Er der nogen som har strikket denne dug?
Vedhæftet fil 72692
Vedhæftet fil 72665
Vedhæftet fil 72691
Printable View
Er der nogen som har strikket denne dug?
Vedhæftet fil 72692
Vedhæftet fil 72665
Vedhæftet fil 72691
ja, jeg har mønstret og er begyndt på den 4 gange, men der er fejl i og jeg har ikke lige tålmodigheden lige nu til at rette det til.
Men den ligger stadig væk og spøger i mit hoved.
Jeg kan ikke huske hvor jeg har fået den fra, men det er sammen med en masse andre jeg har for de ligner hinanden i opsætningen.
Det er ikke nemt at hjælpe hvis ikke man kan se opskriften, er det en du må dele med os, så send en pb til mig.
Kender du denne side. http://www.flittigehaender.dk/?cat=3 der er mange andre flotte.
jeg har strikket en del af det for år tilbage,
jeg deler gerne og jeg kender godt den side, jeg tror ikke der findes den side om kunststrik i Danmark, jeg ikke har set, hvis de da ellers er til at finde
Nej den har jeg ikke strikket. Men hvor er den flot... Jeg har også på et tidspunkt strikket en stor dug i kunststrik hvor der var fejl i.. Pyh! et hovedbrud det gav. Men det lykkedes da til sidst. Håber i finder ud af det.. Hvis i gør.... Så vil jeg også meget gerne prøve kræfter med den..(H)
Vinnie diagram tegnforklaring mangler... (Å) vil du sende ((O))
i hvilken række er det du får problemer ??
nu skal jeg jo til at kikke på mine streger på mønstret den her sidste gang har jeg opgivet ved omg. 31 kan jeg se.
Jeg er i aften nået til og med omg 27, havde lidt problemer i omg, 23 men tror det skyldes ole lukøje, der er fejl i omg.23 der er en maske for meget,
nu må det vente til søndag
er der nogen der har et billede jeg kan ikke åbne pgf filen
foto er her Vedhæftet fil 72708
Jeg har nedskrevet diagrammet,
Slå 12 m op strik 2 omg. ret,
3- Slå om, 2 ret gentag
5- Slå om 3 ret
7- Slå om, 2 ret sm, slå om, 2 ret
Omg = 30 m
9- Slå om, 3 ret, slå om 2 ret,
Omg = 42 m
11- slå om, 2 r sm, slå om, 1 dr, slå om, 1 maske løs af, 1 ret, træk den løse maske over også kaldet 1 oti, slå om, 2 r.
omg = 54 m
13- slå om, 3 r, slå om, 1 dr, slå om, 3 r, slå om, 2 r.
omg 78m
15- slå om, 1 r, slå om, 1 r, 1 ludt, 1 r, 1 ludt, 1 r, slå om, 1 maske løs af, 2 ret sammen, træk den løse maske over også kaldet 1 dobbelt oti, slå om, 1 r, 1 ludt, 1 r, 1 ludt, 1 r, slå om, 1 r, slå om, 2 r.
omg = 126 m
17- 1 dr, Slå om 2 gange, der strikkes 1 ret, 1 vrang i ret omgangen. 1 maske løs af, 1 ret, træk den løse maske over også kaldet 1 oti. 2 r, 1 ludt, 1 r, 1 ludt, 2 r, slå om, 1 maske løs af, 2 ret sammen, træk den løse maske over også kaldet 1 dobbelt oti. slå om, 2 r, 1 ludt, 1 r, 1 ludt, 2 r, 1 dr, Slå om 2 gange, der strikkes 1 ret, 1 vrang i ret omgangen. 1 maske løs af, 1 ret, træk den løse maske over også kaldet 1 oti. 2 r,
Omg =162 m
19- slå om, 1 maske løs af, 1 ret, træk den løse maske over også kaldet 1 oti. 2 ret sammen, slå om, 3 r, 1 ludt, 1 r, 1 ludt, 3 r, slå om, 1 maske løs af, 2 ret sammen, træk den løse maske over også kaldet 1 dobbelt oti. Slå om, 3 r, 1 ludt, 1 r, 1 ludt, 3 r, slå om, 1 maske løs af, 1 ret, træk den løse maske over også kaldet 1 oti. 2 ret sammen, slå om, 2 r,
Omg = 186m
21- 2 ret sammen, Slå om 2 gange, der strikkes 1 ret, 1 vrang i ret omgangen, 1 maske løs af, 1 ret, træk den løse maske over også kaldet 1 oti. 9 r, slå om, 1 maske løs af, 2 ret sammen, træk den løse maske over også kaldet 1 dobbelt oti. Slå om, 9 r, slå om, 2 ret sammen, Slå om 2 gange, der strikkes 1 ret, 1 vrang i ret omgangen,rettes til slå om 1 maske løs af, 1 ret, træk den løse maske over også kaldet 1 oti. 2 r,
Omg = 31/186
23- slå om, 1 maske løs af, 1 ret, træk den løse maske over også kaldet 1 oti. 2 ret sammen, slå om, 9 r, slå om, 1 maske løs af, 2 ret sammen, træk den løse maske over også kaldet 1 dobbelt oti. Slå om, 9 r, slå om, 1 maske løs af, 1 ret, træk den løse maske over også kaldet 1 oti. 2 ret sammen, slå om, 2 r,
Omg = 32/ 192
25- 2 ret sammen, Slå om 2 gange, der strikkes 1 ret, 1 vrang i ret omgangen, 1 maske løs af, 1 ret, træk den løse maske over også kaldet 1 oti. 9 r, slå om, 1 maske løs af, 2 ret sammen, træk den løse maske over også kaldet 1 dobbelt oti. Slå om, 9 r, slå om, 2 ret sammen, Slå om 2 gange, der strikkes 1 ret, 1 vrang i ret omgangen,rettes til slå om 1 maske løs af, 1 ret, træk den løse maske over også kaldet 1 oti. 2 r,
omg 21- 23-25 er der fejl maske antal ------------------------------- 1 maske for meget. Jeg Prøve at rette som jeg mener det skal være og strikke videre,
.
