Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 16 af 16

Emner: Tips til syning i jersey ønskes

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2009
    Geografisk sted
    6000 Kolding
    Indlæg
    460
    Citat Oprindeligt indsendt af Mivs Se meddelelser
    Jep, undtagen undertrøjen for neden, der ligger jeg den alm op, og øverst på trusserne, der laver jeg en løbegang til 1cm elastik, eller bruger den tynde men 3cm brede undertøjselastik (som på de boxershorts man kan købe) Jeg har 3 drenge, og de vil ikke ha den der lille blondekant der er på undertøjselastik, det er ellers rigtig sødt og kan også bruges i livet på trusserne, det gør jeg til mig selv, og min veninders piger.
    Go'søndag fra Mia
    Ja jeg synes også blonde-elastik er rigtig sødt. Hvordan måler du op hvor lang elastik der skal være i livet, altså øverst på trusserne?
    Tosset med dyr, håndarbejde og maleri

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Tvillingnåle fås i flere 'breder', altså med forskellig mellemrum mellem de to nåle. Jeg synes dem med smallest mellemrum giver de pæneste syninger. Desuden har jeg oplevet at dem med det brede mellemrum (5mm) kan finde på at springe sting over i 'levende' stof. Til undertøj syr jeg med nåle med 2,5 mm afstand og str 75 stretchnåle (dvs. med rund spids)
    De koster ca 25 kr pr stk, så det er altså her du skal huske ikke at trække i stoffet så nålen knækker Så bliver det pludselig nogen meget dyre underbukser

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2009
    Geografisk sted
    6000 Kolding
    Indlæg
    460
    Citat Oprindeligt indsendt af Inge K Se meddelelser
    Tvillingnåle fås i flere 'breder', altså med forskellig mellemrum mellem de to nåle. Jeg synes dem med smallest mellemrum giver de pæneste syninger. Desuden har jeg oplevet at dem med det brede mellemrum (5mm) kan finde på at springe sting over i 'levende' stof. Til undertøj syr jeg med nåle med 2,5 mm afstand og str 75 stretchnåle (dvs. med rund spids)
    De koster ca 25 kr pr stk, så det er altså her du skal huske ikke at trække i stoffet så nålen knækker Så bliver det pludselig nogen meget dyre underbukser
    Tusind tak for råd, tihi ja det kan godt gå hen og blive nogle dyre underbukser men så må man bare glæde sig over at de er fremstillet af egen hånd
    Tosset med dyr, håndarbejde og maleri

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Citat Oprindeligt indsendt af dansbo Se meddelelser
    Tusind tak for råd, tihi ja det kan godt gå hen og blive nogle dyre underbukser men så må man bare glæde sig over at de er fremstillet af egen hånd
    Nemli' - hellere et dyrt resultat end noget der ikke duer.

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2009
    Geografisk sted
    Gudumholm
    Indlæg
    33
    Citat Oprindeligt indsendt af dansbo Se meddelelser
    Ja jeg synes også blonde-elastik er rigtig sødt. Hvordan måler du op hvor lang elastik der skal være i livet, altså øverst på trusserne?
    Jeg måler om livet og trækker ca 1/4 fra, det skal dog lige siges at der er foreskel på elastik, så det smarteste er klart lige at tjække om man kan "trække vejret" i trussen, ved at smække elastikken engang om livet inden den syes i

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    23 Feb 2009
    Geografisk sted
    Brønshøj
    Indlæg
    47

    Jeg bruger ikke stræksømme

    Jeg har ikke fundet ud af at undgå at stræksømme strækker sig på min maskine. Det er ellers en relativ ny Pfaff med overtransportør og den syr rigtig dejligt selvom det er en simpel maskine uden computer og uden særlige funktioner.

    Jeg har syet forskellige ting til min datter i strækstoffer. Jeg anvender 3stings zigzag til kanter og en meget smal zigzag til ligeud sting og kortere stinglængde end jeg normalt bruger i fast stof. Jeg har også gode erfaringer med divese pyntesømme til fast stof - bare stinglængden er kort.

    For mig er syning med "almindelige" sømme er hurtigere og anvender også mindre tråd.

    Jeg kan anbefale Hanne og Sofie Meedoms bøger om børnetøj. Der er mange enkle anvisninger på, hvad man kan sy - især er der lagt vægt på, hvordan man sy hurtigt og brugbart.

    Mvh/
    Ulla

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •