Her er lidt hjælp til jer, der har svært ved at komme igang med havfruesjalet.
Billederne viser de første rækker af sjalet.
Her er lidt hjælp til jer, der har svært ved at komme igang med havfruesjalet.
Billederne viser de første rækker af sjalet.
hmmm ja undskyld jeg spørger hvordan kan der være copyright på sådanne nogle billeder ja det er ikke for at være emsig men bare så man ikke for dummet sig for troede ikke der var sopyright på sådanne billeder.....
uha......jeg har nu siddet i 4 timer og er ikke kommet videre(x) jeg får nogle mærkelige løkker som jeg ikke tror skal være der, er godt nok på nippet til at give op(F)
Lis ai.. du er eet af de mennesker der gør hækle/strikke livet så meget mere overskueligt fordi jeres instruktioner redder alle os andre fra at blive (mere) gråhåret... TAK!.. du er guld!
Der er nu et par billeder mere i denne tråd.
Må desværre ikke lægge dem ind to steder :http://www.rokken3.dk/forum/showthre...t=25225&page=4
(Å) Nogen i nærheden af mig der har fundet fidusen(R), så giver jeg kaffen. *123456*
lis ai, skal de løkker ikke være i begge sider? jeg har da én i hver side de 10 luftmasker som man skal slutte rækken med at hækle i 3 luftmaske hækler jeg i 3 luftmaske fra oven så fremkommer der en løkke i modsatte side er det den 3dbstg der giver en lille løkke!!! er jeg helt fatsvag eller hvad (R)
jo der er løkker i hver ende *120*
Der skulle ikke grines (n) tænk bare jeg skal til at trævle ca. 30 rækker op eller det bliver jo 60 når V rækkerne tælles med (K)
Ja, det er ski' ikke noget at grine a', der bliver vist også kun fnist lidt.
Jeg har lige hevet 2 rk op, fordi jeg glemte at komme langt nok ud inden jeg vendte......og jeg synes det var slemt nok!
Jeg ved godt garnet er mere drøjt på den måde, men alligevel....
Der står sådan her i mønsteret
4.række: Hækl *6 stgm om den første dbstgm, fortsæt rundt i et v med at hækle 6 stgm omden anden dbstgm, 1 km i det næste hul* Gentag fra * til * slut med 1 km i 3 lm i siden.
det betyder vel der kun er 7luftmasker tilbage til til løkke ikke?
Her kommer der lidt flere billeder med tekst:
3 række: 1 dobb.stg, 1lm, 1 dobb.stgm om den øverste stgm, 2 lm, 1 dobb.stgm,1lm, 1 dobb, i midten af det store hul o.s.v
Billede 1./ 4.række. Hækl. 6 stg om den første dobb.stgm
Billede 2./ Fortsæt rundt i et v med at hækle 6 stg m om den anden dobb.stgm
Hækl 1 km i mellemrummet mellem de to næste dobb.stgm.
Billede 3./ 4 række Gentag med at hækle 2 x 6 stg m om de to sidste dobb.stgm. Slut med 1 km i 3 lm af de 10 lm fra forige række.
1 billede/ 5 række: 1 dobb.stg, 1lm, 1 dobb.stg om den øverste stg.(her er det om de 3 lm=stgm),
2lm, 1 dobb.stgm,1 lm 1 dobb.stgm i det store hul, der er dannet af 2x6 stgm fra række 4.
2lm, 1 dobb.stm, 1 lm, 1 dobb,stgm, i det hul, hvor du havde kædemasken på 4 række.
2. billede/ 5 række hæklet færdig. Der er 5 V´er set fra bagsiden.
lis ai du skal have en krammer *131* *131* nu er der da ikke noget at misforstå ((O)) nu skal jeg så bare igang med at trævle det hele op for vil gerne have sjalet til at se ordentlig ud (R)
Nej, hvor fantastisk arbejde, du har lavet, Lis.
Nu vil jeg i morgen hente mit sjal frem af hjørnet i stuen, hvor jeg i arrigskab har smidt det.
Nu må det kunne lade sig gøre med denne fine tegning.
Mange tak for din store tålmodighed.
Elin
Jamen fantastisk med din billedserie lis ai (39) det er bare (qwe er snart færdig med feltsjalet... så skal jeg helt sikkert igang igen med "havfruen".. har startet op flere gange... med opgivet(Å)
Jamen vi skulle jo gerne ha`jer godt igang.
Det eneste jeg selv har ændret ved mit eget sjal er, at jeg har hæklet 8-9 lm istedet for 10 lm, da jeg ellers synes løkken i siden flanede for meget.
Weee, weee... *103*fik endelig knækket koden... endnu engang tusind tak for billedserien lis ai(5)
Nu går det bare der ud af... hækler *120* med Mayflower strømpegarn med AloeVera..
Vedhæftet fil 52467
Virkelig super billeder!! Du burde næsten sende dem til forfatteren af opskriften - til hjælp for at forstå hvad hun skriver!!
Så skulle den forfatter vist betale godt for det. Opskriften er ikke speciel god.
Med hiv og sving og godt med hjælp er mit sjal blevet færdig.
http://rokken3.dk/forum/showthread.php?t=24615&page=8
Har lige lavet en prøve med 6 rækker af sjalet. Det kan godt lade sig gøre kun ud fra opskriften - men må give alle ret i, at det er en sjælden dårlig og ugennemarbejdet opskrift. Jeg må dog tilstå, at jeg har set billederne inden jeg gik i gang, men ville prøve om det kunne lade sig gøre kun med teksten og billedet i opskriften.
Det ser rigtig fint ud D.Sand dejlige farver.((O))
Jeg vil nu også mene, at man kan hækle efter opskriften; Men nogen gange ser man sig jo blind på en ting i opskriften.
Selv havde jeg slet ingen opskrift i starten; Men gramsede løs på en dames sjal, hun lige var begyndt på og da hun heller ikke havde nogen opskrift; Men fik hjælp af en veninde måtte jeg jo lave min egen.
Og jeg synes ofte at billeder er gode ved svære passager.
Ja Lis, og en skæppegod en *107*