25- 2 ret sammen, Slå om 2 gange, der strikkes 1 ret, 1 vrang i ret omgangen, 1 maske løs af, 1 ret, træk den løse maske over også kaldet 1 oti. 9 r, slå om, 1 maske løs af, 2 ret sammen, træk den løse maske over også kaldet 1 dobbelt oti. Slå om, 9 r, slå om, 2 ret sammen,(Å) (Slå om 2 gange, der strikkes 1 ret, 1 vrang i ret omgangen,)rettes til slå om,(Å) 1 maske løs af, 1 ret, træk den løse maske over også kaldet 1 oti. 2 r,
27- slå om, 1 maske løs af, 1 ret, træk den løse maske over også kaldet 1 oti. 2 ret sammen, slå om, 1 maske løs af, 1 ret, træk den løse maske over også kaldet 1 oti, 5 r, 2 ret sammen, slå om, 3 r, slå om, 1 maske løs af, 1 ret, træk den løse maske over også kaldet 1 oti, 5 r, 2 ret sammen, slå om, 1 maske løs af, 1 ret, træk den løse maske over også kaldet 1 oti. 2 ret sammen, slå om, 2 r,
jeg er nu på 35. omg og nu passer det.
Der er godt nok også mange rettelser i den opskrift, den burde skrives helt omg. *120*(R)
mon der kommer flere fejl frem over. *141*
(R) mon det går jeg strikker kun halve omg. (x) Vedhæftet fil 72751 er nået til omg. 71.
en halv dug til et halv bord*120*
jeg kæmper med Dagmar, men der fik jeg hjæp fra en nordmand og så kunne jeg lidt igen, indtil min rundpind gik istykker søndag aften(Å) så nu er der bestilt en ny
*120* bare fortsæt med din halve dug....den kan jo bruges som sjal, hvis du laver det stort nok, ellers findes der halve borde....de der vægmonterede nogen til 2 pers. *120*
jeg bliver bare så uh når der er fejl i opskriften og så giver jeg op men så tænker jeg nej det skal sgu lykkes så derfor hopper jeg nok på rosa dugen igen
(xyk) de fejl der er i den, er jo fundet..(R) så bare på den ..
Jeg tænker på om den bliver som en halv cirkel eller om mønster går ind i hinanden så den vil blive slange agtig i kanten, ja, jeg ved ikke rigtig hvordan jég skal forklare hvad jeg spekulerer på (R)
mon jeg også må be`om Dagma, det er lige som om det lige har fanget mig igen at strikke disse spændende mønster..*120*
det må du da det der er især de anderledes forme på dugen jeg godt kan lige
jeg tænkte mig ikke lige om den er fra bogen Kunstrik - i hvidt af Sonja Esbensen, men den skulle du tage og låne.
Tak den bog vil jeg lige skrive op på ønske listen.
Jeg er nu kommet til omg. 85 og (Å) (F) og det passer ikke igen, der er fejl i det mønster igen, igen der er godt nok mange fejl i det mønster og lige pt. kan jeg ikke se hvor der er noget der skal laves om blot at maske antalet ikke passer om det er i 83 eller måske tilbage i 81 nu er jeg (R):mad:(sos) måske den lige skal ha pause
nu tror jeg at jeg vil hygge mig lidt med Rosa - nette strik hvordan går det med din Rosa
jeg er nået til omgang 115 og der er mange fejl(Å), jeg tror jeg lader den gamle Rosa ligge og så begynder jeg på en ny Rosa, så har jeg den gamle til at kikke efter hvor fejlene er.