Så fik jeg endelig lavet den poncho som min datter har gået og sukket efter i laaaaang tid
[ATTACH]63031[/ATTACH [ATTACH]63032[/ATTACH
Printable View
Så fik jeg endelig lavet den poncho som min datter har gået og sukket efter i laaaaang tid
[ATTACH]63031[/ATTACH [ATTACH]63032[/ATTACH
Så blev der et par farvestrålende børneluffer til varmestuestrik. Stort set kun lavet af div. rester
[ATTACH]63151[/ATTACH
Så blev den endelig færdig......min möbius......endnu en UFO udrydet.......de er snart ved at være en truet "håndarbejdsart"....altså UFO´erne *120*
[ATTACH]63194[/ATTACH
Så tog jeg på langfart i går og fik hentet garnet jeg havde købt hos Rysse.
[ATTACH]63456[/ATTACH
Lykkeposen indeholdte rigtig meget lækker garn....og så i farver som jeg godt kan lide (qwe
Tog også Hundeuld´s og lenemormeinild´s indkøb med på vejen, som vil blive fragtet videre på søndag. *101*
Så har jeg brugt dagen på et kursus i vikingesmykker.
Det har været særdeles interresant og lærerrigt. Jeg gentager en deltagelse igen om en månedstid *120*
Vi startede med at "flette" med kobbertråd. Det er ikke helt så enkelt som det ser ud, når man ser det færdige arbejde.
Så fik vi lavet os en "tæppebanker", et vedhæng til halskæde.
[ATTACH]63596[/ATTACH[ATTACH]63595[/ATTACH[ATTACH]63597[/ATTACH
Jeg fik lavet en lås, til mit nye armbånd lavet i kobber. Nu skal jeg så bare have lavet en kæde til min tæppebanker, så jeg kan bærer mine nye smykker.
Så har jeg været på rundfart med pakker og sække i dag.....*120*
Først til "Håbet" i Næstved med en sæk....så smuttede jeg lige inden om min datter, men hun var lige gået ud af døren med den ene af pigerne til gymnastik, så jeg valgte at kører ned til Missemor med hendes pakke, en hurtig kop kaffe og et kik på hendes små missebørn, og vendte så tilbage til Næstved, til min datter, som i mellemtiden var kommet hjem.
I skulle se hendes øjne stråle, da hun fik overrakt hendes poncho....det var hele kørerturen værd.....fik så også lige en bestillin mere med hjem fra Puk (mit barnebarn på 8 år), med besked om, at den skulle matche hendes alpehue....altså lilla...ja, I kan vel gætte jer til, hvad der skal produceres nu....*306
Så fik jeg shoppet hos Panduro...blant andet materialer til dette armbånd.
[ATTACH]63750[/ATTACH
Så fik jeg lavet mig en ny taske.....helt sikker lige i Lenemors farver *120*
[ATTACH]63784[/ATTACH
Uuuuh hadada....så fik jeg lige tilfredstillet mit shoppegen
Var inde hos Tove i Holbæk, som tilfældigvis havde udsalg....og her er hvad jeg fik redet mig *120* for samfulde 320,- kr
Vedhæftet fil 63957
Gotlansk pelsuld fra Karen Noe
Vedhæftet fil 63958
Lidt blandet landhandel....skønt så er der mere isoleringsmateriale *120*
Jo da, jeg kunne have den samme portion en gang mere + lidt ekstra.....jeg har nogle store sadeltasker *120*
Vedhæftet fil 63988
Så fik jeg det første par dagplejeluffer færdig til mine børnebørns dagpleje....var jo så letsindig at love at lave et par til dem hver i den pågældende dagplejgruppe
[ATTACH]63989[/ATTACH
Mini sjal til varmestuestrik er der også blevet færdig *306
Opskriften er i almanakken fra 2011, hvis du skulle få lyst til at lave dem også
Vedhæftet fil 65040
Så fik jeg lavet ponchoen til mit barnebarn Fie på 10 år færdig.
Så kan jeg begynde at lave den til Puk, Fie´s søster, så når den er færdig er alle tøzerne i Næstved bleve ekviperet med en poncho *120*
Vedhæftet fil 65060
Så fik jeg endelig retten den fejl jeg havde lavet på sokkerne til mig selv. Så nu er der endnu et par dejlig varme sokker mere på hylden i skabet.
De Blå "kondomer" er hælfri sokker til mit yngste barnebarn Martin.
Vedhæftet fil 65061
Her er så mit påbegyndte projekt....dominostrik....blev jo lige inspireret af strikke-sammen-gruppen *120*
Der skal være 8 firkanter i højden, så der er ikke så langt igen.
Det er Mohairgarn fra brugsen.
INDIO (5% Apalca, 5% Mohair, 10% uld, 80% Acryl)
Der var tilbud på det for et stykke tid siden, så der fik jeg købt et lille lager på 10 ngl.
Da det er første gang jeg laver domino strik, valgte jeg at bruge dette garn, da jeg har fået det billigt.
Den beslutnig havde jeg også taget.....glemte bare lige at Mohairgarn ikke er det nemmeste at pille op, hvis man har lavet en fejl :-D
Vedhæftet fil 65102
Så fik jeg også lavet Puk´s poncho færdig. Den er lavet i baby-uld fra Bamboo i farverne mørk lilla og meget sart lys lilla.
Det skulle så gerne være den sidste poncho for denne gang.
Vedhæftet fil 65103
Og bare sådan for at fordrive tiden lidt, begyndte jeg at strikke en pulsvarmer med dette mønster, som jeg ikke kunne stå for.
Vedhæftet fil 65205
Så blev pulsvarmerene færdig. De er lavet i soyagarn fra Netto. Jeg har hæklet en kant med mussetakker for oven og lave tommelfinger på dem så de bliver hvor de skal.
Så fik jeg endelig lidt fra hånden...har jo været travlt beskæftiget med at hitte på til fødselsdags gruppen og andre gøremål....såsom den daglige børnebus, afhenter 3 stk børnebørn fra dagpleje og børnehave.
Jeg er halvvejs med et tæppe af firkanter til varmestue og et par sokker....har det jo med at veksle lidt imellem de forskellige stykker arbejde.
Mit dominosjal holder en lille pause sammen med den klipfisk, som min mand har bedt om.....meeeen, jeg har fået lavet 2 fødselsdagsgaver, et par ragsokker og strikket 3 blomster til valkning færdig *120*
Vedhæftet fil 65748
Skal da lige fortælle, at jeg stadig er i live......*120*
Vi har fået en masse ekstra opgaver på mit arbejde, som gør at vi på det nærmeste ligger og kører i døgndrift.......ikke godt når man nu er søvnnarkoman.........skal bare have mine 7 timers søvn eller fungere jeg ikke (R)
I dag åbner så bakken.....der kommer jeg ikke ind i år. (K)
Jeg er ganske enkelt for træt til at hænge på motorcyklen....jeg risikere jo at falde af og så ridser jeg jo bare min lille baby
Vedhæftet fil 66246
Jeg arbejder stadig på mit sjal i dominostrik, og er nået halvvejs, godt og vel, så lidt får jeg da lavet, selv om det ikke er meget. Jeg havde eller sat mig for at der skulle laves 1 firkant om dagen....ja, der når jeg kun en 1/2 firfkant....meeeen det rykker da bare en lille smule.
Vedhæftet fil 66247
Om godt 1 uge, så skal jeg have min rest ferie, hele 14 dage, og jeg glæder mig til at kunne sove længe og om natten især *120*
På mandag vil jeg smutte en tur til Næstved og glæde min datter og børnebørn med mit nærvær. Jeg skal nemlig ikke hente børn i næste uge pga. lukkedage i børnehaven.....endnu et plus *120*som glæder mig
(bc)
Tak foor rosen...jeg går ud fra at det er den lilla taske du har i tankerne.
Jeg har slået maskerne op på 2 pinde som nam gør når man vil strikke sokker fra tåen af og afslutter så med at dele arbejdet og fortsætte i rib til sidestykkerne har en passende læng. Derefter lukker jeg af og syr hanken fast med garnet.
Håber dette kan inspirere dig til at prøve....
Link til opslag fra tåen
http://youtu.be/EGc0SJKnduI
tusind tak for svar cubik, ja det med at slå op forstår jeg godt, men er den også syet sammen i bunden , ellers forstår jeg ikke helt hvordan ringen kommer derind he he
Anna
tror lige der går et lys op for mig, du begynder i bunden ik he he
Jo Anna, jeg er startet i bunden og strikker så opad til tasken har den dybde som jeg ønsker. derefter deler jeg maskerne op til de to sider.
