Jeg har her 1 hundeuld type,
som i ser i klumpen af uld,
ud af det er der lavet 4 garn typer.
Det er for den slags ting jeg har fået min titel Uldkunstner
Printable View
Jeg har her 1 hundeuld type,
som i ser i klumpen af uld,
ud af det er der lavet 4 garn typer.
Det er for den slags ting jeg har fået min titel Uldkunstner
hvor lang tid tage det at uldne det til strikkegarn
Mange spinde ca 50- 100 gram på 1 dags tid, jeg spinder dog en del mere, da min dag er sat til det.
Hvor ser det dejligt ud. Kan du virkelig få garn i så forskellige farver ud af den samme bunke uld? Jeg er imponeret!
Citat:
Jeg er imponeret!
Husk det er hundeuld det drejer sig om
Min søn der fylder rundt i år 50, ønsker sig en dejlig varm trøje fra Gudmindrupgarn.
Så i dag har jeg valgt garn, givet hundeuld 1 trøje af min søns, en lap papir med ordene
1 trøje i mellem lysegrå trøje, uden mønster dog gerne lidt.
Rund krave .
Nu kan vi se hvad hun har fundet ud af om nogen tid
Dejligt med en søn, der ikke tror at kvalitet kan købes for 100 kr. i Føtex, ham har du opdraget godt
Opdraget den hvalp
Næ du, han hugger sin mors sjal som hun fik sidste gang hun fyldte rundt, hver eneste gang han er her, så nu vil hun godt have det for sig selv.
PS. han ved altså også det luner noget så gevaldigt på hans nedslidte ryg
Jeg tror det er godt, det er en trøje du skal strikke til ham, kunne lige forestille mig , at det var lidt kikset hvis han kom vandrende op af Strøget med sjal på, det ville blive set noget efter ham - måske en god reklame ide ?
hvad med et par strikkede uldne underbukser til sjalet
Ved i hvordan mændene bruger sjal ?
De tager det omvendt på, og så ellers om halsen alt det den kan
Og en tur op af strøget i København, har hans mors sjal været (n)
vi er lidt skøre herover på øen
Citat:
hvad med et par strikkede uldne underbukser til sjalet
Han er fritidsfisker og fisker i Waders Jo, de unger er ikke helt dumme. Og så når han sejler ud på Vesterhavet med sin båd, er han altid kold i rø...
Ja, Bente skriver andet sted om garn i lange baner ( færdig arbejde )
i mens hun har lavet den her,
såååå har hun såmen også fået lavet model Jan færdig
Syntes i ikke den er blevet flot og så på 5 dage
Hun var ikke tilfreds med den krave jeg havde bestilt,
så der blev lige designet en ny slags krave, den ser ud til det er en høj krave for til, men den er kun 1/2 så høj bagtil,
men det gav mere hamoni i trøjen :wink:
PS. Hun strikkede en strømpe str. 43 imens vi drak kaffe,
er hun ikke bare hurtig
1. Model Jan lige som jeg bestilte
Hvordan ser hendes finger ud, der må da ikke være hud på dem
jamen altså, jeg bukker i støvet, det var da utrolig, og jeg som synes at jeg er kommet langt på mit efter 1 uges strikning....Puha jeg har noget at lære...
Det var dog utroligt!!
Uden strikkemaskine, ikk`?
Er der hundeuld i og hvilken race er det så ?
Den er meget flot !
Sikke dog en dejlig trøje Bente har lavet. Jeg er sikker på at din søn bliver meget glad for den 42.
Jamen, de underhylere får du da strikket i aften, Hundeuld! Med den fart du har på :!:
For mange år siden strikkede jeg lidt til en lille forretning, og skulle strikke 1 bluse om måneden, ofte med svære mønstre....... det synes jeg var hårdt !
Den er rigtig flot den trøje.
Apropos lange underhylere. Dem har min mand 3 par af i uld, og pigerne 2 par hver. Min mand er også lystfisker, og for ham er lykken at stå hver søndag om vinteren ved kysten og fiske. Og de uldne gør virkelig underværker i et par waders. Han bruger dem også til fodbold. Han er med på et veteranhold der træner hver mandag hele året , undtaget hvis mandag falder den 24 .dec. Jeg har set det hold de er rigtig søde, lange uldne med shorts udenpå, poser i skoene, for tørre strømper, vanter og huer. Men de råhygger. Tøserne bruger dem på skitur.
Strikkemaskine og håndspunden garn,
den går ikke. (n)
Hunderace !! Ukendt et gade kryds + fåreuld
Næh - det tænkte jeg da nok :?
Men jeg var for nylig inde på et såkaldt blog, og var dybt imponeret over en ekstrem mængde sokker, vedkommende havde frembragt.
Det viste sig, de var strikket på maskine. Og det havde jeg slet ikke forestillet mig. For mit vedkommende går glansen lidt af Sankt Gertrud, hvis man bruger maskine - så er ideen lidt væk, synes jeg.
Men : Min yndlingslæse har altid været nybygger-bøger, og jeg kan ikke komme tilbage til rødderne - nok!
Hatten af for det arbejde - og gadekrydset har leveret en dejlig farve!
Jeg har fundet det mest pragtfulde hundeuld, ved de der gadekryds, bare ved at røre dem i pelsen, så kan du mærke om du kan bruge det.
Det sammen gælder får, de der får lov til at parre sig på kryds og tværs at det hele, de kan nogen gange fremstille en uld der bare siger spar 2
hvor laenge sidder i over kaffen? en rigtig dejlig sweater
Man sidder lang tid over kaffen hos Bente mindst 3 timer(ghf
Det må jeg sige en trøje på 5 dage, jeg tror hvis jeg nogensinde lære at strikke så vil det tage mig flere måneder at strikke en trøje
Vi har været over i en elgpark
http://www.moosepark.net/ie.htm
For at snakke uld til at spinde af, havde jeg taget nogle prøver med af andet garn,
og SE straks var der gang i den, så nu får jeg uld fra 14 elge til maj 2006
Nu må i ikke tro der er i tons vis af det, for så meget fælder de ikke
Nej... hvor godt ! Det er rigtig sjovt at du sådan får fat i uld fra alle mulige dyr - hvad mangler du efterhånden - du må da mindst være danmarks mest alsidige spinder - sådan hvad kvaliteter angår. Hvad med Guinnes- ( eller hvordan det staves) rekordbog ? der er sikkert ikke andre der har meldt sig med flest typer uld vedkommende har spundet af ! ( der kunne jo falde lidt reklame af i svinget
Det bliver sjovt at høre hvordan elggarn er at strikke med og gå med
Denne trøje er lavet af håndspunden fåre garn.
Den er lavet så hver anden knap knappes til hver side,
så det er altså ikke til piger eller til drenge, alle kan bruge den :wink:
Knapperne er fra Steffen produktion fra kartoffeltræet.
wow hvor er den flot....du er dygtig hundeuld
bruger man overhovedet det der med at trøjer skal knappes til den ene eller anden side mere???? Bare lige en tanke jeg fik.
Rigtig sød sag, men hvordan undgår du at ulden kradser?
Jeg ved det ikke, men man er jo opdraget til det
Til avj
For det første er ulden blevet hånd behandlet meget nænsomt, og derefter hvis jeg sender det til karteri, så er det karteri jeg bruger miljø venligt .
Spinderiet gør jo at man ikke river og flår i det, så det det knækker ( kan klø hvis det knækker ).
Dernæst tager man ikke det på, lige fra bruseren, altså huden skal have den almindelige temp
Hunduld
kan den laves i voksentørrelse , dame 38 - med stor krave , ikke hætte
Det er et spørgsmål om at regne, jeg kan sige dig den er nem at lave, det er kun ret, mønstert ligger ja, hvor er det nu det var...
ja så blev jeg igen lidt klogere.
Engang for længe længe siden blev jeg vaksineret for kopper på højre overarm og har i dag to ualmindeligt store grimme ar, :x som skulle være opstået pga at jeg havde en uldbluse på.
Er der nogen af jer der har hørt om rigtigheden af det før?
Av, den var ny, aldrig har jeg da hørt sådan noget vrøvl, det kan kun lade sig gøre, hvis din trøje havde været fuld af betændelse, og det tror jeg altså ikke den har været
det var også min mors reaktion, hun mente at det var en dårlig undskyldning for at de ikke kunne deres håndværk.
Eller havde måske brugt den sammen kniv til at ridse med på flere personer
Hanne har fået spundet sine hundes uld,
se her hvad hun har fået ud af det (H)
Den er strikket i ret, med snoet ribborte,
det er de 3 hundes uld der giver det flotte spil.
Sikke dog en dejlig trøje og nogle flotte farver. Flot arbejde igen Hundeuld.