2 vedhæftning(er)
Tulipandugen - en føljeton
Indledning: Jeg oprettede en tråd, hvor jeg fortalte at jeg rigtig gerne ville prøve at strikke en dug i kunststrik. Desværre kender jeg ingen jeg tror vil værdsætte sådan et stort stykke arbejde, så jeg manglede en grund til at gå igang.
Den grund fik jeg af Hundeuld - efter at jeg havde nævnt at man jo evt. kunne strikke en dug til fordel for Rokken, var hun klar. Det korte af det lange: I går fik jeg pakke fra Hundeuld indeholdende garn og stikkepinde til en dug (+ en masse kulørt bomuldsgarn til at hækle mine små dyr af (:) - Tak!!). Valget af dug faldt på en af de duge vi har i downloads nemlig "Tulipan".
Mine sønner er hos deres far i disse dage, så jeg kunne med det samme flå pakken op og gå i gang.
Begyndelsen var svær - tynde pinde, få masker uha, men her er hvor langt jeg nåede igår:
Sidste dag... måske. Hjæælp!!
Ja så er enden nær .... thihi
Jeg mangler kun én omgang ret strik og så skal dugen hækles af... Men.. kære Rokker - jeg forstår ikke helt forklaringen på denne afhækling. Der står som følger:
Hækles af således: sammen hækkel de 2 sidst strikkede + den følgende maske
*8 lm, hækkel 2 sammen* hækkel fra *til* 5 gange i det hele
*8 lm, hækkel 3 sammen* hækkel fra *til* 5 gange
*8 lm, hækkel 3 sammen* hækkel fra *til* 3 gange
*8 lm, hækkel 3 sammen* hækkel fra *til* 3 gange
*8 lm, hækkel 3 sammen* Dette fortsættes omg. rundt
Nu spørger jeg :
- er de sidste 4 *til* ikke ens? Og hvis de er - hvad er så pointen med at skrive dem 4 gange?
- er dette 5 hæklede omgange eller kun én hvor jeg gentager de 5 *til*?
Nu sætter jeg mig og strikker den sidste omgang og så håber jeg at I dejlige Rokkekvinder har svaret når jeg vender tilbage (H)
Knus fra
MetteG