Linda, så knækkede endnu en finger af her i formiddag, og nu har hun fået hår og tøj, det kan jeg vel ikke bage en gang mere, har du forslag til en god lim, eller et andet godt forslag ?
    Må prøve det dersens, med ståltrådskelet i fingrene næste gang, hende her har kun ståltråd til håndleddet !

  7. #7
    linda Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Hjørdis Jensen Se meddelelser
    Åh nej, Linda, så knækkede endnu en finger af her i formiddag, og nu har hun fået hår og tøj, det kan jeg vel ikke bage en gang mere, har du forslag til en god lim, eller et andet godt forslag ?
    Må prøve det dersens, med ståltrådskelet i fingrene næste gang, hende her har kun ståltråd til håndleddet !
    Sekundlim er det bedste til det formål.
    Jeg kan ikke forstå fingrene knækker så let, det problem har jeg ikke.
    Kun ved stød eller fald fra højder synes jeg de mister fingre. F.eks. når Benjamin ( katten ) smider dem ned fra skabet.
    Fingrene sætter du den på hånden, eller laver du dem i et helt stykke, godt bearbejdet cernit.
    Jeg laver dem i en hel klump, medmindre det er med ståltråd.

  8. #8
    linda Gæst
    Og hvor længe bager du dem??? hvis de er underbagt er de også skrøbelige.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •