Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Hjælp til magisk løkke med én løkke

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    12 Sep 2009
    Geografisk sted
    4840 Nørre Alslev, Nordfalster
    Indlæg
    78

    Hjælp til magisk løkke med én løkke

    Halløjsa

    Jeg ville starte op på en hue, og strikke med den magiske løkke, men jeg kan ikke gennemskue hvordan jeg starter op og fortsætter når der kun skal være én løkke.

    Jeg strikker derfor huen med 2 løkker, men ville gerne være på forkant til næste gang jeg starter en hue op.

    Alternativt; Hvad længde skal jeg vælge rundpinden på, til at strikke en voksenhue, uden brug af den magiske løkke?

    Knuzz Michelle

  2. #2
    klasus Gæst
    Jeg bruger helt konsekvent 80 cm til sokker og vanter og 100 cm til huer.

    Hvis du med to løkker, mener at du har en løkke i begge sider når du strikker, så er det helt - se billedet på denne side http://www.paapinden.dk/tipsogtricks...iskeloekke.php

  3. #3
    Tina Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af MHJ Se meddelelser
    Halløjsa

    Jeg ville starte op på en hue, og strikke med den magiske løkke, men jeg kan ikke gennemskue hvordan jeg starter op og fortsætter når der kun skal være én løkke.

    Jeg strikker derfor huen med 2 løkker, men ville gerne være på forkant til næste gang jeg starter en hue op.

    Alternativt; Hvad længde skal jeg vælge rundpinden på, til at strikke en voksenhue, uden brug af den magiske løkke?

    Knuzz Michelle
    Hej Michelle.

    Uden magisk løkke skal du vælge en rundpind på 40 cm.
    Jeg strikker aldrig med magisk løkke.

    Fortsat god strikkelyst til dig.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Jan 2008
    Geografisk sted
    Ishøj
    Indlæg
    66
    Har du set at der er en video af en hue som strikkes med 1 løkke her? http://www.paapinden.dk/tipsogtricks...iskeloekke.php
    Mvh Irene

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    12 Sep 2009
    Geografisk sted
    4840 Nørre Alslev, Nordfalster
    Indlæg
    78
    1000 tak for svar!

    Havde set videoen, men den gav ikke helt mening...hehe. Men det hjalp dog lidt at læse fremgangsmåden også. Jeg må forsøge mig frem på næste hue:-)

    Og når nu vi er ved strikning på rundpind; Når jeg strikker sokker med 2 magiske løkker, strikker jeg første maske i den ende hvor garnet ikke sidder til (hvis det giver mening?).

    Men hvis jeg strikker med én løkke, eller slet ingen, skal jeg så strikke første maske i den ende hvor garnet sidder til? Håber det giver mening:-)

    Knuzz Michelle

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •