Forsinket godt nytår til jer alle (k)
Så kommer der lidt fra min hånd af.. Disse sæt til barbie, har jeg siddet og lavet de sidste par dage. Hun skulle jo selvfølgelig have en ny garderobe, nu vi er gået ind i et nyt år *120*
Printable View
Forsinket godt nytår til jer alle (k)
Så kommer der lidt fra min hånd af.. Disse sæt til barbie, har jeg siddet og lavet de sidste par dage. Hun skulle jo selvfølgelig have en ny garderobe, nu vi er gået ind i et nyt år *120*
Og der var lige lidt mere *120*
Så blev min hæklede taske også færdig, og et hæklet etui til bind *120* Synes det var lidt "pænere" at have det hæklede etui i tasken, end bare at have pakken, så det gør ikke så meget hvis det falder ud af tasken nu *120*
Så blev det til en strikket hue til David, og et strikket pandebånd :) *306
Så fik jeg også lokket ham i huen, så i kunne se den i brug *120*
Så kom Ditlev Dalmatiner til verden og endnu en strikket hue til David *306
Jeg fik desværre en hjernerystelse i lørdags, og i følge lægerne skal man undgå at sidde ved computer, se fjernsyn og generelt lave noget i mere end en time af gangen, hvilket også er næsten umuligt, pga hovedpinen.. Så har ikke fået lavet så meget andet end en enkelt vaskeklud. resten havde jeg lavet allerede inden.
Planen er at min veninde skal have en del vaskeklude og andre hjemmelavede ting af mig, her til hendes fødselsdag hvor hun bliver 18 år ..
I øjeblikket er jeg ved at hækle en smule legemad, som jeg nu kan holde til, så det tager lidt tid, at få lavet bare en bette ting. Mine "niecer" ønsker sig noget af det, og vi håber at David måske også kan bruge noget af det :)
Jeg kunne ikke rigtig sove i nat, så fik lavet lidt videre på noget af legemaden til David (R)
I alt er det nu blevet til en mad med ost, en med æg og en med spegepølse. 3 cherry tomater, en gulerod, to tomat skiver, to salat blade, 3 skiver skinke, 1 skive ost, 3 oreos og en træstamme..
Jeg har også fået lavet nogle løgringe og et æg, men ville lige have lavet lidt flere af dem , inden der skulle tages billeder af det *306
Jeg har en kæmpe lang liste med ting som Jesper nævner han gerne vil jeg laver til David, men er nu meget spændt på hvad David siger til det når han ser det, og om han selv har nogle ideer til hvad han ønsker sig ((O))
Så blev der et par strømper færdige til David *306
Og der er tændt for Disney Sjov, så jeg vil på sofaen med pindene til det næste par (R)
Så fik jeg hæklet en kurv, med 3 lilla blomster på.
Det er også en som min veninde skal have i fødselsdags gave, planen er at vaskekludende skal rulles og sættes deri, så der skal hækles en del flere vaskeklude til hende *306
Åh, hvor er i bare nogle søde rokke-pige allesammen *307*
Kurven er dog blevet så stor, at de vaskeklude jeg har lavet indtil videre ikke er nok, så må igang med hæklenålen igen (R)
Men nu er det blevet baby borns tur til en ny garderobe , og det starter med dette sommersæt (H)
Så hoppede der også en kjole af hæklenålen til baby born *306
Tusind tak allesammen (bdk
Jeg har lagt syg de sidste par dage, så har først set jeres søde beskeder nu (R)
Jeg har fået hæklet endnu en kjole mere til babyborn, mellem jeg har forsøgt at sove sygdom væk *120*
Så kom der endnu et sæt af pindene, bestående af kjole, hat, vest og trusser *306
Næste sæt er allerede på pindene (R)
Jeg kunne ikke rigtig sove i nat, så dette var hvad der kom ud af det (R)
David skal til børnefødselsdag imorgen, og han besluttede at hun skal ha en barbie dukke i gave, og dertil selvfølgelig også noget tøj ..
og som sædvanlig når jeg strikker barbietøj kunne jeg ikke stoppe igen *120*
Så fik jeg strikket et halstørklæde til mig selv ud af pompon garn.. Det kan varmt anbefales at lave, det både varmt og rigtig blødt *306
Så fik jeg lavet min første side, (nogensinde) til den scrapbook jeg er ved at lave om Davids liv.
Det lidt svært at lave en bog, om hans liv, med de år i, hvor jeg ikke har kendt ham i. Så det er lidt af en opgave, også oveni købet er det første gang jeg prøver at lave sådan en scrapbook.
Jeg er ikke blevet helt tilfreds med den første side, men mon så ikke jeg kan blive rigtig tilfreds med nogle af de andre sider (x)
Så fik jeg hæklet en poncho..
Den blev ikke ligeså stor som jeg regnede med, så den kommer nok i varmestuekassen ((O))
Igår var jeg oppe og pakke nogle ting i min lejlighed, og der fandt jeg en masse mohair garn, som jeg valgte at hækle denne poncho af..
Det er ikke sidste gang jeg laver en poncho af mohair garn, synes det er blevet et rigtig godt resultat ((O))
Min søde kæreste købte lenemormeinilds opskrift på hæklede bogstaver, og jeg skulle selvfølgelig fluks igang, da vi modtog opskriften igår *120*
Planen er at hækle hele alfabetet til David, og igår nåede jeg at hækle disse bogstaver..
De er så sjove at hækle, at jeg slet ikke kunne give slip, og det endte med at klokken var omkring 4 i nat, før jeg tog mig sammen til at ligge dem til side (R)
Så fik jeg lavet lidt flere hæklede bogstaver :)
Mellem hækleriet, fik jeg lige lyst til at lave noget andet, og og det endte så med at blive denne ring, lavet ud af knapper (H)
Jeg havde fødselsdag igår d. 14. Og så skulle der jo selvfølgelig være en kage til dessert.
Det blev denne kage, og det er aller første gang jeg har lavet sådan noget i denne stil, og er selv ret stolt over resultatet :)
Så har jeg fået prøvet at lave lidt krympeplast også..
Det er blevet til 3 halskæder. en med Mumi og en med lille my til mig selv. Halskæden med uglen skal min veninde have i fødselsdagsgave, sammen med en masse andre ting. Og dalmatineren er til min lillesøster.
Jeg har gang i nogle andre slags armbånd også med krympeplast. De er meget sjove at lave (H)
Så blev det til et sæt grydelapper til Davids nye legekøkken ((O))
Så blev det til et sæt barbietøj også ((O))
Så blev det til lidt fjolle hækling fra mig af.. En sofa, en stol, gulvtæppe og sofabord til barbie *120*
Så blev det til 4 hæklede cupcakes, til en fra Jespers arbejde *306
Så fik jeg hæklet et par cupcakes mere til samlingen :)
Så fik jeg lavet en nøglekæde ud af skindrester ((O))
Så blev det til et par hæklede baby converse og en nøglesnor mere ((O))
Så fik jeg lavet endnu en nøglesnor ud af skind rester. Denne gang i brun, råhvid, og rød ((O))
Så blev det til to sæt barbietøj, som blev afleveret igår.. De blev afleveret til min gamle nabo som skal bruge det til gaver til børnebørnene.. Jeg var ved at tælle hvor meget jeg faktisk havde til hende som blev afleveret igår, det blev til i alt 12 sæt med taske, hat osv. 4 kjoler og en enkelt trøje ((O))
Så blev det til et par barbiekjoler mere ((O))
På min blog og facebook side har folk kunne sat jeg jagtede en opskrift på en hæklet hue/hat, der var også nogle stykker som havde en opskrift, men jeg kunne ikke finde ud af den.. Så fandt jeg en på drops, men den blev alt alt alt for stor, selvom jeg fulgte opskriften. Men jeg har nu heller aldrig held med deres opskrifter (R)
Så det endte med at jeg ganske enkelt bare sad og hæklede efter hovedet, og huen/hatten kom lige så stille frem.
Nu har jeg endelig fået lavet min hue, og fundet noget jeg kan bruge mit gamle frisør hoved til, til at tage billeder af mine huer *120*
Tak Bubbihund, du så sød *131*
Nu fik jeg hæklet et lille hjem til mine hæklenåle
Så fik jeg også hæklet et tupetørklæde til mig selv. Er blevet rigtig glad for det, så er allerede igang med et mere (R)
Så blev det til 6 nye armbånd.
Igår havde min lillesøsters kæreste fødselsdag, så han fik da en "overraskelses-fødselsdags-lagkage"
Hvis I undre jer over der står Hulk på kagen er det fordi, at min lillebror hedder Nicolai, og min søsters kæreste hedder Nicolaj, så det kan godt være lidt forvirrende, og jeg synes søsterens kæreste, ligner Hulk en lille smule, så det bliver han kaldt *120*