hundeuld:
Denne lille trold er købt i Norge i en lille bod ved landevejen omkring Geilo ( på vej til stavkirken ) i 1968.
Jeg har været mange gange i Norge siden, men aldrig fundet noget der bare kan måle sig med ham her.
Han er 8 cm høj
Printable View
hundeuld:
Denne lille trold er købt i Norge i en lille bod ved landevejen omkring Geilo ( på vej til stavkirken ) i 1968.
Jeg har været mange gange i Norge siden, men aldrig fundet noget der bare kan måle sig med ham her.
Han er 8 cm høj
Jeg vet ikke om du noen gang har vært i Åndalsnes i romsdalen(Norge).Om du får en anledning ta deg en tur til Trollstigen.En helt utrolig utsikt og der kan du få kjøpt mange fine troll.Jeg likte ditt lille troll. Nitus
Det var et fint troll, jeg skal huske på at ta bilder av mine troll, når jeg reiser til vårt sommerhus
Jeg vet ikke om du noen gang har vært i Åndalsnes i romsdalen(Norge).Om du får en anledning ta deg en tur til Trollstigen.En helt utrolig utsikt og der kan du få kjøpt mange fine troll
_______
Jo, du kan tro vi har været der, men vi er aldrig kommet helt op pga. af dårlig vejr.
Vi har holdt ferie Norge 11 gange, og de 8 af gangene boede vi nogle dage på campingpladsen Dombås. og var så ud over Åndalsnes, herligt sted. Vi har spist mange en laks lunet på bål , ved elven der løber der.
Oppe på Dover har jeg også set mange trolde, men de er alle malet, jeg kan godt lide den måde, "vores" lille trold er farvet på, jordfarver.
Det var triveligt å høre at du hadde vært på Åndalsnes.Håper at du får komme deg opp på Trollstigen neste gang.Åndalsnes er mitt fødested,var der på besøk hos min mor i januar.Neste gang skal jeg se om jeg kan finne et trollgubbe til deg.
Vores lille trold i familien har en lille historie.
Min mand og jeg købte den til os selv i 1968,; men så kom min mor på besøg, og hun var for at sige det meget meget betaget af vores trold.
Det endte med at hun drog til Fanø med den. Hun havde en lille hylde ved den dør vi alle skulle ind af, for at komme ind i huset, og der stod trolden, og hilste os alle velkommen .
Da min mor dør, tager vi trolden med os hjem, for at den kan stå og hilse alle velkommen her, og alle smiler, når de ser den.
Og min datter Jenny har sagt den har et hjem, når vi ikke er mere, så det er blevet en hel lille familie trold, alle kender den.
her er en lille opgave til løvsaven vindues ophæng, udskåret i 4 m/m krydsfiner . man kan også skære 2 stk og lime kulørt silkepapir i mellem .
Helt H C Andersen`s flot arbejde
Så nydelig da Steffen
Her i sydsjælland er der en gruppe mennesker der kalder sig for de
sydsjællanske træmænd , de drejer i træ , snitter i pinde , faktisk alt
i træ , der har været en udstilling i vordingborg bank med deres
arbejde , flot må jeg sige .
Jeg kontagtet en af medlemmerne , for jeg ville hvide hvad det gik ud på.
Så blev jeg inviteret med på et af deres møder , det var i onsdag's ,
Man skiftes til at holde mødeaften .
der sad vi , især mig , spændt på hvad der skulle ske , der kom øl
og vand på bordet og så gik snakken , og der blev fremvist hvad de forskellige
havde lavet siden sidste møde , der var skåle i mange træsorter og
kuglepende , ja kuglepænde drejet i sydlanske træsorter , flotte , der har
jeg noget at lære , der var en der havde lavet en hængelås i træ på
sådan en måde at man skulle vende og dreje den på for at få den opned
han havde også lavet et par æsker på samme måde .
Efter snakken gik turen du på værkstedet hvor der blev fremvist det
sidst fremskaffet værktøj og hjemmelavet værktøj til drejebænken ,
man må ikke stjæle , men det gjore jeg , med øjenene , efter en tur på
værkstedet som var lidt koldt , var der kaffe med hjemmebagt brød ,
snakken gik lystigt og der blev aftalt et nyt møde i april hvor jeg også
blev inviteret med , der skal de planlægge en åbenhus dag hvor man vil opstille
forskellige trædrejebænke og måske min dokupørsav .
Jeg glæder mig til næste møde i April .
det lyder spændende, huskede du nu at fortælle dem om rokken.
