Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 10 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 94

Emner: Missemor 2010

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    I dag fik jeg "gravet" mig ind til det skab, hvor jeg har min håndarbejdsting, og der var sørme noget påskepynt fra dengang jeg syede med perler og sætte stof på bl.a. flamingoæg.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526

    Missemor - julepynt 2010

    I mine gemmer fandt jeg lidt juleting jeg har syet i perler for nogle år siden. Nu er de gemt sammen med det andet julepynt jeg har, så de kan komme frem når det bliver jul igen.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Hovsa, glemte lige een.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Så blev der lige et lille sæt mere færdigt til babyborn, med trøje og kyse med blonde.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Så en lille prøve på en lidt større Hallo Kitty.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Så skulle barnebarnet have lidt til en ny garderobe, så hendes mor gik på shopping i den lokale stofbiks, og så har jeg ellers "hakket lidt i det" her til morgen. Det er indtil videre blevet til 2 sol-nederdele og 4 par posebukser.

    Nu venter så lige et projekt med en tunika jeg lige skal prøvesy i noget billigt stof, før jeg kaster mig ud i den rigtige, der matcher de lilla posebukser. Farverne er bare omvendte, men den får I at se senere.

    Her forleden opstod lige et akut behov for nye bukser hos vores bonusbarnebarn, så der måtte jeg lige i gemmerne og finde lidt blåt joggingstof til bukser til ham, og så røg der lige to par posebukser med igennem til barnebarnet, også i nogle gamle rester, som reserve til dagplejen. Men de var så hurtigt væk, at jeg ikke nåede at tage billede af dem.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Tak for de søde ord alle sammen.

    Og joooo, det er lækkert at sy forårs- og sommertøj, og der er bare så mange helt fantastiske søde stoffer i dag. Da mine børn var små, var det ensfarvet faktisk alt sammen, og næste umuligt at opdrive noget med mønster. Og da jeg jo har 4 drenge, kan I vel slet ikke forestille Jer, at jeg slet ikke har noget imod - endelig - at sy pigetøj

    Jeg nåede også i dag at få lavet en pink prototype på den tunika jeg skal sy i lilla, der matcher de lilla posebukser. Så må vi se om den passer, når modellen kommer på besøg næste gang, inden jeg sætter saksen i det dyre stof. Jeg måtte også lige prøve at sy en t-shirt, der fik en elastisk blonde i halsen.

    Mit bonusbarnebarn, der er en dreng, fik jeg lavet et sæt joggingtøj til. Og så hørte jeg lige i min øresnegl, at hans mor også har været på rov i stofbiksen, både til hende og sønnike, så det bliver spændende at se, hvad jeg nu skal til at sy.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Så fik jeg den lyslilla tunika færdig, som matcher bukserne i indlæg 69.
    Og sørme om ikke der blev en rest tilbage, så der lige kunne blive en lille "sol" mere.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Nu er der da gået helt inflation i de der posebukser, så symaskinen måtte lige igang igen. Denne gang også med et par småblomstrede til en af mine svigerdøtre.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Så skulle min nye overlocker i aktion og der stod jo et par poser med stof fra Stofdillen og ventede, så der blev dette til vores lille Sille-pige. I får også lige et billede af den lille ko-nederdel jeg har syet tidligere. De der sole er altså bare så søde når børnene har dem på.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

Side 2 af 10 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •