Er der nogen der har en sjov lille opskrift til hvis man lige får lyst til at lave noget der ikke tager alverdens tid ?(a)
Printable View
Er der nogen der har en sjov lille opskrift til hvis man lige får lyst til at lave noget der ikke tager alverdens tid ?(a)
Så kan jeg varmt anbefale et sjal i kærlighedsknuder, eller et halstørklæde med "løbemasker".
Hvad med baby-surprice-jakken? Den er rigtig sjov og rimelig hurtig at strikke.
Ellers har jeg en opskrift på en rigtig sød hæklet elefant...
arj.. jeg elsker elefanter (:) må jeg få opskriften ??
Det kan du tro du må :o) Hvis du sender mig en pb med din mailadresse, så sender jeg dig opskriften så snart jeg har fået scannet den ind...
send mig din mailadresse i em pb, så mailer jeg opskriften til dig :o)
hva med en calorimetry? rask og enkel å strikke(:)
hva med en calorimetry? rask og enkel å strikke(:)
Hvad er en calorimetry? Det har jeg vist aldrig hørt før det navn.(k)
Milla prøv at gå ind på drops hjemmeside under tilbehør, måske kan du finde en opskrift der, så vidt jeg kan se er det en pandebånd.
Har lige været derinde der er mange flotte.
http://www.knitty.com/ISSUEwinter06/...lorimetry.html
her er den((O))
jaa (:) hmm .. er god til engelsk men ikke når det drejer sig om strikning (x).. er der nogen der kan oversætte det her ? :
Row 1: Work all sts in 2x2 Rib.
Row 2: Work in 2x2 Rib as set to last 2 sts, turn work.
Row 3: Sl 1, work 3 sts, place marker, work to last 2 sts, turn work.
Row 4: Sl 1, work 3 sts, place second marker, work to next marker, turn work.
Row 5: Remove marker, sl 1, work 3 sts, replace marker, work to next marker, turn work
Row 6: Do not remove marker. Sl 1, work to next marker, turn work. 44 sts between markers; 38 sts at each side of piece, outside of markers.
Row 7: Sl 1, work to marker, remove marker, work 4 sts, replace marker, turn work.
Repeat Row 7 seventeen times more. 2 sts remain outside markers at each end of the piece.
Row 8: Sl 1, work to marker, remove marker, work last 2 sts.
Work 1 more row, removing final marker.
vil gerne oversætte det til dig - det varer lige et øjeblik :o)
eej.. 1000 tak (bdk (:)
1. pind: strik alle maskerne i rib, 2 r, 2 vr
2. pind: strik rib indtil der er 2 masker tilbage, vend arbejdet
3. pind: tag 1 m løs af, strik 3 m og sæt her en maskemarkør, strik videre til der er 2 m tilbage, vend
4. pind: tag 1 m løs af, strik 3 m og sæt her en maskemarkør, strik videre til næste markør, vend
5. pind: fjern markør, tag 1 m løs af, strik 3 m, sæt en markør, strik til næste markør, vend
6. pind: fjern IKKE markøren, tag 1 m løs af, strik videre til næste markør, vend arbejdet. Der er nu 44 masker mellem markørerne og 38 masker på hver side af markørerne
7. pind: tag 1 m løs af, strik til markøren, fjern markøren, strik 4 m, sæt en markør, vend arbejdet
Gentag 7. pind 17 gange yderligere, indtil der er 2 m tilbage på hver side af markørerne
8. pind: tag 1 m løs af, strik videre til markøren, fjern markøren, strik de sidste 2 m
Strik 1 pind mere hvor markørerne fjernes
Fik du lavet en ?
Her er jo lige noget til påskedagene, nu vi får snevejr...(rty
jeg er i fuld gang (:) ligger et billede herind når jeg er færdig (z)
Den ser jo rigtig spændende ud-men hvor mange masker skal der lige slås op.Og måske pindestørrelsen
For ellers er det vel hele opskriften der er oversat-ikke sandt (:) milla?
Mv. Else M
Nej der var steder hvor der stod man skulle gentage en pind og det oversatte jeg selv.(R) jeg hat brugt pind nr. 5 men jeg brugte også noget tyndt garn. i den egentilge opskrift er der brugt US #8/5mm straight needles
hmm.. måske er det så den rigtige jeg har brugt ?(R) til garn kan jeg ikke sige hvad jeg har brugt for mærket blev taget af da jeg fik det foræret.. i opskriften står der : Filatura di Crosa 127 Print [100% Merino Wool; 93yd/85m per 50g ball]; color: #21 Beige; 1 skein
hvis i gerne vil se hvordan den i opskriften ser ud er det http://www.knitty.com/ISSUEwinter06/...lorimetry.html(10)
sådan kom den til at se ud. den første lavede jeg med tyndt garn men vil gerne i gang med at lave en i tykkere garn når jeg får købt det (:)
her er den opskrift jeg brugte,,
120 masker
1. pind: strik alle maskerne i rib, 2 r, 2 vr
2. pind: strik rib indtil der er 2 masker tilbage, vend arbejdet
3. løs afpind: tag 1 m , strik 3 m og sæt her en maskemarkør, strik videre til der er 2 m tilbage, vend
4. pind: tag 1 m løs af, strik 3 m og sæt her en maskemarkør, strik videre til næste markør, vend
5. pind: fjern markør, tag 1 m løs af, strik 3 m, sæt en markør, strik til næste markør, vend
5. gentag 15 gange
6. pind: fjern IKKE markøren, tag 1 m løs af, strik videre til næste markør, vend arbejdet. Der er nu 44 masker mellem markørerne og 38 masker på hver side af markørerne
7. pind: tag 1 m løs af, strik til markøren, fjern markøren, strik 4 m, sæt en markør, vend arbejdet
Gentag 7. pind 17 gange yderligere, indtil der er 2 m tilbage på hver side af markørerne
8. pind: tag 1 m løs af, strik videre til markøren, fjern markøren, strik de sidste 2 m
Strik 1 pind mere hvor markørerne fjernes
med fantastisk hjælp fra Unger (:)
Hej milla
og tak for svaret,(bdkdet jeg var mest interesseret i at høre var, hvor tykt garnet egentlig var,for der på linket ser jo temmelig tykt ud,men nu har du jo afprøvet i tyndere garn -så nu prøver jeg(H)
Takker milla og unger
Mvh. Else M
hmm.. Billederne fyldte for meget.. derfor de er skåret til. på billedet der hedder jiopk er det lidt svært at se forskel på hoved og ende (t) og derfor er der en rød plet ved den vej hovedet er (R)
Og så kan jeg oplyse at den er dejlig at have på (:)
Hej hiver lige den her frem igen, synes jo den så så nem ud, hmm men når jeg kommer til pind 7, så går det galt skal der være de huller ??
