3 vedhæftning(er)
En dåbskjole, kyse og en dyne til
Ved ikke riktigt om dette er rette sted at lägge denne tråd....
Inden det hele er er färdigt er der både strikket, häklet og syet en hel del...
men jeg har i hvertfald begyndt på selve dåbskjolen, ja det vil vel sige at der er godt begyndt på selve skörtet....der er ca 3 cm tilbage så skal bärestykket strikkes og det tager jo ikke så lang tid....
og det skal jo ikke väre de lila snöre i den men lyseröde silkebånd....og så kommer der efter önske masser af lyseröde silkeroser på....men alt det der kommer i jo til at se ....
2 vedhæftning(er)
så er der lidt mere dåbskjole
den er stadigväk ikke färdig....men der mangler kun det sjove....skal lige en smut ud i verkstedet...mener helt bestemt at jeg ejer noget smukt thaisilke jeg vil lave om til inderskört....lyserödt....og mon ikke der kan blive til et slips til storebror i samme stof.......nu mangler der bare et par ärmer, en lille krage....tre silkebånd nede i selve kjolen og så et i hver ärme.....og så hade jeg tänkt mig at der skal sidde en lille blå slöjfe...og en masse små lyseröde silke roser...men silkebånd og og roser må vente til jeg skal til Lund i ugen.....men regner med at krage og ärmer er färdige i morgen....for prinsessen kommer näste söndag og pröver kjolen...for hun skap döbes den 20 feb....så faster er jo nöd til at vide om der er noget vi bliver nöd til at lave om...(z)
3 vedhæftning(er)
Så har prinsessen väret på besög
der har väret dejligt besög nu i eftermiddag....prinsesse Elli skulle jo lige pröve dåbskjolen....dåben er nu sat til den 6mars....og kjolen kommer til at passe fint, da den og kysen er en smule for stor nu....gläder mig til at bånden og roserne kommer så jeg kan...pynte....
Men modellen er nu afligevel finest