http://www.ravelry.com/patterns/library/double-heelix
den kendte jeg ikke - der er grundig instruktion og lille video på youtube
Printable View
http://www.ravelry.com/patterns/library/double-heelix
den kendte jeg ikke - der er grundig instruktion og lille video på youtube
den vil jeg rigtig gerne lære at lave
Jeg er begyndt på dem.
Glæder mig til at se resultatet
Hvor er de seje ..bare man kunne læse en Engelsk opskrift ...
Men så må man jo glæde sig til at se jer andres resultater (bdk
Den synes jeg, at jeg har set før her på Rokken. Jeg kan huske den sjove hæl.
De er da for fede((O))
De er rigtig flotte, men jeg kan godt nok ikke finde ud af at strikke dem. Det rækker mine evner vist ikke til (R)
Hejsa.
Det var da en sjov måde at strikke hælen på. Dem må jeg prøve på et tidspunkt, hvis jeg kan få den engelske opskrift til at give mening (H)
Joannadk
Hvad skal jeg skrive på you tube for at finde vidioen, je kan ikke finde den
Knus
Strikpigen(H)
Ja jeg har kigget med stor interesse på vidioen ...men det er fatteevnen ik lige til ..må vente til jeg ser de fine strømper iandre får lavet (Å)
Jeg kunne da godt være interesseret i opskriften, når der er én, der har "fordansket" den.
Bonderosen
Jeg syntes det er en rigtig spændende ide, men jeg syntes det er meget besværligt, så jeg strikker strømper på min super dejlige strikkemaskine, men jeg glæder mig til at se jeres strømper.
Jeg har pakket min kurv med strømper, der lige mangler en sammensyning, da jeg drager på ferie imorgen tidlig, til sverrige, man kan jo ikke tage på ferie uden håndarbejde vel?
Knus til alle
Strikpigen(H)
*213* Det her skal absolut prøves.
Jeg vil ikke sige det er indviklet men anderledes - bare kast dig ud i det - ved der er et par mere der gerne vil være med på dem men jeg orker ikke at styre en offentlig strik sammen så jeg laver sådan en lille privat gruppe så jeg har min samvittighed i orden.
Wow hvor er de fede - dem er jeg da nødt til at prøve kræfter med - og helst i går ;o)
Jeg skal en tur ind til byen senere og have købt garn og så står den på strik senere - uha hvor spændende...
Håber at se billeder fra andre der er i gang med projektet???
(x) hvor er de fine, dem kunne jeg godt tænke mig at prøve at lave. Er bare ikke så go til det engelsk noget der(x)
jeg har sat dansk tekst på instruktionen til selve teknikken, der er nogle gode tegninger, så det fylder 7 sider i open office writer, hvis nogen skulle være interesserede :-).
- starter nu på selve opskriften - og har skrevet til Jeny Staiman og spurgt om det er ok.
Hejsa
Kunne jeg godt tænke mig !!!!
Susana
september30@jubii.dk
Først en undskyldning til Jeanne Thøgersen, jeg havde ikke opfattet at du allerede var i gang med en oversættelse.
Jeny Staiman har svaret på min forespørgsel om at lade dansk udgave cirkulere som free-ware - det ville hun være meget glad for, og hun vil lægge det færdige resultat ud på ravelry.
Min udgave består af to open office dokumenter - én med teknik (11 sider) og én med selve sokkerne (10 sider), den er meget udførlig (som den engelske) og man skal nok kun bruge den én gang - det er ikke svært.
Jeg sender gerne, hvis evt interesserede lige sender mig en pm med mail adresse.
Du skal da ikke undskylde jeg var jo bare lidt hurtigere end dig denne gang og spurgte om den måtte oversættes til dansk som knit along project og det fik jeg lov til - jeg har så valgt at lade den originale bruge ved siden af men er da spændt på hvornår den ligger på Ravelry - desværre er der jo rigtig mange der ikke har modet på at kaste sig ud i de engelske versioner :-)
Hvor er det bare fedt at der er nogle der har lyst til at oversætte opskrifter til glæde for andre - stor ros til jer :o)
Jeg er netop kommet i gang med strømperne (med den engelske version af opskriften) og det er faktisk slet ikke så svært - og resultatet bliver helt super... Jeg skal dog lære at stramme trådene en anelse mere til i enderne så maskerne bliver mere ens i størrelsen, men øvelse gør jo som bekendt mester (R)
Jeg syntes selv den har gode tegninger og så er den nemlig til at læse - men jeg ved også at der findes folk der bare går total i selvsving når de ser et udenlandsk ord og de skal også have muligheden for at strikke dem og andre ting syntes jeg da.
Brugte du de 15 m tråd til din hæl ?????? Undrer mig lidt over opskriften for jeg havde da nok 4 - 5 m til overs på min første hæl.
tak til Jeanne - at du ikke så let bliver irriteret.
jeg mener pr hukommelse at der står 15 feet = 5 meter til hælen
Enkelte har været i tvivl om regler:
freeware betyder at alle må sende videre og ingen må tage noget for det.
- og forresten var jeg lidt træt af min gamle rundpind, overgang mellem pind og plastikwire er ikke god, så jeg prøvede med strømpepinde:
Det kan jeg sandelig ikke anbefale til spiral-delen :-) så der er lagt op til en investering i nyt grej