Synes at læser ud fra den engelske opskrift, at man bare bruger et af dem til knaphul.
Men hvis de ikke skal være der, er der så nogen der kan svare på hvad jeg gør galt.
Er det tidligere end pind 7, for så tror jeg ikke det er nok at strikke baglængs, så er det vist en ommer.
Jeg har ikke strikket den, men sådan som jeg læser opskriften bliver der et hul i hver side, men det er kun det ene hul der skal bruges som knaphul og det andet skal syes sammen og en knap ovenpå. Hvis du kigger på http://www.knitty.com/ISSUEwinter06/...lorimetry.html kan du se et billed hvor den ligger fladt og der hul i den ene side og den anden side er hullet syet sammen. Håber det hjælper og ikke er helt volapyk*134*.
Vh. Jeanet
ja det kan jeg godt se, men problemet opstår når jeg er færdig med p 5 og 6, så vil der kommer huller på pind 7 der hvor jeg har taget en maske løst af. Ved ikke om det giver nogen mening..
Er det fordi du mener at der så bliver et hul på pind 7 alle 17 gange den gentages?
Vh. Jeanet
Hmm, sad lige og tænkte lidt mere over det du skriver(Det er lidt svært at se det for sig, har jo som sagt ikke strikket den). Der står i den originale opskrift at når de korte rækker strikkes vil der opstå huller. Det står under pattern notes, lige ved siden af billed hvor man ser den fladt liggende. Nederst står der at et af de huller der er blevet dannet ved vendningerne på de korte rækker kan bruges til knaphul. For mig lyder det som om de huller du beskriver ikke kan undgåes. Håber du får fat på nogen der rent faktisk har strikket den((O))
Vh. Jeanet
ja tror du har ret, men er ikke så vild med alle de huller, så samlede en maske op, og lukkede den, det ser faktisk okay ud. Men kommer lige med et billede når den engang er færdig.
Jeg tror, det er fordi, der er tale om vendestrik. Det er meningen, at man skal samle en maske op og strikke med, så man undgår huller.
Andre drejer snoren omkring, så den danner en løkke, inden de tager masken løs af. Denne løkke strikker man så med.
Jeg er ikke en ørn til det, for jeg har egentligt aldrig sat mig grundig ind i det. Men mon ikke, der er en herinde, der er mester i vendestrik, og som lige kan forklare, hvordan man undgår de huller helt perfekt? :-)
Nette
Nette jeg tror du har ret. Mikik måske du kan få lidt hjælp her http://www.paapinden.dk/strikkeguide/venderaekker.php Så skal du måske bare huske at der skal være et hul til knaphul i en af siderne. Jeg vil meget gerne se et billed når du er færdig(H)
Vh. Jeanet
Så lykkes det, men synes bare den er blevet megastor, selvom det passer med 24 inches. Så måske jeg strikker den om, har ikke helt besluttede mig endnu. Det skal også siges at jeg brugte dobbelt garn. Men her er et billede.
Hvor er den fin og dejlig farve. Jeg overvejer selv at lave en, den virker rigtig smart. Hvis den er for stor skal du da lave den om ellers kan det ende med du aldrig får den brugt og det er ærgeligt. Nu ved jeg ikke om den er 24 inches som den ligger der eller om den kan strækkes til 24 inches. Der står i opskriften at den kan strækkes til 24 inches.
Jeanet
Og hvad betyder 24 inches
Undskyld jeg glemte lige at komentere dit strikketøj.
helt sikkert så er den varm om ørene, selv om du synes den er for stor.
Den ser flot ud, og kan ikke se nogle huller som i skrev om.
24 inches = 60,96 cm, Beta. Jeg har lige brugt den Instant Convertor, jeg har i min computer. Den er god til mange ting. Kan også fortælle mig, præcis hvad klokken er et andet sted i verden.
Det halstørklæde ser sjovt ud. Måske skulle jeg prøve at strikke et af Birgitma's sjove krøllegarn (det husker du nok, Beta!!).
Hmm ja det kan jeg da godt se i opskriften, det med at den kan strækkes til 24 inches. Men har da mere garn, så laver den her færdig, og så kan den gå til varmestuen, til en der har større hovede end mig, for den er jo brugbar nok.
Flot arbejde Mikik og dejlig farve;(39)
Men svært at se om den er for stor, når den ikke sidder på et hovede og som Strikkelene skriver ligner det et halstørklæde som det ligger der og ikke et hårbånd/ørevarmer.
Ja den er næsten en hue he he, men synes den er brugbar, og nu har jeg ikke verden største hoved. Så den må komme en anden til gode.