Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 43

Emner: 26/10-08 Zeps broderede julekort

  1. #21
    jannie Gæst
    De er bare så super flotte dine kort
    Er det ikke svært at brodere på kortene

  2. #22
    Birgitma Gæst
    De er rigtig flotte alle sammen.

  3. #23
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af strikketøsen Se meddelelser


    Jeg har købt et lille 3D hæfte af mærket Card Deco og der medfølger 8 prikke-/symønstre. Jeg tror ikke hæftet kostede mere end kr. 29,00. Det jeg har købt er faktisk afbildet her (det med snemanden):
    http://gittes.dk/nyhedsbreve/nyhedsbrev-30-11-2007.htm

    Men ellers er der jo mulighed for at købe lidt prikke-/symønstre hos Hobbyisten - her er et eksempel:
    http://www.hobbyisten.dk/product.asp?product=5525

    Derudover kan man købe selve punchen (der er mange!) så laver punchen hullerne ... Det koster dog en del mere:

    http://www.hobbyisten.dk/group.asp?g...3&sort=&page=3

    Håber disse oplysninger kan hjælpe!
    ....
    Hiver lige denne frem igen - jeg må have sovet lidt!

    Der findes selvfølgelig også en hel del stencils forsynet med huller, så man kan prikke symønstre. På stencils vil de selvsagt være i følgeskab med et motiv som kan embosses/stencileres samtidigt. Men man kan sagtens nøjes med enten at embosse eller prikke den del af mønsteret, man ønsker på sit kort.

    Jeg mener især alle stencils fra Joy egner sig til formålet - prøv at kigge efter disse enten hos Hobbyisten eller lenes3d.
    Dette er til dem, der kunne tænke sig yderligere prikkemønstre!

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Altså man kan ikke andet end blive glad, når man kigger ind til jeres roser

    Det er helt rigtigt lene3d; Man bliver bidt af broderede kort! De har noget helt særligt over sig. Svært er det egentlig ikke. Som så meget andet er det en teknik at sy. Og som med så mange andre kortteknikker handler det mest af alt om at øve sig i at sammensætte farver og former. Og jeg kender ingen, som er "udlært" endnu

    Jeg kiggede ind på Rokken for er det 2 eller 3 år siden for første gang for at finde juleidéer... Noget af det, jeg blev betaget af meget hurtigt, var bla Huginns teposekort. Og dét var roden til al "ondt" - eller rettere starten på begive mig ud i en masse korttekniker henad vejen, der bl.a. har bragt mig til disse kort.

    Og det betød, at jeg måtte spørge om mange ting! Jeg fattede ikke en bjælde af de her broderede kort for bare et år siden. Men det kom der så denne tråd ud af, som jeg håber andre kan bruge også: http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?t=6996

    Og alligevel kan man altså godt sidde og være i tvivl om nogle drejninger på et mønster. Men så tager jeg mig bare kunstneriske friheder og gør det, der falder mig først ind
    og Julemor

  5. #25
    Viktoria Gæst
    flotte kort du har lavet.

  6. #26
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Zep Se meddelelser
    ......
    .....

    Og det betød, at jeg måtte spørge om mange ting! Jeg fattede ikke en bjælde af de her broderede kort for bare et år siden. Men det kom der så denne tråd ud af, som jeg håber andre kan bruge også: http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?t=6996

    Og alligevel kan man altså godt sidde og være i tvivl om nogle drejninger på et mønster. Men så tager jeg mig bare kunstneriske friheder og gør det, der falder mig først ind
    Jubbiiiii! Så er jeg da heldigvis ikke den eneste, der har siddet og tænkt: "...og hvad menes der så med dét???????".

    Tusind tak for linket over til "broderi-sektionen", Zep.

    Her til aften har jeg været igennem en hård "fødsel" af endnu et kort (det må have taget mig mindst 3-4 timer - og så var motivet endda skåret ud .... i 6 lag), men det bliver først lagt på Rokken, når det har fået en 'søster' eller 'bror'!

    Uha, Zep, dine e kort minder også om, at jeg hellere snart må få lavet nogle julekort.

  7. #27
    huginnbrogaard Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Zep Se meddelelser
    Jeg kiggede ind på Rokken for er det 2 eller 3 år siden for første gang for at finde juleidéer... Noget af det, jeg blev betaget af meget hurtigt, var bla Huginns teposekort. Og dét var roden til al "ondt" - eller rettere starten på begive mig ud i en masse korttekniker henad vejen, der bl.a. har bragt mig til disse kort.
    Griner, nå så det var roden til alt ondt.

    Jamen det er jeg faktisk glad for, for se hvor det har ført dig hen idag.

  8. #28
    mor4 Gæst
    flotte kort du har laver.....Jeg er også i gang med et kort hvor jeg syr juletræet
    Kortet med englen har da taget mange timer at sy, kan jeg se

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Jeg glæder mig til at se din version af juletræet mor4 Det er sjovt at se, hvad vi får ud af "det samme" af forskellige resultater. Englekortet har rigtig nok taget en del tid at sy. Og hvad man jo ikke kan se er, at jeg har siddet med både glansbilleder, stickers, servietter, teposer, 3D og hvad ved jeg "bare" for at finde englen og stjernerne, der lige passede til det kort - for ikke at snakke om farven på tråden og kortet. Så det havner hos en, jeg virkelig kan glæde med det Jeg var iø meget i tvivl om mønsteret oppe ved blomsterne. Og jeg er ikke sikker på, at jeg forstår det helt endnu...

    Ja grin du bare Huginn, men tænk på hvad det har kostet mig materialer Og jeg er stadig glad for at finde dine idéer...!

    Strikketøsen 3-4 timer, det er i grunden ikke lang tid! I starten brugte jeg timer på at få noget ud af karton m.m. Jeg dirrede og rystede på hænderne og syntes overhovedet ikke, at jeg kunne få det til at blive flot. Idag forsvinder tiden så bare omkring mig, når jeg jonglerer med materialer og idéer...

    Jeg er jo lidt af en hobbysommerfugl, der ikke kan "nøjes" med en enkelt interesse - jeg "helliger" mig forskellige i vinterens løb alt efter behov og inspiration. Om sommeren er det først og fremmest min have og mine blomster, der tager min tid.

    Skal jeg anbefale dig noget, så er det at få gang i julekortene nu. Der har du nemlig tankerne på et formål med kortene og det giver ihvertfald mig en stor hjælp, så idéerne flyder bedre. Og så er der alle de dejlige tråde herinde i tidens løb, der har lagt sig i baghovedet. Jeg er sikker på, at du vil blive en af mine inspirationskilder - det er du faktisk allerede med dine to første kort

    Tak for roserne
    og Julemor

  10. #30
    huginnbrogaard Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Zep Se meddelelser
    Ja grin du bare Huginn, men tænk på hvad det har kostet mig materialer Og jeg er stadig glad for at finde dine idéer...!

    Griner, ja jeg ved det har kostet dig nogle kroner.
    Har jo selv for en formue i materialer, tør slet ikke at fortælle hvor meget jeg ved at der står for i materialer, der ikke er brugt!!!

    Så vil du nemlig blive rystet

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •