Bitbyte:
Hvorfor har jeg ikke fået denne ide før..
Har købt et penalhus på udsalg... det passer perfekt (qwe
Nu må jeg på jagt efter et til strømpepinde...
Printable View
Bitbyte:
Hvorfor har jeg ikke fået denne ide før..
Har købt et penalhus på udsalg... det passer perfekt (qwe
Nu må jeg på jagt efter et til strømpepinde...
næææ det er et penalhus på tilbud fra br der er en flot spiderman på forsiden..fnis
Citat:
Jeg mangler dog stadig et godt system - helst også dekorativt - til rundpindene
Jeg har set at Clover (de laver også strikkepinde) har lavet noget til at opbevarer 6 rundpinde i på engang. Måske er der nogle af on-line butikkerne der kan skaffe dem.
Har fått tomme beholdere som man selger knapper i....
Spurte i min sybutikk om de var tilsalgs når de var tomme....
Fikk 3 stk, jeg bruker en til heklenåler og 2 til korte strikkepinner...
Jamen dog...jeg kreative (rodehovede) har i hvertfald tre penalhuse af överste slags...må bare passe på der ikke bliver for meget orden så kreativiteten siver ud *Fnis*
Har I set denne ide til rundpinde - billig og ret sød - det vil jeg ihvertfald lave
http://www.az.com/~andrade/knit/fomisc.html
Sådan opbevar jeg mine rundpind, i en CD holder, kan mange gange fåes for ingen penge, og de gives også væk med reklame.
(awd Sådan en cd-holder må jeg da ha' fat i (H)
(k)Sidder lige og tænker på om en A5 mappe med lommer kan bruges til rundpinde.
Ideen med penalhuset er super den snupper jeg også. Tak for den.(39)
Velkommen til *155* håber du bliver glad for at være med TSMS((O))
A5 er bare god til rundpinde..
Er der flere der har gode ideer til opbevaring af diverse hjælpemidler...*172*
kom lige til at tænke på at min mormor hæklede omkring et rundt rør øverst lavede hun en lille strop så det kunne hænges op der anbragte hun hæklenåle og strikke pinde når jeg får tid må jeg lige lave en model .
((O))vandhunden
Hvor er i kreative ((O))
Jeg bruger rør til opbevaring af hæklenåle, strømpepinde og lange pinde. Til rundpindene har jeg et A4 ringbind med 1 lomme til hver størrelse pind (bc)
jeg har ikke så mange hæklnåle, men dem jeg har har jeg i et metal cigaretui. Den slags, som kun en cigar har været i.
nu bliver jeg godt nok nød til at gå ud og tømme alt hvad der tømmes kan for at få ituier til mine hæklenåle og strikke pinde. bare en skam at man ikke kan få med rokken.dk logo på (R) det kunne værre så fedt da
Jeg har et langt plastik etui, som jeg engang har købt i en garnforretning til lange strikkepinde. Jeg har vist også et rør, jeg kunne bruge til mindre strikkepinde. Ellers vil jeg tro, at paprøret fra en køkkenrulle måske kunne bruges. Hvis man bare lukker det i den ene ende og laver et "låg" i den anden ende.
Jeg lavede for et godt halvt år siden, eller måske lidt mere, dette http://www.rokken3.dk/forum/attachme...4&d=1200861400
Og det er jeg stadig ret glad for.:-)
Nette
ai nette kan jeg ikke få en opskrift på den? den vil være super smart at have med på arbejdet sammen med min finde nat hue jeg fik af min drillenisse når jeg sider der med min lille kurv med alt mit garn og vind og skæve strikke pinde stikkene ud alle steder. de er så skæve at jeg dårlig nok tør vise dem frem(R)
Jeg har desværre ingen opskrift. Den blev lavet en eftermiddag, hvor jeg var rimelig træt af mit rod i strikkepindene.
Men kan man bruge en symaskine, er den rimelig nem at tænke sig frem til. :-)
Nette
ja det siger du så godt nok(R) jeg har godt nok en symaskine men har ikke syet på den i de sidste mange år(R)
Ok, jeg skal forsøge:-):
Forbrug:
Yderstof: 70 x 40 cm og 80 x 30 cm
Inderstof: 70 x 40 cm
pladevat: 70 x 40 cm
Kantbånd: 200 cm
Tråd
Det lille stykke inderstof er til lommerne. Dise klippes i ønskede højder, påsyes kantbånd og syes sammen, så de bliver i alt 70 cm. i bredden.
Mit stykke til de lange pinde er 30 cm højt. Det til hæklenåle og strømpepinde er 17 cm og lommen ude til højre til rundpinde er 25 cm høj.
Dette stykke på nu i alt 70 cm. sættes op på inderstoffet ( det på 70 x 40), og der kan nu syes løbegange ned, så der bliver plads til de enkelte pinde.
Er der en rest stof, kan der måske blive til endnu en lomme som min over de midterste lommer.
Til sidst lægges hele dette stykke på pladevat og yderstof, og det hele syes sammen hele vejen rundt i kanten, og det resterende kantbånd bruges som bindere ude på den ene side.
Jeg har ikke zigzagget noget som helst, jeg går ikke ud fra, at jeg skal vaske denne mappe.
Håber dette var nok, ellers må du sige til. :-)
Nette
supert jeg siger pænt mange tak og vil finde stof til at prøve mig frem med. (H)
Jeg har syet mit eget etui. Det er bare så hyggeligt hver gang man finder det frem, og eftersom jeg selv har lavet det, har jeg også selv bestemt hvad der skal være plads til. Og det var rigtig hyggeligt at sy, da jeg ikke havde noget mønster. Jeg skulle virkelig se frem ad, for at undgå at jeg skulle tag det hele op igen.
Til mindre strikkepinde (strømpepinde) hæklenåle, nåle og andre håndarbejdsting har jeg et penalhus (eller kosmetikpung) med lynlås og det fungerer fint.
Rigtigt flot etui til hæklenålene - kan jo også bruges ti lstrømpepindene....