her er lidt fra 2013, billederne er taget i 2014
Vedhæftet fil 77683 Vedhæftet fil 77684Vedhæftet fil 77685Vedhæftet fil 77686Vedhæftet fil 77687
Vedhæftet fil 77688Vedhæftet fil 77689
Printable View
her er lidt fra 2013, billederne er taget i 2014
Vedhæftet fil 77683 Vedhæftet fil 77684Vedhæftet fil 77685Vedhæftet fil 77686Vedhæftet fil 77687
Vedhæftet fil 77688Vedhæftet fil 77689
Søde ting, du har lavet. Er det hakket?
nej, det er alt sammen hæklet
Det er en flot samling af meget forskellige bluser, du dér har fået lavet. Ideen med den hæklede kant på skjorten er da (qwe god.
Kan du fortælle, hvor du har fundet mønstrene på cardiganen på det første foto og blusen på det næstsidste og sidste foto?
Den blå trøje er hæklet i et mønster der hedder pletmønster og er fra bogen - Håndarbejde let at lave - Hækling.
Mønstret på den hvide overdel har jeg købt hos Garnexperten i Holstebro, den er fra et blad der hedder Kreativ strik, mønster nummer 236 Hæklet top med vidde designet af Käthe Fog.
Jeg tror nok jeg brugte 2,5 det bliver mit hækletøj pænest med.
har du fundet opskriften? jeg lavede den ikke med så meget vidde som de skriver i opskriften, jeg synes det blev for meget.
Jeg synes nu ikke mønstret er så svært, jeg hæklede den da vi kørte til Østrig.
Det skal så lige siges at jeg begyndte 3 gange på den, for så blev den for vid i halsen og så blev den for lille, så til sidst hæklede jeg så halsen som i opskriften og så hæklede jeg en fastmaskekant til slut for at stramme halsen lidt ind. Men den er hurtig at hækle.
Nej, jeg har ikke fundet opskriften, kun billeder af de ting der er i nr. 2 - 2013
Der er et par gode billeder af den.
Jeg synes lige I skal have historien om den hæklede overdel, da jeg skulle i gang med den var der ventetid på garnet, de solgte simpelthen så meget af det og hvad er det så for noget garn den er hæklet i - merceriseret bomuldsgarn, ja, det som mange af os hækler eller strikker lyseduge i.
så fik jeg malet nogle julekugler med Luciapiger på
Vedhæftet fil 77883Vedhæftet fil 77884Vedhæftet fil 77885Vedhæftet fil 77886
Jeg kan godt lide de glade smil , rigtig sødt ((O))
så fik jeg taget billeder af de næste
forside og bagside
Vedhæftet fil 77958Vedhæftet fil 77959
forside og bagside
Vedhæftet fil 77960Vedhæftet fil 77961
ja, her er for- og bagside jo så ens - hi hi
Vedhæftet fil 77962
skulle nogen tænke, dem kunne jeg godt tænke mig, så send mig en PB eller mail
julen varer lige til påske så her en kugle mere
Vedhæftet fil 78441Vedhæftet fil 78442Vedhæftet fil 78443Vedhæftet fil 78444
Så fik jeg et nyt hakket halstørklæde, så må vi se om jeg får hakket et par fingervanter til det
Vedhæftet fil 78456
Jeg fandt ud af at den hvide overdel ikke lige var mig som lukket, så den er pillet op igen og lavet om til den en åben model.
