så har jeg hakket min første taske det er dobbelt kaunigarn
Vedhæftet fil 43844
Printable View
så har jeg hakket min første taske det er dobbelt kaunigarn
Vedhæftet fil 43844
den er rigtig sød ja undskyld jeg spørger men hvad er at hakke?
spørg endelig- hakning er en kombination af at strikke og hækle, prøv at kikke i tråden hakning. Skulle du få lyst til at prøve kan man godt bruge en hæklenål til at hakke små lapper, så kan man få en fornemmelse af hvordan det er.
http://rokken3.dk/forum/forumdisplay.php?f=361
Altså nu kender jeg jo ikke så meget til det der hakning, men er de "bølger" lavet over 2 rækker ? Jeg kan ikke rigtig se det på billedet, så kunne jeg lokke dig til at tage et nær billed af mønsteret.*120*
ja det er hakket over 2 omgange
Vedhæftet fil 43846
Du er meget dygtig, VTJ!
Jeg prøver på at se, hvordan du laver bølgemønstret. Går du et par omgange ned og samler masker op eller hvordan?
Det er lidt samme model som den Kirsten Trolle-Hansen har i sin bog på side 64 (model 16).
Strikkelene - nej det gør jeg ikke, men jeg kan godt sende opskriften til dig engang i aften send mig lige din email. Det er en meget nem opskrift og smadder flot
Du får min adresse. Sender du den som pdf. fil (tror jeg nok, at det hedder). Det er vist nemmest for mig at åbne.
Tak skal du have, nu kan jeg danne mig et indtryk af arbejdsgangen(39)
Og så viser det sig, at jeg selv har den samme bog, som mønsteret er i!:
Håndarbejde let at lave - Hækling af Aase Westphal, Lademanns forlag.
Men tak alligevel for e-mailen, VTJ!
((O))hvor er den blevet flot *107* Nu har jeg ikke forsøgt mig med at hakke endnu, men det er da et forsøg værd*120* Kan jeg lokke dig til at maile mig opskriften? *131*
Rigtigt flot taske - må jeg også bede om opskriften?
Her er opskriften fra Drops, som jeg så har hakket min egen taske ud fra.
http://garnstudio.com/lang/dk/visopp..._id=26&lang=dk
Den er (qwe sød, er der et sted jeg kan finde den opskrift??*131*
se ovenstående indlæg der er linket til den opskrift jeg har brugt istedet for at strikke den har jeg så hakket den - man skal lade være med at tænke på at det er en strikkeopskrift man hakket efter.
Jooo, men det der bølgemønstre, er det en bestemt hakkemetode. Jeg har kun lavet de to pandebånd. Ellers aner jeg intet om at hakke(x)*152*
MissScarlett og i andre send mig jeres mail og jeg sender bølgemønstret til jer
Tusind tak.*131*(H)
Tusind tak.... (bdk
Afsindig flot taske og tak for henvisningen til drops super for en taskoman som mig.
Og nu ligger den også her http://www.hendesverden.dk/galleri/m...e-handarbejde/
ja, det var Marie -vores ældste varmestuestrikker som synes at den skulle jeg da vise frem i Hendes Verden og det er hermed gjort
Jeg kan godt lide Marie (39)
ja hun er en rigtig håndarbejdsdame, jeg fik 2 kniplede tørklæder af hende igår. Nu skal jeg se om jeg kan finde på et eller andet at bruge dem til udover at de kan bruges som en løber henover en hvid dug
Sæt dem evt. ind i en pude, det ser vildt godt ud(qwe
ja og så skal puden være hakket - god ide
Det er en tidsrøver! Jeg kunne jo ikke lade være med at se på mange af de fine billeder.
af en af mine varmestuestrikker Marie på 85 år fik jeg 2 lange bånd (lysegrøn og lyseblå) som hun har kniplet engang - kan du få noget ud af det Vinni sagde hun - ja, det tror jeg sagtens jeg kan bruge.
Her er så resultatet at det lysegrønne bånd, garnet til selve tasken er noget at det vævegarn vi fik af hende fra Mors (jeg kan ikke lige huske hvad hun hedder)
forsiden
Vedhæftet fil 46429
bagsiden
Vedhæftet fil 46430
det kniplede bånd fra Marie
Vedhæftet fil 46431
hanken
Vedhæftet fil 46432
lukketøjet er fra et par smækbukser
Vedhæftet fil 46433
den grønne som den lukker ned over er filtet
Vedhæftet fil 46434
Hvor er den da bare supersmart (39)(39)
Flot taske med mange fine detaljer! ((O))
Den taske er sød og spændende.
Så blev den blå taske færdig. Sidestykkerne er kniblet af varmestuestrikker Marie, så er den hakket i vævegarn og den blå knap er fra en frakke jeg for meget længe siden havde.
forside
Vedhæftet fil 48645
bagside
Vedhæftet fil 48650
forsiden oppe fra
Vedhæftet fil 48646
Den er blevet smart! : )
Så har mesterhakkeren været igang igen! Den er meget sød. Du er bare så dygtig til det.