Så er årets nye julepynt til vinduerne lavet
(billederne er ikke de bedste, men håber alligevel I får smag for at gå i gang selv) ((O))
Printable View
Så er årets nye julepynt til vinduerne lavet
(billederne er ikke de bedste, men håber alligevel I får smag for at gå i gang selv) ((O))
Ej hvor er de bare skønne. (bdk
WOW!!!! Mere er der næsten ikke at sige!! Hold da op hvor er det flot lavet *107**107*
Hvor er det flot lavet og så sidder jeg og tænker at på loftet har jeg nok ca 50 kg papirklip som skabeloner både lap på lap og enkelte klip, mere hvis nogen skulle være interesseret for jeg får ikke lavet den slags mere.
Virkelig flotte!! (bdk
Gad vide om de kan laves som den der form for maling man kan lave til at klistre på det vindue?? (KAN ikke huske hvad det hedder lige nu (Å))
Jeg har noget her, der hedder Amos Glass Deco. Og det er lige netop dét, du skriver om, Jeanne. Man kan male alt muligt med det og klistre det op på vinduer, spejle og glas, når det er tørt. Det er nærmest som en plastikfilm, der er selvklæbende.
(qwe Flot julepynt, man begynder da helt at komme i julestemning.
For hulan hvor er de flotte (bdk, jeg får næsten helt lyst til at genoptage at lave lap-på-lap.
Hilsen lene
hvad er lap på lap? hvis jeg må være dum og spørge.
Det er papirklip hvor du først klipper en hel figur (flest gange i sort), derefter klipper/skærer du alle de enkelte dele ud og limer på den figur både på den ene og den anden side. Der skal være lidt luft mellem de pålimede små dele så helfiguren danner rammer om delene.
Det er meget smukt arbejde men også tidskrævende.
Hvor ser det bare godt ud - skønne julebilleder.
Her kan du læse lidt mere om det
http://www.papirgrotten.dk/papirklip.php
mange tak guldelefant... jeg vil se om det er noget jeg dur til
De er rigtig flotte, 2 af klippene har Jeg slet ikke set før, og synes da efterhånden at Jeg har mange klip liggende. Flot arbejde(qwe
Det er et rigtig flot stykke arbejde - jeg har altid sammenlignet det lidt med de der gamle kirkeruder med blyindfatninger.
Der kan hele tiden laves nye modeller ud fra reklamer og lignende mine unger lavede i tidernes morgen selv modeller ved at kopiere fra diverse ugeblade og reklamer.
jeg har nu prøvet at lave to men når der skal motiv på begge sider så sys jeg ikke det bliver så flot at skære i dobbelt pap? hvad gør i?
Jeg skanner skabelonerne, og spejlvender så det ene.
På den måde skal der kun skæres i et enkelt lag.
Jeg skærer altid i dobbelt pap, men det er jo som man er vant til og så går det jo også lidt hurtiger med at få den færdig *108*
Har altid skåret i dobbelt pap mens jeg lavede den slags
sys bare det er hård at skære igennem dobbelt.. eller er det bare mig?
Hvis man laver vinduesmalingen på tykt plastic kan det bruges som uro.
Giv det også et lag decopagelak, så klister det ikke sammen, når det bliver gemt væk, og suger heller ikke støv til sig.
(H)fra Tut
Jeg har faktisk lamineret nogle af de klip ungerne har lavet i tidernes morgen men også nogle af de der vinduesmaling ting