Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 32

Emner: Trøje med mønsterbære stykke... FÆRDIG - billeder i #26

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    15 Apr 2008
    Geografisk sted
    Sydsjælland
    Indlæg
    238

    Trøje med mønsterbære stykke... FÆRDIG - billeder i #26

    Jeg er ved at strikke denne trøje

    http://www.sandnesgarn.no/StortBilde...StiType=hefter

    og er nu stødt på et problem,som jeg simpelthen ikke aner, hvordan jeg skal løse..

    Jeg har strikket det nederste grønne af trøjen (strikket rundt), og har lukket 9 masker af i hver side, og de 2 ærmer (strikket frem og tilbage, og derefter lukket af i hver side for 4/5 masker), og nu skal det hele så samles på en rundpind, for derefter at strikke mønsterborten samlet.

    Men ...

    I opskriften står der bare, at det hele skal samles, og at der så strikkes videre..

    men hvordan skal jeg sætte ærmene ind på, og skal de 9 aflukkede masker på selve trøjen, være lige over de 9 aflukkede på ærmerne...????


    Håber I forstår mit spørgsmål... Det er lidt svært at forklare..



    Hmm.... (Tror jeg griber fat i et af mine andre projekter indtil jeg lige finder en løsning på dette her.....)

  2. #2
    lis ai Gæst
    Du strikker først det ene ærme ind på rundpinden,så forstykke og andet ærme og tilsidst ryggen. Sæt evt maskemarkører ved hver ny del og derefter fortsætter du i mønstret.
    De aflukkede masker skulle derefter gerne være over hinanden og de sys sammen under ærmet tilsidst, når trøjen er færdig.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    15 Apr 2008
    Geografisk sted
    Sydsjælland
    Indlæg
    238
    Dvs, at jeg ender med at have 2 små huller under hvert ærme, bestående af de 2 gange 9 aflukkede masker....???

  4. #4
    OPR1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af cristina Se meddelelser
    Dvs, at jeg ender med at have 2 små huller under hvert ærme, bestående af de 2 gange 9 aflukkede masker....???
    Lige præcis, så det er de eneste sømme der skal syes bagefter

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    15 Apr 2008
    Geografisk sted
    Sydsjælland
    Indlæg
    238
    Super.. Tusind tak.

    Så kan jeg godt strikke videre de næste par timer... ;-)

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    15 Apr 2008
    Geografisk sted
    Sydsjælland
    Indlæg
    238
    Nu har jeg lige et tillægsspørgsmål...

    Jeg skal jo strikke rundt og rundt, i det mønstrede bærestykke...

    Hvor er det så smartest at starte, så det ikke bliver så tydeligt, hvor overgangen er...

    Tænker lidt, at midt bag, vil være bedst.... Eller måske ude på den ene skulder....

  7. #7
    lis ai Gæst
    Almindeligvis begynder man på overgangen imellem ryggen og det venstre ærme.
    Hvis du har syet ærme -sidesømmen sammen inden du strikker alle delene ind på rundpinden kan de første omgange ved ærmerne godt føles stramme; Men det går væk når man først kommer igennem de første omgange.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    15 Apr 2008
    Geografisk sted
    Sydsjælland
    Indlæg
    238
    Hmm....

    Jeg er faktiisk begyndt midt på ryggen... Men kan godt se nu, at det måske er dumt med en overgang midt hvor det tydeligt ses...

    Vil du anbefale at pille op, og så starte som du anbefaler... Eller evt bryde garnet, og så starte de næste omgange ved ærmet..


    Og ja, havde lidt problemer med overgangen ved ærmerne, men det er allerede væk nu, efter bare de første omgange.

  9. #9
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af cristina Se meddelelser
    Hmm....

    Jeg er faktiisk begyndt midt på ryggen... Men kan godt se nu, at det måske er dumt med en overgang midt hvor det tydeligt ses...

    Vil du anbefale at pille op, og så starte som du anbefaler... Eller evt bryde garnet, og så starte de næste omgange ved ærmet..


    Og ja, havde lidt problemer med overgangen ved ærmerne, men det er allerede væk nu, efter bare de første omgange.
    Jeg er den type, der piller op, for det vil genere mine øjne hvergang jeg tager trøjen frem og så får jeg den ikke på.
    Og nu kan jeg jo godt nok se, at trøjen ikke er til dig selv;Men at vide at jeg kunne ha`gjort det bedre

  10. #10
    johnna Gæst
    det er en meget sød trøje du strikker
    sikken en heldig dreng eller pige som får den

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •