Nyt i #174+175 side 18- strik -hækel
Fik lavet Lisettes lilla uld tunika færdig + 2 par tykke strømper i str 39 og 46
Printable View
Nyt i #174+175 side 18- strik -hækel
Fik lavet Lisettes lilla uld tunika færdig + 2 par tykke strømper i str 39 og 46
Men dette boldnet er det meget nemmer at slæbe bolden med til gymnastik.
Jeg er startet med at lave en cirkel i stangmasker og derefter omgange med luftmasker - hvor der bliver flere for hver omgang. Til sidst har jeg hæklet en omgang med 1 luftmaske 1 stangmaske i 2. maske (løbegang til snor)
Fik lige lavet et par tykke strømper og en lækre uld hue færdig.
Det er også blevet til pulsvarmere og halstørklæde til konfirmanden.
Fik 7 Mary huer færdig her i weekenden
Endelig endelig fik jeg lavet 3 julegaver færdig altså til sidste år. Håber at de 3 piger bliver glad for deres tunika.
Så fik jeg lavet 3 par arbejdsstrømper til min mand.
Så blev det til lidt andet end strik - kjolen er i str 8 år
Så fik jeg gjort 8 par strømper i str 43 og 1 reste hue færdig til aflevering i morgen
Prøvede at filte en hue - hold da op hvor blev den lille. Håber at den passer, men det finder jeg først ud af i morgen.
Så blev der lige lidt baby ting færdig
Ja og så fik Lisette endelig sine posebukser. Hun var selv ude og vælge stof i efteråret.
Så fik jeg lavet et par futter mere til Camillas udstilling
Yes så blev konfirmations indbydelserne færdig
Fik lige nogle strømper færdig - alle i str. 40
Jeg har været så heldig at få 2 bundter af Camillas håndspundene garn - så skal jeg bare lige have lavet et par strømper til mig selv i det
Så er der tykke sokker i str. 43 og 46
+ nogle små futter
Så er dåbsgaven til på søndag klar - et junior sengesæt med hjemmekniplet blondte.
Har også lige fået brugt en rast strømpegarn
Så blev der et par strømper færdig til mig - lavet i Camillas håndspunden garn - rigtig lækket
Dejligt at være helt færdig med "kongeriget" - det blev 142 x 142. Jeg har strikket det i Mayflowers strømpegarn.
Så blev det lige til nogle små bomulds trøjer (med lilla og limegrønne knapper) + et par strømper i str 40
Blev spurgt om jeg kunne lave nogle grydelapper med studenterhue på - her er så resultatet.
Fik syet 3 ammepude betræk til en veninde
2 lækre babytæpper i Rehuma uld - begge opskrifter er fra Drops
Så blev der lige lidt mere færdig. 2 alfehuer i bomuld og 1 djævlehue i Camilla Høebergs lækre hjemmespundne garn. + en kort jakke i uld
Fandt lige en ny opskrift på babysko der skulle afprøves + en ny alfehue.
Så fik jeg hæftet ender på lidt der bare har lagt et stykke tid.
3 baby undertrøjer + en vinhøne + 2 par strømper til et sølvbrudepar, det bruger næsten samme nr. Derfor har jeg broderet deres forbogstav med sølv på hælen.
Jeg har bare lige blevet færdig med den fedeste taske - hvis jeg selv skal sige det.
Den er lavet af 2 broderede puder + bambus hanke
Skulle hjælpe en veninde med at lave hendes brudekjole om så hun kunne bruge den til sit sølvbryllup. Så puf-ærmerne blev pillet af og brugt til kile i siderne og der blev syet tyndt stof på som skørt. På første billede drejer hun rundt - derfor ser det lidt skævt ud.
Tak for komentarene.
Så har jeg fået hæftet ender på lidt mere.
2 gæstehåndklæder i bomuld med strukturstrik
1 par strømper til mig lavet i Camilla Høebergs hjemmespundene garn
1 bomulds cardigan i et mønster der minder om halv patent bare strikket med ene ret
2 sjal som er lavet i strømpegarn efter en opskrift som kan findes i Håndarbejdsbladet nr.2-2010
2 peruhuer - har gået ud fra Drops nr. 12-40
Her er lidt til varmestuestrik - 6 par strømper i str 43 + 1 halstørklæde
Så fik jeg hæftet ender på 4 huer.
Lavet 3 par ammeindlæg til en veninde.
+ de 2 par vanter jeg fik lavet til martonen.
Tak for de rosende ord.
Har fået lavet en trøje (Drops nr. 83-5) færdig til en venindes datter her i ferien
Så fik jeg prøvet at lave en brødkurv - syntes at den er blevet ok.
+ 4 par pulsvarmere med knapper
5 Par strømper fra str 45 til 37.
2 hæklet rangler
og hæklet legemad (opskrifterne er fra stof og stil + fra nettet
Huen er en blanding af 2 "Mary" huer - som har været i hjemmet.
og så 2 hæklet rangler.