Vedhæftet fil 79915 Vedhæftet fil 79916
Også med hæklet knapper super.
så fik jeg syet Jespers sækkestol om til 2 marokkopuder Vedhæftet fil 80519 Vedhæftet fil 80520
Det ser godt ud - og det er en god genbrugsidé
ja, den fyldte for meget i hans lille stue (der var 4 affaldssække med krøyerkugler) så nu skal jeg lave en dørstopper af resten at skindet og så har jeg lidt kugler på lager
Fed ide Vtj genbrug der bare er blevet mega flotte til at hvile jeres "gamle" ben på *120* *107*
så kom der lige en bamse til at holde vagt ved dørenVedhæftet fil 80561
det min første bamse og jeg tror den er nemmere at sy i stof end i skind
Den er herlig, resten af sække stolen ? Gir dig nok ret i den er letter i stof..
ja så er der ikke så meget tilbage af stolen
så får i lige et kik på det jeg har fået syet, efter at jeg har fået min nye symaskine
skjorterne er alle nogle som var blevet for små i siderne (jeg har skiftet vaskepulver) og så har jeg syet en ny krave og lommeklapper på
Vedhæftet fil 81241Vedhæftet fil 81242Vedhæftet fil 81243
de her er alle syet efter en af mine gamle bluser, den sidste grønne er syet af resterne fra den bluse ved siden af og så et nyt stykke grøn stof
Vedhæftet fil 81244Vedhæftet fil 81245Vedhæftet fil 81246
her har jeg leget lidt med en blomsterkant rundt om halsen
Vedhæftet fil 81247Vedhæftet fil 81248
den sidste bluser er syet af resterne fra den første blå bluse
der var ikke så meget stof tilbage, at jeg kunne klippe en hel ryg/forstykke og ærmer så her har jeg virkelig leget med mønstret
Vedhæftet fil 81249Vedhæftet fil 81250
Hold da fest du har da godt nok givet den gas, hvis du bliver ved i den fart, så må Ivan til at bygge nye klædeskabe til dig.((O)) flot arbejde.
Det vaskepulver kender jeg desværre godt *120* Rigtig smart løsning, som jeg måske skulle gøre efter...! Tillykke med dyret ((O))
Det kan måske være, at det ikke er pga det nye vaskepulver - måske har du bare for brede skuldre (ghf
Du har godt nok været kreativ.....flot arbejde. Jeg kan specielt godt lide detaljen på din "reste" bluse ((O))
så fik jeg et par natkjoler færdige
den blå er med får - jeg har ikke talt dem alle endnu
Vedhæftet fil 81371
den med stjerner på har en lilla kant som er resterne efter en natbluse jeg har købt i netto med et par bukser til, bukserne passer fint, men blusen var alt for lille, så den blev lige sprættet op og brugt til de to sidste natkjoler.
Vedhæftet fil 81372
her måtte jeg igen klippe lapper og sy sammen, men hvad hva' det er jo alligevel i mørke jeg skal bruge den
Vedhæftet fil 81373
Det er dagens muntre indslag at følge med i, hvad du får syet - farver, detaljer og de opfindsomme løsninger er vældig inspirerende.
Jeg synes næsten allerbedst om dem, der er lavet af de sidste rester.
Uha hvor er det sjovt at sy, især når tingene bare lykkes.
De her bluser er syet i let strik købt hos Kjølkær i Herning, virkelig lækker at have på, blød og behagelig.
Først så klippede jeg 3 stk. med lange ærmer - sort, lilla med nister og bourdeux
Vedhæftet fil 81465Vedhæftet fil 81467Vedhæftet fil 81471
så klippede jeg 2 med korte ærmer - den første har påsyet ærme og den sidste er ærmet klippet ud sammen med ryg og forstyk
Vedhæftet fil 81470Vedhæftet fil 81466
og de 2 sidste er, så her hvor der er leget med resterne - den første er en jeg har set hos Lis G stormode
Vedhæftet fil 81468Vedhæftet fil 81469
Jeg kan godt forstå at du synes dét der er sjovt *124*
- og det er da en knaldgo' ide at købe stof i farver der kan gå sammen så resterne kan udnyttes.
så blev Steffens hakkede pude færdig for- og bagside
Vedhæftet fil 81854 Vedhæftet fil 81855
Har han selv valgt farverne ?
Jeg kan vældig godt lide din måde at arbejde med hakning på . det må kræve tælle arbejde at få det til at passe så præcist.
ja, lidt har han. Lidt tællearbejde er der vel altid