Jeg har set kuglepenne i genbrugsmaterialer altså paprør og den clips der sidder foroven var lavet af træ. Jeg kan godt forestille mig at en trækuglepen er vanvittig flot
Ja jeg har husket at fortælle om rokken , jeg har delt visitkort ud
Ja, det har været en tur ud i det gode vejr i dag sammen med mine gode naboer, og vi har været på mange loppemarkeder.
Jeg fandt denne krybben, den er håndlavet, og meget flot i detalje som i kan se på billedet. 200 kr gav jeg for den med glæde, den er flot, min søn skal have den
1.Julekrybben med jesus barnet -Maria - jesus - hyrden de 3 vismænd - 2 får- 2 køer og et hus, er den ikke flot
Den er bare SÅ flot WOOUUW
Ærgeligt du først fik øje på den 42, for den er flot lavet, ikke i sammen træsort, men det gør den bare mere charmerende
I Sunborn ca. 15 nord for Falun i Sverige ligger tegneren/maleren Carl Larson hjem som i dag er delvis museum,
man kan kun få lov til at se dele af huset, da det stadigvæk beboers af familien.
Men at besøge det, er lige som at gå ind i hans billeder.
Vi var dog først ved Kirken i Sunborn .
Her er kirken indvendig malet af Carl Larson.
Det gjorde han i 1905, efter at have været meget nedtrykt over sin 7 år gamle drengs død.
Inde i den kirke er der en træ opstilling , som jeg syntes i skulle se.
42 den er bare rigtig flot og ja det er også lækkert at have noget stående som alle andre måske ikke lige har.
Hold da op den er sk... flot - og ved en pris på det dobbelte, havde stadig været et fund !
42 gav altså ikke sin søn den krybbe i julegave, det var altså mig der fik den ................ så lykkelig var jeg.
Åhhhhhhhhh hvor sødt (z) der var du heldig - sikken en gave at få !
På messen var der en del dukkemagere - ikke alle havde hjemmeside - men Hanne havde -
Prøv at se hvad man kan få ud at lidt træmasse mm - materialeprisen ca 50 kr !
http://www.seleski.dk/HS_filer/Simg0080_1.jpg
Skægt, at du lige nævner træmasse, Dorthe, jeg har ikke mindre end to gange indenfor de sidste par dage stødt på dette. Min datter har været på "festugeferie" hos mig siden onsdag, og vi var bl.a på en udstilling på Kvindemuseet her i Århus, og der så vi de sødeste figurer af H.C Andersens eventyr, i noget materiale, vi ikke rigtig kunne bestemme. I dag, har vi så været i Den Gamle By, som osse kører H.C. Andersen i denne tid, og her mødte vi så igen de søde figurer. Denne gang var kunstneren selv med, og vi kunne få en redegørelse for hvordan hendes ting var lavet. Mit yngste barnebarn var med, og hun forelskede sig i prinsessen på ærten, som nu er rejst til Hjørring.
Prøv at kigge ind på hjemmesiden
http://www.unikakunst.dk/
hun er skide god, men der skal nok lige lidt øvelse først tror jeg
Du som selv laver fine brocher, skal osse lige se, den broche, jeg købte af hende, jeg synes den er så flot.
Laurine hvad er den lavet af
Ja den er sjov - det ligner træmasse - med sælskind nedenunder - spændende farvesammensætning
Ja ... og hold da helt op - hun er godt nok produktiv - hun må have en fast karakter, når hun sådan orker at lave den samme opstilling om og om igen ! Det er sjove ting - de er ikke "pæne" - sådan nysselige - det synes jeg er sjovt - og spændende - der er også sådan lidt hekseagtigt over hendes ting - hvad kostede den lille prinesesse på ærten ??
Den er lavet af træmasse, og ja, Dorthe, på sælskind. Hun fortalte i øvrigt, at hun arbejdede en del med børn, og træmasse, det er et nemt materiale for børn at arbejde med, åbenbart.
Man er meget velkommen til at kontakte hende, sagde hun, og spørge. Hun var utrolig åben og fortællende.
Hvad kostede den lille prinsses på ærten ?
Jeg mener det var 125,00, men i anledning af festugen fik hun vist lidt rabat
Okay ... men ved du hvad - det synes jeg er MEGET billigt - også selv om hun serieproduksere - det skal trods alt gennem hendes hænder det hele - modelere - male stof og detaljer ! hvor stor var den lille opsætning med prinsessen på ærten - og hvad kostede da din broche ??
Kun 60 kr.,,,,,,,,(t)