Den er ikke syet sammen i bunden da jeg har slået op på 2 pinde som til start på sokker strikket fra tåen af
Så fik jeg endelig bevæget min lille bil til at trille en tur til Næstved og fik afleveret de berømte ponchoer. (qwe
Der var ikke et øje tørt hos pigerne, som blev glædeligt overrasket af at bllive hentet af Bedste i SFO´en.....skøn modtagelse af tøserne *131*
Vedhæftet fil 66609
Her er alle mine "tøser" i Næstved foreviget i deres nyerhvervelser.
Mit domino sjal mangler jeg blot 1 1/2 firkant på så er det klar til at vandre op på depotet til videresalg. *123456*
Så blev jeg endelig færdig med sjalet og det færdig resultat er her
Hvor er det rart at hele familien stille op til fotografering, dejligt de blev glad for ponshoerne og hvor er det flot du vil doner sjalet til kigkassen (qwe
Vedhæftet fil 66966
Jeg har været så heldig at få denne franske rok forærende, men den mangler et "gummibånd", som skal forbinde pedal til den arm der driver hjulet rundt.
Er der nogen der har en ide om hvor jeg kan opdrive en sådan.
Har nu været her og kigge også. Med STORT forbehold for jeg kan tage fejl, men det ser ud som om der både er drivrem (det klare gummibånd) og vingebremse (den lille læderlap der sidder foran på rokken). Det ser altså ikke ud som om du mangler noget for at kunne komme igang, men jeg tror du skal vende vingen om, men er ikke helt sikker da det ikke er fuldstændigt tydeligt for migpå billedet. Vil gå op og tage et billede af min Louet, der er spindeklar og virker efter de samme principper som den du har. Håber da du snart får den i gang.
Så er der billeder, håber de kan hjælpe. (Venligst ignorer rodet omkring eller kom og hjælp mig med at rydde op (R))
Hihi....hvis du tager mit rod, så klarer jeg dit....hihihihi
Jeg kan se at det er en anden model du har, men det er stadig forbindelsen mellem pedal og arm det er galt med....bær venligt over med mig. Jeg er ren novice på det her område.
Ja, så blev jeg færdig med sjalet til mig selv, og denne gang tog det kun ca 2 uger at lave sjalet pga. en sygemelding.
Vedhæftet fil 67363
Sjalet er lavet i regnbuefarvet Kauni garn og der er gået knap 3 nøgler til dette projekt
Hvor er det flot ..*107*med 3 nøgler mener du så 300 gram, jeg har nemlig nogle fed liggende med meget forskellig gram i *120*
Så fik jeg endelig nusset mig færdig med halsdissen/klipfisken til min mand.Vedhæftet fil 67366
Ikke helt jeg har brugt 3 nøgler, som var fra 160 + 168 + 170 g = 498 g, og jeg har 76 g tilbage. Det giver et forbrug på 422 g/1688 meter totalt. 100 g = ca. 400 meter
Så fik jeg lavet den lille dukke efter den opskrift jeg havde med hjem fra holland.
Vedhæftet fil 67494
Hun er 30 cm høj.
Når nu man ikke må strikke, ja, så har jeg angrebet hæklerierne *120*
Vedhæftet fil 67605 Det er blevet til dette haltørklæde med kulørte krøller.
Der er også blevet lavet et par stykker af den gode gamle klasikker, som er så anvendelig.
Vedhæftet fil 67606 Sart lyseblå
Vedhæftet fil 67607 mørk marine
Vedhæftet fil 67608 Vedhæftet fil 67609 Sort og karry
Her har jeg leget lidt med garnet og fået dette halstørklæde ud af det.
Vedhæftet fil 67610
Havde fornøjelsen af at have de to store tøzer i pinsen, og de lå ikke på den lade side med at lave noget kreativt
Vedhæftet fil 67961
Puk fik malet sit penalhus færdigt.
Vedhæftet fil 67962
Og Fie fik lavet et stort nøgle fingerstrik.
Puk fik også lavet noget fingerstrik, som blev flettet til et halstørklæde. Men det nåede jeg ikke at få taget et billede af inden hun tog hjem igen.
Hertugen og jeg slæbte dem såmendt også med ud på Nyvang til forårsfestivallen.
så er der et billede af hvor langt jeg er nået nu
Vedhæftet fil 68068
Der hækles med kunstgarn fra Hjertegarn.