Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 39

Emner: Pakkekalendergaveidéer

  1. #21
    Elseknits Gæst
    Min far begyndte at give børn, svigerbørn og børnebørn en skrabekalender da vi mistede min mor. Min far er en ældre herre, som ønsker at glæde os alle i december på en enkel måde - glæden er dobbelt hvis der er en gevinst på ens kalenderog far følger med stor interesse med i om vi har fået en gevinst hver gang vi snakker sammen i december (50)

    Kæresten og jeg plejer at lave en kurv med forskelligt mundgodt og andre ting vi har set han har manglet det år. Den får min far så og glæder sig over i december. Han plejer at stille en slikskål ud til postbudet op til juleaften (førhen fik chaufføren fra Arla også), ligesom naboer og andre julegæster også får lidt godt fra kurven. (vks

    Endelig giver kæresten og jeg hinanden en adventsgave - det kan være en lille personlig gave eller en lille julet pynteting. Det vigtigste er at det er valgt med hjertet. Det plejer at være mine yndlingsgaver fra kæresten

    Vi fik selv som børn en børneopsparing, som var en skøn gave da vi blev voksne, så vi har også videreført traditionen i familien til de små nye i familien

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2008
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    127

    Smiler

    Min lillebror søns fik sidste år pakkekalender af mig. Jeg synes ikke man kunne aflevere en broderet kalender uden gaver.

    Jeg købte et puslespil med 48 brikker. Børnene pakkede dem ind sådan at det kunne samles efterhånden som det blev åbnet.

    Selvom han til sidst godt viste det bare var brikker åbnede han med glæde. Min bror og svigerinde har mange gange måtte bære puslespillet rundt når drenge skulle vise det frem for det måtte ikke skilles igen.

    Da jeg var barn lavede jeg en julekalender til min mormor og morfar og en til farmor. Halvdelen var ting min bror og jeg havde lavet, mest mig og resten var små chokolader. Selve kalenderen lavede vi også selv f.eks en bøjle med 24 søm pakkerne hængte på eller et stort juletræ af en papkasse. Da farmor døde fik jeg mange af tingene tilbage.

    Mine børn laver julekalender til mormor. De laver ca. 12 pakker hver. Det er alt lige fra en tegning, en halskæde til en lille knipling. Pakkerne bliver hængt på en stålvejer som har 24 kroge. Når vi så enten juleaften eller juledag besøger mormor og morfar er alle pakker stillet frem iden rækkefølge de blev pakket ud også selvom mange af gaverne har været i brug.
    Hilsen Musse


  3. #23
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Skærbæk
    Indlæg
    51

    Smiler

    Jeg er også i fuld gang med at lave kalenderer:

    Mit datter på 2 1/2 år får farvekrit 1søndag i advent og hver dag en side fra en malebog.

    Lillebror får nok ikke så meget i år.( han er 6 måneder nu)

    Min far og mor har stadig deres julehjerter ( julesok som hjerte) hængene i gangen og hvert år kommer der ting i dem en gave om dagen. I år er vi 4 søskende der kommer med gaver. Det er så min yngste lillebror, der stadig bor hjemme, der fylder hjerterne. Min datter laver nok også noget til hjerterne.

    Jeg vil også lave en kalender til en venninde i år, hun venter barn og får en Mor/babydatter kalender, med ting som sutter, suttesnor, julepynt, hobbyting, guf, babyting m.m.m.

    Jeg håber også at der er nogle der vil lave en kalender til mig. Jeg elsker julekalenderer
    Prædikernes bog 10:10 - Husk at file din Motorsav

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217
    Jeg har lige lavet en pakkekalender til min lille nevø på godt 2år. han får nogle ting som han kan bruge som feks. tanbørste,tanpasta, historie/føle bøger, træ puslespil med en lille dut i så den er nemmere at gribe. en blød boldt eller bodystokinger der er lidt støre og et par stykker der er i str til ham.
    Lev livet vi har det kun til låns.

  5. #25
    Rysse Gæst
    Jeg havde et år lavet en pakkekalender til min mor. Og på alle pakkkerne sad der en lille seddel, som hvis hun var dygtig kunne være en ledetråd. Der kunne f.eks stå: Afføringsmiddel. Det var en pakke sveskegrød. Eller billig rynkeprodukt. Det var en pakke klemmer. Det havde hun meget morskab ud af. Og jeg havde haft det skægt mens jeg fandt på de små tekster.

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    25 Oct 2007
    Geografisk sted
    Vestjylland
    Indlæg
    188
    Jeg er ved at ligge sidste hånd på en lille hilsen til min søster. Hun skal såmænd blot have 24 grydelapper (dvs. 12 par).

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    388
    Den pakkekalender jeg husker bedst var nok det år pengene var rigtig små for mine forældre og de købte et puslespil til os hver og delte brikkerne ud over 24 dage. Æsken fik vi den 24 og så var vi beskæftiget med at lægge puslespil hele dagen. En supergod ide født af pengemangel.
    Zuzzan

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    03 Nov 2009
    Geografisk sted
    4621 Gadstrup
    Indlæg
    114

    mens vi venter på den ny baby kalenderen

    Jeg har netop lavet en “barselskalender” til min papsøn og svigerdatter for at forsøde ventetiden lidt før 1 stk herre baby ankommer . Kalenderen består udover de traditionelle ting som babyshampoo, olie, engangsbleer, vådservietter , navnesutter, diverse tøj og selvfølgelig en masse hjemmestrik baby ting også af gavekort til :
    ”jeg kommer og gør rent hos jer 3 gange,
    Til biotur på betingelse af at vi selvfølgelig få lov at passe barnet mens far og mor er i bio,
    Til hjemmelavet konfekt i december,
    Til hjemmebagte småkager i december
    Til en buket blomster når den dag kommer hvor det hele bare bliver helt vildt uoverskueligt (buketten er bestilt hos blomsterhandleren så hun skal bare selv ringe og be om den ,så får hun den bragt ud )
    Osv i samme dur.
    De har fået ca 10 pakker ad gangen. Indtil videre 35 stk. De sidste blev hængt op i mandags, 5 mere er på lager, og fantasien kan nok kreere lidt flere hvis det sku blive nødvendigt.

    Inde i alle pakker er der lagt et lille sødt brev som relaterer sig til dagens gave.
    VI GLÆDER OS HEEEEEELT VILDT …. Terminen er i morgen
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Det var da en kanon god ide (ny baby kalender).

    Min dejlige niece er gravid - så det skal jeg liiiiiiiiiiiige overvejer, hvordan jeg skal planlægge det.

    TAK
    supersine669

    carpe diem

  10. #30
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Skærbæk
    Indlæg
    51
    Ja barselskalender er rigtig gode min mand ig jeg fik en af min mor da jeg ventede nr. 1 ( Første barnebarn). Den var fyldt med babyterlærken, ske, sutteflasker, flaskeranser, veltekop, lidt sødt til far og mor, små sokker m.m.m.
    Prædikernes bog 10:10 - Husk at file din Motorsav

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •