Godt nytår til alle strikker under Københavner depotet.
Tusinde tak for alt jeres dejlige strik I har afleveret i løbet af året.
Vi forsætter i 2015 med at holde åben den sidste lørdag ml 11-13 i jan.-maj + sep.-nov.
Varme hilsner
Lise og Anni
Printable View
Godt nytår til alle strikker under Københavner depotet.
Tusinde tak for alt jeres dejlige strik I har afleveret i løbet af året.
Vi forsætter i 2015 med at holde åben den sidste lørdag ml 11-13 i jan.-maj + sep.-nov.
Varme hilsner
Lise og Anni
Lise, Poul og jeg har været i "arbejdsleder" på Københavner-depotet i dag.
Vi har pakket til tre nødherberger, 6 sække lunt færdigstrik, samlet og tilpasset en reol doneret af Ida og Ejvind.
Ny stumptjener doneret af Jysk Tåstrup blev samlet, så nu kan vi alle komme af med overtøjet fra næste åbningsdag.
Nyindkøbte og doneret kasser blev opstillet til strømper. Garn og færdigstrik lagt på plads.
Vores hylder er blevet godt tomme, men de bliver forhåbentlig fyldt lidt op, når vi holder åben den 31. januar 2015.
se billeder her:Vedhæftet fil 81987 Vedhæftet fil 81988 Vedhæftet fil 81989Vedhæftet fil 81989
God varm strikke-weekend til jer alle.
Hvor ser det godt ud, så er der orden..
Så væltede Anni Jensen mig lige igen *120* Ja, ved denne her Vedhæftet fil 82003 polet opsamler var varmestuestrikkerne dem der fik flest poletter, så på torsdag bliver der en overrækning i Super brugsen at en Pap check på 5000.- til varmestuestrikkerne. Det er næsten for vildt det her TAK Anni
Jeg kan mere endnu - så sæt dig ned!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lions Club Roskilde Centrum har doneret kr. 3.000,- til Varmestuestrik.
Det er bare en super-super dag - er det ikke flot.
På Varmestuestriks vegne - TUSINDE TAK
Ja på billedet, det er fra starten, vi har desværre ikke et af da de var færdig, måske vi kan nå det ved overdragelsen af checken..
Dejlilg start på dagen, at læse den slags!
Og her ser i så den meget fyldt automat
Vedhæftet fil 82023 Vedhæftet fil 82024
Hvad kan man købe i automaten? Jeg er klar over, at pengene går til strømpegarn.
man kan ikke købe noget, men når man handler i superbrugsen, kan man få en polet, og så putte i til den org. man syntes skal have pengene.
Det er en god ide.
Så kom dagen hvor Anni fik overrakt checken Vedhæftet fil 82059
Vedhæftet fil 82060 og så skal der købes garn Vedhæftet fil 82061 i super brugsen for alle pengene, for der er tilbud på strømpegarn i denne uge :)
Her er det http://www.e-pages.dk/taastruplokalavis/83/ flot omtale *131*
Velkommen på Københavner-depotet lørdag den 31. januar 2015 mellem 11-13
Vi glæder os til at se dig.
Lions Club Vallensbæk har doneret kr. 500,- til Varmestuestrik - tusinde tak
Strikke-cafe på Hedehusene Bibliotek
Tåstrup-pigerne holder strikke-cafe på Hedehusene Bibliotek:
onsdag den 25. februar ml. 13 - 16
Københavner- depotet havde åben den 31. januar 2015
Der var rigtig gang i den på depotet i går.
I alt fik vi besøg af 15 glade piger med interesse for Varmestuestrik.
Vores tomme hylder blev fyldt godt op med strik og garn.
Tusinde tak til jer alle, for jeres dejlige strik – dejlig at I alle var så tålmodige og viste hensyn til os og hinanden, i vores lille depot.
Når jeg får lært at tømme kameraet, kommer der billeder her på Rokken.
På gensyn på depotet den 28. februar 2015 ml. 11.00 – 13.00.
Varme hilsner Ida, Lise og Anni
Vores tomme reoler blev fyldt op af 14 dejlige varmestuestrikkere den 31. januar 2015 og strikket blev beundret og indsatsen bemærket af Annette der kom med garn se billederne her
Vedhæftet fil 82310 bemærk også vores fine nye kasser som blev fyldt godt op med strømper
Vedhæftet fil 82310
Det ser rigtig godt ud.
Jeg har i dag været ude i Varmestuestriks strikkegruppe i Måløv
Velkommen til følgende nye strikker:
Åse Fritzbøger, Annelise Møller, Else Nielsen, Lis Petersen, det bliver hyggeligt at samarbejde med jer.
Vedhæftet fil 82315 Vedhæftet fil 82316 Vedhæftet fil 82317
Velkommen til ny Varmestuestrikker under Københavner-depotet
ANJA Jørgensen
vi glæder os til at strikke sammen med dig
Vi har lavet en udstilling på GADEHAVE BIBLIOTEKET med noget af vores strik til Varmestuestrik og en garnkurv fik vi også opsat.
Den 16. marts 2015 afholder Varmestuestrik og Gadehave biblioteket fælles kreativ dag ml. 13.30-15.30
Alle er meget velkommen
[ATTACH=CONFIG]82347
Her er flere billeder
Vedhæftet fil 82348Vedhæftet fil 82349Vedhæftet fil 82350
Fantastisk idé og projekt,
held og lykke med det!
Det er en flot udstilling.
Måske I får nogle flere varmestuestrikkere dernede, når de ser udstillingen.
Tak for de pæne ord.
Vi håber netop på, at få flere varmestuestrikkere og mere garn til os alle.
Det er derfor, vi lægger så mange kræfter og bruger så meget tid på det.
Har lige fået nys om, at der er en lille notits i Tåstrup avis,
om varmestuestrikkere.
Min Tåstrupveninde siger - at de ser meget søde ud ((O))
Strikke-cafe på Hedehusene Bibliotek
Tåstrup-pigerne holder strikke-cafe til fordel for Varmestuestrik på Hedehusene Bibliotek
Hovedgade 519 B, 1, 2640 Hedehusene
onsdag den 25. februar ml. 13 – 16
Alle er meget velkommen, der er gratis kaffe og kage
Tog til Hedehusene eller bus 123 til døren
Velkommen på Københavner-depotet lørdag den 28. februar 2015 ml. 11.00 – 13.00
Lise og Birthe glæder sig til at se dig.
Vi mangler stadig Halsedisser, halstørklæder, huer til mænd, vanter og strømper til voksne
Udover ind- og udlevering af garn og strik, sælger vi:
T-shirts til kr. 15,- pr. stk. samt
div. IngeLise - Alt om håndarbejde blade for kr. 10,- stykket, 3 stk. for kr. 25,-
Alt hvad der bliver solgt på Københavner-depotet går indtægten ubeskåret til indkøb af strømpegarn i Varmestueregi
Velkommen til to nye Varmestuestrikkere under Københavner-depotet:
Laila Rachlitz og Karen Andersen
Vi glæder os til at strikke med jer.
Tåstrup-pigerne holdt strikkecafe på Hedehusene bibliotek i går.
Tak for en hyggelig dag til jer alle.
Stor tak til Biblioteket for kaffe og for at huse os.
Vi glæder os til næste strikkecafe på Hedehusene bibliotek den 10 trilfordel
Alle er meget velkommen.
Tusinde tak til alle der har doneret garn. Vi skal nok få noget godt strik ud af det, til fordel for Varmestuestrik.
I går var der åbent på Københavner-depotet.
Dagen stod bla. i halstørklædernes tegn. 11 dejlige stk. blev afleveret af Margrete og Anja.
Derudover blev der indleveret strik fra Tåstrup-pigerne og Måløv-pigerne, så der var rigtig meget strik der kom på hylderne.
Her er billeder fra Hedehusene bibliotek hvor vi holdt strikkecafe den 25. februar Vedhæftet fil 82473
Den 16. marts fra kl. 13.30 - 15.30 holdes kreativ ide-dag på Gadehave Biblioteket, Gadehavegårdsvej 1, 2630 Tåstrup, Alle er velkommen.
Varmestuestrik har udstilling og garnkurv opsat der nu, se evt. billeder på Varmestuestrik, under København-depotet.
Lions Club Jyllinge har været så venlige, at donere kr. 500,- til Varmestuestrik. Vi siger tusinde tak.
