*306 Ny tråd med mine færdige ting, den første tråd fik for meget januar kulde *130*men det går nok ((O))
Billederne kommer efterhånden som tingene bliver *147*
PS. Håber tråden er lagt rigtigt ind denne gang
Printable View
*306 Ny tråd med mine færdige ting, den første tråd fik for meget januar kulde *130*men det går nok ((O))
Billederne kommer efterhånden som tingene bliver *147*
PS. Håber tråden er lagt rigtigt ind denne gang
Poncho strikket af eget garn til varmestuestrik *306
8 dobbelte halstørklæder strikket af eget garn til varmestuestrik *306
2 par håndledsvarmere strikket af eget garn til varmestuestrik *306
8 par luffer strikket af eget garn til varmestuestrik. Lufferne er strikket i januar efter at være blevet inspireret af Klippegøj ((O))
2 småbørnsvest til Varmestuestrik
Den pink/lilla er str. 1 år og den brune/grå er str. 2 år *306
(asf) 2 par luffer til kassen, har haft masser af tid, da jeg har ligget syg siden i mandags (23)
Så fik jeg strikket mit første stjernesjal i kauni! Det skulle være en fødselsdagsgave til min mor, men kan ikke vente med at forære hende det, så i stedet for at få det 30. maj, så får hun det på lørdag. Synes selv det er blevet rigtig flot. Det var sjovt og hyggeligt at strikke, så der kommer flere *306
Og resten af kauni garnet rakte til min første nessie ((O))
Så kommer her lidt nyt fra mig *306
2 skønne ugler - strikket til min niece Karen og min nevø Bjørn og der er flere ugler i produktion - synes selv de er skønne
Håndledsvarmere, som jeg bruger til min poncho, når det ikke er så koldt i vejret
Nessie, strikket i samme garn som håndledsvarmerne, dejlig blød og i brug hver dag
6 par luffer til luffemarathon, strikket i Læsø uldgarn
Har arvet rest uldgarn fra min mor og det er der indtil videre blevet 3 Nessier ud af
Tænkte jeg ville give Nessierne til min mor og så kunne hun bruge dem som værtindegaver (har nemlig strikket 2 til hende selv) *120*
Sikke mange spændende ting, du har lavet.
Ja, strikkeringe er en god ting. Har du også strikket lufferne på strikkering?
Det er sjovt, jeg har aldrig tænkt på at strikke halstørklæder på dén måde. Når jeg strikker dobbelt på en strikkering, så er det på min mindste aflange strikkering med 8-tals omviklinger. Så bliver halstørklædet ens på begge sider. Og skal hverken syes eller hækles sammen bagefter.
4 par luffer til luffemarathon
Og har flere liggende, men de mangler at få hæftet ender, det gør en af mine kolleger ((O))
Med en meget, læs MEGET stor portion tålmodighed og mange pinde der måtte trevles op, lykkedes det at få denne meget fine kjole færdig til min niece Karen. Jeg er meget tilfreds med resultatet
5 par luffer til luffemarathon og Komet ville rigtig gerne hjælpe med fotograferingen *153*
4 nye ugler har set dagens lys (40)
5 nye ugler
Nessie strikket i Læsø garn
Wingspan strikket i kauni
Vest til min nevø strikket i Hjerte Blend/tendens
Nessien og wingspan har ligget et stykke tid, men nu fik jeg taget mig sammen og hæftet ender (Å)
Weekendens sidste ugler, lavet færdige ude på min solrige terrasse *210*
Den lyserøde er en bestilling, den skulle være lyserød og i bomuld, håber hun bliver glad for den, synes selv mine andre ugler med mørkere farver er kønnere
Så er der fløjet flere ugler fra reden og en vest til min nevø, der blev 2 år d. 15. juni (H)
Lidt nyt herfra *306
Først et sæt strikket for en kollega som barselsgave
Dernæst en kjole, strikket på bestilling til en patients storesøster
Og så, bare for sjov, en lille måtte hæklet i zpagetti garn
Til sidst, cupcake nålepude hæklet til Hundeuld som del af sommerswap
Her er det. Jeg tror, det er et gammelt bolcheglas. Det er temmelig stort. Ca. 40 cm højt.
Vedhæftet fil 69192
Her er lidt nyt fra mig, de afleveres i morgen eftermiddag (H)
3 hæklede 3-kants sjaler
1 lille hæklet tørklæde
1 strikket nessie
Så har der været gang i uglefremstillingen igen og er stadig i fuld sving.
Sætter snart flere af dem til salg, måske en god julegave?
Et sjal i papegøje Kauni blev det også til inden sommerferien
Bedstemor, uglerne er ca. 16 cm høje, undtagen de små, de er kun ca. 13 cm *120*
Kaunien er meget fin i tråden, den skulle have været strikket sammen med en anden tråd, men ville gerne have et fint og let sjal
Min niece har fødselsdag på næste lørdag, 5 år og derfor har moster selvfølgelig strikket lidt til hende (z)
Lyserøde balletbenvarmere i blød alpaca
Lilla poncho med hul til armene, kantet med lyserød og hæklede blomster
Lidt hjemmestrikkede julegaver til familien:
Glade striber i Kauni til min mor
Robin Hood bluse i Super soft til min nevø
Lady Marion bluse i Super soft til min niece
*243* Glædelig jul til jer alle