http://www.akacia.dk/solobook.aspx?id=356
Denne her tror jeg, at jeg vil investere i. Den lader til at være meget grundig i at vise, hvordan man gør.
Den er på engelsk.
Printable View
http://www.akacia.dk/solobook.aspx?id=356
Denne her tror jeg, at jeg vil investere i. Den lader til at være meget grundig i at vise, hvordan man gør.
Den er på engelsk.
Og den er ikke særlig dyr i forhold til mange andre håndarbejdsbøger.
Jeg har lige bestilt den. Så den kommer nok engang i næste uge.
185 kr er ikke så dyrt.
YES!!!! Jeg har allerede fået den i dag. Og jeg sidder og kigger i den nu. Den ser rigtig spændende ud og er lidt i stil med den australske domino bog "Swing Swagger", med lige så forståelige beskrivelser af alting.
Det kan jeg godt sige jer!!! Der er flere ting fra den bog, som skal afprøves ved lejlighed.
Jeg ved allerede nu, hvilken bluse jeg skal strikke fra bogen, når jeg får plads i min strikkeplan. Jeg har både Perugarn og ragsokkegarn (nøgler med flere farver i hvert nøgle) og pind 5 og jeg tror, at jeg har nok. Desværre kan jeg ikke lægge et billed ind. Men blusen hedder: Morning, noon & night. I er nok nødt til at låne bogen og kigge i, hvis I vil se blusen. Den er meget sød.
Nu har jeg altså også bestilt den bog - startede med at strikke det tørklæde der ligger i PDF format på nettet fra bogen, så nu skal der strikkes mens hjernen kan følge med i den teknik.
Der er mange spændende ting i bogen.
Hvordan gik det, Jeanne Thøgersen? Fik du din bog og hvad synes du om den? Kan den bruges til noget?
Så fik jeg pillet det hele op og slået 90 nye masker op til den hue, jeg vil øve mig på. Det var fordi garnet var for tyndt til pind 5. Men jeg har slået op på pind 5 igen og har strikket første omgang på den. Nu har jeg strikket maskerne over på nogle strømpepinde nr. 3½, som jeg vil strikke ribstykket på. Når jeg så skal til at strikke neverkont med tykkere garn, så går jeg over på rundpinden nr. 5 igen.
Jeg kan desværre ikke vise jer et billed af huen. Det er i bogen. Den hedder Joined points hat.
Det lyder rigtig spændene, men det er rigtig ærgeligt at du ikke kan ligge billeder ind (x) er det fordi du ikke kan komprimere dem? For så vil jeg da gerne hjælpe dig *131*
Nej, billederne er i bogen og den er for stor til min skanner. Og i øvrigt tror jeg heller ikke at jeg må på grund af copyright.
Så I bliver nødt til at vente, til jeg har strikket den færdig. Så skal jeg nok tage et billed af mit eksemplar. Som i øvrigt kommer i varmestuekassen.
Jeg sidder her og tæller: 1, 2, 3. Det er fordi det er 2 ret og 1 vrang i denne rib.
Jammen så er du da lovligt undskyldt *120*
Jeg glæder mig til at se hvad du får tryllet frem (awd
Det tager noget tid. Men en dag kan jeg tage et billed af den.
Det kan jo være, at I kan låne bogen et sted og se den.
Strikkelene - jo tak jeg fik bogen lørdag med posten og jeg siger dig NØØØØØØØØØJJJJJ hvor er den skøn - den bedste gang lørdagsslik jeg længe har foræret mig selv. Flere af modellerne er på ønskelisten men lige nu holder jeg mig lidt til de kendte teknikker, da Torben noch einmahl er blevet indlagt og det sluger lidt af hjerneaktiviteten hver gang.
Håber din hue bliver rigtig god denne gang.
Jeg skal lige være færdig med ribkanten, før jeg forsøger mig med neverkont.
Jeanne Thøgersen og jeg har snakket lidt sammen om en slags strik sammen om en af opskrifterne i bogen. Men da man jo ikke må kopiere fra en bog, så ved jeg ikke hvordan vi gør. Det kunne jo f.eks. være den hue, jeg er begyndt på. Bare til at øve os, så vi lærer strikketeknikken at kende. Der er også en sød, lille, rød taske. Eller hvad med futter?
Der er mange dejlige ting i den bog og ude på nettet ligger der et af mønstrene som appetitvækker fra bogen i pdf format.
Hendes Verden har også et mønster i teknikken liggende og en billedskole som er ok her hedder det godt nok Norsk Neverkont.
se op se ned her er et link:
http://www.hendesverden.dk/handarbej...rsk-neverkont/
Fra bogen er jeg ved at strikke nogle kopvarmere og nogle små kurve i mine garnrester *306 - eller af nogle af mine rester *120* *120* *120*
Mine varmeste anbefalinger til bogen (qwe
Ja! Og jeg er stadig ved den søde hue i bogen. Det bliver spændende, når jeg skal til at strikke neverkont fletningen på huen.
Jeg håber, der er flere rokkere, der har lyst til at prøve denne teknik.
Jeg strikker ribkant så mine fingre snart er glødende (på 5 strømpepinde). Den skal jo være temmelig bred forneden på huen. Når jeg går over til tykkere garn så tager jeg den korte rundpind nr. 5 i brug.
Er der noget nyt, Jeanne?
Det er ikke nemt at have 90 masker på 4 strømpepinde. Det lykkedes mig at tabe nogle stk.. Så jeg måtte pille et par omgange tilbage for at redde dem op på pindene igen. Nu fortsætter jeg hvor jeg er nået til. Stadigvæk kun ved ribkanten (som jeg har besluttet mig til skal være 15 cm bred). Der står 5" (inch ?) i opskriften og det har jeg regnet mig frem til er lidt over 12 cm.. Så min bliver lidt bredere.
Jeg tror, vi får denne tråd helt for os selv, Jeanne. Der er vist ikke andre, der er interesserede i at strikke neverkont. Men de har jo også så travlt med flettesjalet.
Jeg fandt et link om Gwen Bortner med billeder af tingene, der er i bogen + lidt andre ting, som ikke er i bogen.
http://www.google.dk/images?q=Gwen+B...w=1255&bih=447
Det er denne hue, jeg prøver på at lave.
http://www.google.dk/imgres?imgurl=h...3&tx=112&ty=35
Du har ret med dit mål 1 inch er 2, 54 cm.
Jeg har også siddet og omregnet yard som garnmængden er opgjort i.
Har strikket 4 kaffevarmere der nu bare lige venter på at blive filtet men vil gerne have et par kurve og en pung med i maskinen :-)))))
Jeg kommer nok til at støtte mig lidt til dit link fra Hendes Verden, når jeg skal til neverkont'en.
Jeg kan bare ikke se, hvordan jeg skal lave de første trekanter - uden at "vride" ribkanten temmelig meget. På billedet af huen er den ikke "vredet" rundt.
Følger jeres tråd, hvis I starter en strik sammen Neverkont tråd. er jeg klar til at være med.
For at alle kan være med, skal det nok være et mønster på dansk.
Jeg har fundet flere gratis mønster på nettet, men alle på engelsk.
Glæder mig til at læse mere og se foto.
Hilsen Nette.
Det er Jeanette Thøgersen igang med. Men hun venter vist stadig på at få forfatterens tilladelse til at oversætte et par opskrifter.
Okay, fint. Jeg følger jer, og så må vi se hvad der kommer ud af det.
Er du begyndt på neverkonten på huen?
Jeg sidder sådan og pusler lidt med at undersætte til mig selv og eget brug (du ved alle de der små gule sedler med noter) mens jeg venter på en mail fra Gwen Bortner på om vi må bruge en dansk oversættelse af et par af hendes opskrifter i en lukket gruppe.
Teknikken bliver bestemt noget jeg skal prøve på et senere tidspunkt. Til dem der er medlem af Knitalot er der en vejledning i hvordan man strikker det.
Lene jeg regner med at du tager bogen med til Krea mødet på søndag.
Jeg er nu nået til at google garn til de modeller jeg vil lave fra bogen - amerikanere og englændere er jo underlig også med deres garnmængder der opgives i yards. Så jeg er glad for lige pt at jeg er en habil regner.
Nej, jeg mangler et par cm rib endnu inden jeg starter på neverkont. Jeg har jo også min Aschehougs Strikkebog, hvor der også er neverkont i. Den støtter jeg mig også til.
Tak Inliner! Jeg havde ikke tænkt på at kigge i Knitalot. Men det skal jeg da helt sikkert, da jeg jo også er medlem der. Bare rolig, jeg tager min nye bog med på søndag.
Alt det dér med at regne garnlænger ud, det går jeg ikke så højt op i. Så køber jeg hellere et par ekstra nøgler af det garn, jeg vil bruge. Bliver der noget til overs, så kan det jo altid bruges til varmestuegarn.
Og tror I så ikke, at idioten sidder og hiver den ene strømpepind ud af maskerne! Så nu må jeg lige redde de masker. Det er kun ca. 10 masker det drejer sig om. Jeg skal nok hurtigt komme videre.
Oversætter du huen også, Jeanne? Den er der sikkert mange, der gerne vil lave.
En af mine væveveninder var lige ved at bestille en af bluserne fra bogen. Men jeg skal jo lige lære teknikken først.
3 cm mere rib og jeg skal begynde på neverkont'en.
Her er min første række trekanter. Mon ikke, de er gode nok. Jeg har 1 maske til overs. Men mon ikke, det er den, der skal være første maske i næste række?
Det ser da godt ud :-)
Tak! Det er så langt, jeg er nået nu.
Den første trekant fik jeg strikket forkert. Når man strikker med masker fra f.eks. en kant, så strikker man 1 ret, vend, 1 vrang (altid vrang på vrangsiden). Vend, 1 ret, 2 ret sammen, vend vrang, vend 2 ret + 1 ret, vend og vrang, vend, 3 ret + 2 ret sammen. Det er det man hele tiden gentager til man har strikket det antal masker man skal i en trekant. Efter sidste vrangpind strikkede jeg ret hen til 1. maske i næste trekant. Og så gentog jeg det alt sammen.
Hele tiden 1 maske mere på retten.
Jeg er lige så meget nybegýnder i neverkont som I andre er det.
Ja en lidt sjov teknik, har kikket på flere opskrifter, jeg kunne tænke mig at prøve,
m e e n skal altså vente, og have noget af det andet færdigt,
håber I finder en god opskrift og starter en tråd en gang.
har du adressen hvor tørklædet ligger?
jette
Tak for kigget i din bog Lene.
Jeg har forresten en halsedisse jeg begyndte på for nogen tid siden, dengang det var i Hendes Verden, og bladet har jeg forlagt, og halsedissen eller kort halstørklæde er blevet en ufo.
Finder den lige frem.