Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Ret vrang på strikkering quick knit (billeder)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085

    Ret vrang på strikkering quick knit (billeder)

    Jeg bruger denne ret på strikkeringe....

    Det går ikke så hurtigt, som hvis man løfter den nederste over den øverste...
    Fordelen ved denne ret, er at arbejdet ikke "drejer" sig ved større arbejder

    De 4 første billeder er retmasker
    De 4 sidste er vrangmasker

    Den grønne strikkering 12 pinde er f.eks til babysokker..tommelfinger.
    Jeg har brugt raggarn til pinde nr 5..Her er jeg startet med tåen først som poser nedad
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg kører garnet rundt om hver pind på en hel omgang. Så "låser" jeg ved at strikke sidste maske før pinden på siden af ringen inden jeg strikker resten af maskerne.

    Hvordan starter man med tåen? Jeg har godt nok ikke strikket sokker på min den mindste endnu, men jeg ville nok lave dem den anden vej (lige som med huer). Starte med åbningen og så trække garnet gennem maskerne til sidst og trække det sammen til en spids (toppen af huen/tåen på sokken).
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Hej Strikkelene

    Din måde ...gør jeg oxo på mine små arbejder med e-wrap (undtagen babysokker..da de små tæer ellers kommer i klemme mellem maskerne, når de skal have sokkerne på)....

    Når jeg laver lange huer.. drejer mit arbejde sig..øvvvvv ....det er jeg ikke god til ! har du et fif til mig så kom endelig med et råd..det vil jeg sætte pris på
    Derfor bruger jeg eksemplet ovenfor..som tager længere tid..men det er tættere strik .
    Den du laver er hurtigst..og den de fleste bruger...!

    Her er starten af tåen som popper op.. samt den færdige babysok med en skønhedsfejl i ribben..hælen er kortere , da det er til næsten nyfødte, end på de alm sokker på strikkeringe.

    Jeg skal nok sætte billeder ind omkring tåstart..mangler nemlig lige at lave den anden sok.. samt en opskrift til disse ...hvis du er interesseret??
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det lyder spændende! Det må jeg prøve engang, når jeg har tid til det. Du kan jo også strikke dobbelt, så bliver maskerne tættere.

    Jeg ved ikke, hvorfor dit strikketøj drejer sig. Det har jeg aldrig været ude for.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg kan ikke forstå, at arbejdet drejer sig for dig, når du strikker huer. Mit strikketøj drejer sig aldrig på strikkeringene.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •