Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 25

Emner: Strikkering/Quick Knit

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Strikning af vrang på strikkeringe:

    Hold ringen som du synes er bedst at holde den på. Strik først en omgang ret. Sørg for at maskerne er oppe ved "hovedet" på pinden. Hold garnet under masken. Før strikkekrogen oppefra og ned gennem masken, fang garnet (ligesom når man hækler), træk den nye maske gennem den gamle og over pinden og hold fast med fingrene på venstre hånd. Træk den gamle maske over pinden og sæt den nye maske på pinden. Så har du strikket en vrang maske. Fortsæt sådan hele ringen rundt og hele tiden til du er færdig med strikketøjet.

    Hold godt fast på maskerne og hvis du bruger mere end 1 garn, pas på, at du får begge (alle) garner(ne) med over pindene.

    Nu sidder det fast "på min rygrad/ i mit hoved". Der kommer vrangmasker på ydersiden og retmasker på indersiden. Så gætter jeg på, at man bare strikker en retmaske og en vrangmaske, når man skal strikke rib.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Nu forsøger jeg at strikke et halstørklæde på min aflange, lilla strikke"ring" i ribstrik. Men det tager lang tid, da jeg skal vænne mig til skiftevis at strikke 1 ret og 1 vrang. Jeg bruger 3 garner og så må vi se, hvordan det kommer til at se ud. Det er min første "rigtige" prøve. Det andet, jeg øvede mig på, bliver pillet op igen.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842

    Nu er Norge også med

    Jeg tror også, at jeg har fået nordmændene til at strikke på strikkeringe. Jeg lavede bare en tråd i Norge 1-2-3 og der er nogle, der har reageret på det.

    http://www.norge123.no/Grupper/Forum...2F424831376B3D
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Fanø - 6720
    Indlæg
    304
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Strikning af vrang på strikkeringe:

    Kør først garnet rundt om alle pindene som man gør, når man strikker ret. Hold ringen som du synes er bedst at holde den på. Sørg for at maskerne er oppe ved "hovedet" på pinden. Hold garnet under masken. Før strikkekrogen oppefra og ned gennem masken, fang garnet (ligesom når man hækler), træk den nye maske gennem den gamle og over pinden og hold fast med fingrene på venstre hånd. Træk den gamle maske over pinden og sæt den nye maske på pinden. Så har du strikket en vrang maske. Fortsæt sådan hele ringen rundt og hele tiden til du er færdig med strikketøjet.

    Hold godt fast på maskerne og hvis du bruger mere end 1 garn, pas på, at du får begge (alle) garner(ne) med over pindene.

    Nu sidder det fast "på min rygrad/ i mit hoved". Der kommer vrangmasker på ydersiden og retmasker på indersiden. Så gætter jeg på, at man bare strikker en retmaske og en vrangmaske, når man skal strikke rib.
    Der er en billedserie her som viser strik af vrangmasker her
    Mange hilsener

    Kastanje

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Tak skal du have, Kastanje! Jeg har gemt linket på min computer.
    Det er jo faktisk også sådan, jeg gør. På vrangsiden (indersiden) kommer maskerne til at ligne lidt store, åbne retmasker.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Fanø - 6720
    Indlæg
    304
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Tak skal du have, Kastanje! Jeg har gemt linket på min computer.
    Det er jo faktisk også sådan, jeg gør. På vrangsiden (indersiden) kommer maskerne til at ligne lidt store, åbne retmasker.
    Jeps det er lige sådan du gør, men jeg fattede det bare først, da jeg så billederne ... og det er bestemt ikke, fordi du ikke har skåret det ud i pap, din beskrivelse passer perfekt med billederne, jeg opfatter bare bedre visuelt. Tænkte der måske var andre som mig
    Mange hilsener

    Kastanje

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det er bare lidt svært at tage billeder samtidig med at jeg strikker vrang. Jeg har jo ikke 3 hænder og ikke nogen anden, der kunne tage billederne.

    Men jeg forstår godt, hvad du mener. Det er sommetider nemmere, når en eller anden viser mig, hvordan jeg skal gøre. Men når ingen kan vise mig det, så må jeg jo prøve mig selv frem. Jeg har jo fulgt billederne i mine strikkeringestrikke hæfter fra Panduro. Men jeg kan ikke skanne ind på min computer. Så jeg kan ikke lægge billederne ind her.

    Det næste jeg skal lære mig selv er dobbeltstrik (så det strikkede bliver tykkere og jeg ikke behøver så mange nøgler garn ad gangen når jeg skal strikke en ting).

    Man skal køre garnet 3 gange rundt om ringen (på samme måde som man gør, når man strikker ret). Så løfter man den nederste over de 2 andre hele vejen rundt, kører en ny omgang rund og gør det samme igen indtil tingen er blevet stor nok. Men man kan nok kun strikke ret på den måde. Jeg tror ikke, at man kan dobbeltstrikke vrang.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Fanø - 6720
    Indlæg
    304
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Det er bare lidt svært at tage billeder samtidig med at jeg strikker vrang. Jeg har jo ikke 3 hænder og ikke nogen anden, der kunne tage billederne.

    Men jeg forstår godt, hvad du mener. Det er sommetider nemmere, når en eller anden viser mig, hvordan jeg skal gøre. Men når ingen kan vise mig det, så må jeg jo prøve mig selv frem. Jeg har jo fulgt billederne i mine strikkeringestrikke hæfter fra Panduro. Men jeg kan ikke skanne ind på min computer. Så jeg kan ikke lægge billederne ind her.

    Det næste jeg skal lære mig selv er dobbeltstrik (så det strikkede bliver tykkere og jeg ikke behøver så mange nøgler garn ad gangen når jeg skal strikke en ting).

    Man skal køre garnet 3 gange rundt om ringen (på samme måde som man gør, når man strikker ret). Så løfter man den nederste over de 2 andre hele vejen rundt, kører en ny omgang rund og gør det samme igen indtil tingen er blevet stor nok. Men man kan nok kun strikke ret på den måde. Jeg tror ikke, at man kan dobbeltstrikke vrang.
    En 3. hånd ville ellers ikke være af vejen af og til
    Det var helt tilfældigt jeg opdagede fotoserien, men jeg tænkte straks på dig og din forklaring om vrang....så jeg blev på en måde lige din 3. hånd, som "tog" de fotos, du ikke selv kunne

    Jeg har godt læst om dobbeltstrik, så det strikkede bliver mere tæt uden at bruge mega tykt eller mange tråde garn - det er sat på min alenlange to-do-liste.
    Sidst redigeret af Kastanje : 14-11-2009 kl. 18:16 Årsag: stavefejl
    Mange hilsener

    Kastanje

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Tak for det, 3. hånd!

    Det var godt, at du fandt den serie.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    15 Feb 2009
    Geografisk sted
    Frederikshavn
    Indlæg
    42

    Strikkering



    Måske et dumt spørgsmål, men hvad er en strikkering, og hvor køber man sådan en tingest?????????

    Hilsen fra
    Molisa

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •