Hejsa
Det har godt nok intet at gøre med håndarbejde - men jeg prøver alligevel. Jeg mangler hjælp til nissestreger, små mærkelige ting som drillenissen kan gøre i løbet af december måned.
Håber at I ikke er lige så idéforladte som jeg.(R)
KH Stine
Printable View
Hejsa
Det har godt nok intet at gøre med håndarbejde - men jeg prøver alligevel. Jeg mangler hjælp til nissestreger, små mærkelige ting som drillenissen kan gøre i løbet af december måned.
Håber at I ikke er lige så idéforladte som jeg.(R)
KH Stine
Du kan farve mælken med frugtfarve.
bager du brød, pandekager, æbleskiver kan disse også farve med frugtfarve.
Sæt et tændt stearinlys på bilen (den som skal drilles bil) - få en anden til at gi' beskeden "du holder med lys på".
Sæt strømper sammen så de er uens efter vask
Byt om på sukker og salt
tag alle billederne ned, eller hæng dem ppå hoved.. tror også drillenissen kommer forbi her hjemme... *120**134*æøs
Er det på dit arbejde ell. hjemme ?
Put lidt chilipulver i en pose sammen m. pebernødder ryst posen, og pebernødderne har fået en skøøøøøn smag !!, kog et æg hårkogt pensl det med chokolade og pak det pænt ind, lidt grødris i jakkelommerne.
Det var vist hvad min fantasi rakte til lige i øjeblikket.
Rigtig god fornøjelse.
Hvis det er på jobbet, kunne du dække skrivebord/ kontor med gran. Eller fylde "dueslaget"/ en skuffe med grød ris.
Hilsen Lene
Bind vedkommendes jakkeærmer sammen - med hinanden midt på maven - eller bind dem sammen forneden ved hænderne med et bånd eller en tråd, der ikke ses for tydeligt. Så opdager 'offeret' det først, når hånden ikke kan komme igennem *120*
Pynt bilens forrude med en stor flot guilande - husk at tage et stykke tape eller lærer-tyggegummi med, hvis der ikke er noget at sætte den fast i (H)
Toiletpapir i skosnuderne er også en drilleting. Put den ene sko i en pose og stik den i ærmet på jakken er vist også noget derkan bruges. Hvis disse drillerier skal følges op i løbet af dec så lad hver enkelt følges af nogle brikker i et lille puslespil som til sidst skal samles. Bag på dette kan skrives en julehilsen..
Gem nogle ting, som vedkommende har meget brug for. F.eks. mobiltelefonen.
Tak for alle jeres idéer! Nissestregerne skal bruges herhjemme, min søn på 2½ tror ikke på at der findes nisser, når der nu ikke findes spøgelser eller monstre... (x)
Igår aftes satte vi grød frem til nisse på loftet - som jo selvfølgelig var spist i morges. Det kan vi godt gøre hver dag - mor ELSKER risengrød. Nissen havde også været i strømpeskuffen, så intet passede sammen.
Kom endelig med flere idéer!
Jule hilsen fra Stine
Drop en lille nissehue eller nissesok et sted hvor den kan være "gledet af"..
småkagekrummer på køkkenbordet...
Kom endelig med flere idéer til årets nisser (hte
åhhhhhh ja det med grøden gjorde vi også da jeg var lille.. og nisserne havde altid spist op dagen efter... jeg husker det som noget af det mest hyggelige...
Flere ideer derude *141*
Put lidt lækkert i jakkelommen.
En mandarin på vej til skole er ikke værst.
Lidt lækkert i madpakken.
Husk drillenisser kan være rigtig søde hvis de får risenhrød.
Husholdningsfilm på toilettet. Peber på risengrøden i stedet for kanel. Julepynt som er sat op, meget sent/nat, så der kommer en "hjælpende hånd" fra nissen. Herhjemme tror jeg at jeg vil prøve at bytte rundt på Jesper og Davids underbukser i skufferne *120*
Løg i julesokken
Binde køkkenlågerne sammen med rødt gavebånd
Den med frugtfarve i mælken blev brugt sidste år hos det ene af mine børnebørn, og den gav anledning til meget eftertænksomhed hos den dengang 5 år gamle dreng*120*
på jobbet: pil forsigtigt tasterne m og n af tastaturet og byt dem rundt. Virker selvfølgelig kun på kollegaer, der kigger på tasterne når de skriver.
Den lidt mere avancerede: gå ind i museopstillingen og byt om på funktionen af venstre og højre musetast.
Den ret så avancerede: tag et skærmbillede af pc skrivebord og gem det som et billede. Flyt alle ikoner på skrivebordet i en mappe og gem den i f.eks. dokumenter. Læg derpå dit billede ind som baggrundsskærm. Nyd synet af din kollega, der desperat klikker løs på "ikonerne"
For et stykke tid siden, mens vi sad og spiste ringede det pludselig på døren, og David spurtede ud for at åbne den. Men der var ingen, udenfor døren lå der en julekalender hvorpå der stod "til David fra Julemanden".
David var helt oppe og ringe, han synes bare at det var sejt at julemanden besøgte ham. *120*
Nogen der kan bruge de ideer...
Vedhæftet fil 81641
min søn kom, for et par år siden, hjem til et værelse fyldt med "jule spind" det var lidt svært at komme ind (R)