Jeg syntes at huske, Zep for nogle år tilbage lavede julesnaps !
Men men men ..... jeg kan altså ikke finde opskriften (Å)
Nogen der kan hjælpe ?
Printable View
Jeg syntes at huske, Zep for nogle år tilbage lavede julesnaps !
Men men men ..... jeg kan altså ikke finde opskriften (Å)
Nogen der kan hjælpe ?
Jeg laver også en julesnaps ..men mest for piger ..
Brombær 900 g
Sukker 700g
Snaps 75 cl uden smag ..
Ednte Korn bruger jeg den er fra Tyskland
Hældes på en stor flaske og skal stå til ca 3 mdr sies og er så klar ..
Den er bare så god og så er der masser af c vitaminer i (Å)
Ha ha ..
Ja det var også et bud, men jeg har planer om en herresnaps.
Jeg mener, at der både var appelsin, kanel, nelliker, en masse sukkerknalder osv. i Zeps opskrift !
Men kom endelig med en opskrift, hvis du ligger inde med en (xyk)
Ja hvordan var det nu...
Fandt den lige i "gemmerne":
40 kaffebønner
40 stykker sukker
40 huller lavet med en kødnål i en hel vasket appelsin
4 halve stænger vanilla
Alt lægges i et stort glas og overhældes med 40% billig vodka. Den snedige har nok regnet ud, at herligheden skal trække i 40 dage under låg :wink: Ryst glasset ind imellem.
Når den har stået tiden ud, filtreres den gennem kaffefilter og nydes ved stuetemperatur.
Ja - det var jo sådan det var.
1000 tak for hjælpen Zep (bdk
Velbekomme Tina *131* Nu får jeg da selv helt lyst til at lave den igen...
Ja ja nu skal i ikke komme for godt igang, her står en og laver valnødde bitter så frister i med den her også.. må nok heller lave den også- sikke en 'bjørn' man kan få på når der skal smages til med 2 ting... *120*
Når nu I er gang, hvad så med en lyngsnaps eller en revlingesnaps - Det er "herregodt". Til foråret må I glemme at lave en lille dram af egeknopper.
jaja Hundeuld...jeg har selv gang i en appelsin- og blommelikør, likør på blandet bær, 1 snap lavet på hæg og en på hybenrose...der skulle jo gerne væren noget at byde på i julen *120*
hvordan er det nu lige med den valnødde bitter ?
tænker på forholdet og trækketid !!
har lavet en med to valnødder til 1fl. snaps
men nogle siger den er for stærk og skal fortyndes
så man kun kommer et par dråber i et glas snaps !!
hvordan gør du med din valnøddebitter ?
Det går jeg ikke så højt op i, smider de valnødder jeg har som egerent ikke har hugget*120* i et glas, nogle gange 4 andre gange 10 valnødder det det drejer sig om er at vodkaen - ja det bruger jeg da jeg ikke bryder mig om snaps smagen - dækker alle valnødderne godt og grundigt.. Trækketid 3 måneder.. Så igennem et kaffe filter og så kommer det sjove, for nu skal man lave SIN HELT EGEN VALNØDDE BITTER
Man tager 1 måske flere flasker vodka og flasken med det konsentreret valnødde bitter, og så begynder man at smage til - valnødde bitter skal have en let gylden farve og smage af valnød, men her kommer din gane/tunge til at fortælle dig hvordan den smager bedst og man kan jo altid hælde mere af det ene og det andet på, det eneste man ikke skal er at kører bil bagefter sådan en gang tilsmaning..*120*(R)
Der er ingen der siger man skal lave af alt ekstrakten med det samme, den kan holde sig evigt. Vi har en flaske der havde forputtet sig , den er 12 år gammel, den smager hen af conjak UHM..
hold da op så må jeg da igang med smageriet
når der ikk er et "måle" forhold
tak for info´en hundeuld
Dette er min julesnaps, det er nok mere end desetvin, smager godt til is, men kan også drikkes til kaffen.
Kahlua.
6 dl. sukker
l. vand
1 spsk. vaniljesukker
½ dl. neskaffe
2 dl. whiskey
3dl. vodka
Småkog vand, sukker og kaffepulver i 1 time.
køles af og resten tilsættes.
Skal stå 24 timer før servering
*189*
Ernte Korn er en firkantet flaske med et sort låg ..på ediketten er der en gammel heste vogn med halm på ..ville gerne lægge et billede ind men kan detsværre ikke lave billederne mindre...
(z)
Her er et billede af Ernte Korn :
http://www.altenburger-online-shop.d...rger-Erntekorn
tak for svaret
det skal da lige prøves og smages(xyk)