Her er lidt flere billeder:
Vedhæftet fil 82474Vedhæftet fil 82475Vedhæftet fil 82476
I dag har nogle af Tåstrup-pigerne holdt kreativ ide-dag sammen med Gadehavebiblioteket
Det myldre ind og ud, søde piger i alderen fra 7-11 år. Pigerne strikkede strikket på livet løs.
De havde deres pædagog med fra SFO´en - eget garn og strikkepinde, det var bare så sjovt.
Vi har talt om manden på bænken og ham ved brugsen, der sælger Hus-forbi. Alle har fået vores folder med hjem og nu vil de spørger deres bedsteforældre osv. om de ikke har noget garn til os.
Her er lidt billeder - åh, jeg får jo altid taget for lidt.
[ATTACH=CONFIG]82632 Vedhæftet fil 82633 Vedhæftet fil 82634 Vedhæftet fil 82635
Vi har haft en garnkurv opsat på biblioteket sammen med en udstilling om Varmestuestrik og vi fik en kæmpe pose med garn med hjem.
Biblioteket bød på saftevand, kaffe og the, småkager og vindruer.
Tak for en sjov og dejlig dag.
Sikke der er gang i den hos jer.
Hvor er det bare dejligt at følge.
Herligt I også "fanger" de yngste piger,
og ikke kun os evigunge ((O))
Dejligt at biblioteksposen blev fyldt med garn.
Imponerende - det hele!!
Vi fangede ikke kun pigerne, for når forældrene kom for at hente deres børn i SFO´en, ja så måtte de ind til os og hente dem og så måtte vi jo lige hilse på dem osv.
Pigerne syntes i øvrigt,at vi var nogle søde gamle damer - en skød Lise til at være 90 år - den herlige pige kunne jeg godt lide!!!!!!!!!!!
De vil ville gerne have, at vi kom hver dag! Vi har tilbudt at komme igen, det var bare så sjovt.
Jeg glæder mig også til at se jer, og komme af med mit færdige strik :-) *306
Vi ses på lørdag
Københavner-depotet havde åbent i går og fik rigtig mange besøg + masser af strik på hylderne. Tusinde tak for alt det dejlige strik.
1 halstørklæde og 15 halse disser fra Anja Vedhæftet fil 82814
Anne-Marie havde lige strikket 32 par vanter - udover den sæk jeg havde hentet tidligere på måneden
1 hue og 11 par strømper fra Edith Vedhæftet fil 82815
13 par strømper og 9 par vanter fra Elli
12 par strømper fra Erna Vedhæftet fil 82815
9 halse disser og 3 par futter fra Karen Vedhæftet fil 82816
7 par vanter, 8 halse disser og 3 par strømper fra Lilly Vedhæftet fil 82817
16 par strømper og 11 solhatte fra Lone Vedhæftet fil 82818
16 par strømper fra Magda - indleveret af IngeLise Vedhæftet fil 82819
Vedhæftet fil 82824Undskyld Erna jeg fik sat et biled på af Edith
Sådan så Bentes bil ud da vi havde fyldt den hjemme hos mig Vedhæftet fil 82821 Vedhæftet fil 82822
Vedhæftet fil 82823 Vedhæftet fil 82824
Erna havde garn med fra Rasmilla og fra Tina. I sækken fra Tina lå også huer, vanter og halstørklæder. Vedhæftet fil 82825
Varmestuestrik takker for garn og strik. Vedhæftet fil 82826
Dejligt at vi fik fyldt vores reoler op.
Godt I er gode til at fylde/proppe bilen ((O))
Flot så meget, der er blevet strikket
Jeg har fået besked på at Anni og Lise siger farvel som depot bestyr for KBH depotet pga helbred og for meget arbejde.:)
Det er sidste dag de er på depotet på lørdag den 25 april 2015
Varmestuestrik.dk siger mange TAK for det arbejde de har lagt på depotet i den tid de har bestyret det..*112*
Indtil videre over jeg selv depotet sammen med et par hjælper; men skulle der være nogen der har lyst over en længere periode at være KBH depot bestyr så henvend dig endelig.
Depotet har lukket fra 1-6 til 29-8 2015 så der er lidt tid til at sætte sig ind i det.
Jeg så det i face book.
Tak til jer begge 2 for jeres store arbejde.