-
3 vedhæftning(er)
CarinaHorsmark 2010
Jeg har brugt det meste af min tid på varmestuestrik, men lidt er det da også blevet til ellers, ikke så meget da jeg har lagt en del syg og min mormor døde i februar, så har ikke haft så meget overskud, men håber på at overskuddet kommer tilbage, så jeg kan få lavet en masse igen i år.
Denne gang vil jeg gerne vise et baby tæppe jeg har hæklet, to par futter som jeg har strikket til min venindes datter, og en masse par strømper til build a bear bamser, som også er til min venindes datter.
(H)
-
3 vedhæftning(er)
Så fik jeg lavet lidt babyluffer også , ud af lidt af bomuldsresterne. Min plan er at få lavet lidt flere, så der kan komme nogen i varmestuekassen også ((O))
Min Veninde venter tvillinger, og skal føde her i næste måned, så havde en idé om at lave et sæt til hende, muligvis med nogle futter til også.
-
Så forsøger jeg at skrive opskriften på futterne. Hvis det er helt volapyk det jeg får skrevet, må i lige skrive også forsøger jeg at skrive den om.
Futterne strikkes i to farver og med dobbelt garn. (Det hele strikkes i ret)
Slå 35 m. op på p. 4 med hvid dobbelt garn.
Strik 5 p. ret.
Strik 5 m hvid, 5 m. pink, 5 m. hvid. skiftevis sådan p. ud.
fortsæt sådan indtil futten har den ønskede længde.
Husk altid at ha' snorene på vrang siden.
Når futten har den ønskede længde, knæk tråden og træk igennem maskerne.
Sy sammen. ((O))
De futter jeg har lavet er ca. 16 cm. Jeg vil tro at hvis man skal op i størrer længder så skal man have flere masker på, så futten også blir bredere, men det har jeg ikke forsøgt endnu.
-
1 vedhæftning(er)
Så fik jeg lavet et par spiral strømper i lyserød også .. Det tog godt nok sin tid, i forhold til de strømper jeg plejer at lave, men synes at resultatet blev rigtig godt .
Jeg tror at disse her kommer i varmestuekassen, da mine veninders tvillinger nok ikke kan passe de første par måneder. *120*
Nu håber jeg bare at min mor vil lære mig at strikke hæle, så jeg kan få lavet nogle almindelige strømper også (R)
-
2 vedhæftning(er)
D. 24/5
Så fik jeg strikket lidt her i weekenden, ikke så meget som jeg havde planer om, men lidt har også ret jo *120*
Jeg fik lavet et sommersæt til Build a Bear, og en Hello Kitty hue. Jeg synes selv at huen blev ret vellykket, men dog ikke helt som jeg havde forestillet mig .
Men nu glæder jeg mig bare til at se hvad pigen siger, som skal have huen :D
-
1 vedhæftning(er)
D. 26/5
Igår kom kæresten hjem med en helt sort sæk med garn i til mig, som han havde fået af hans farmor, så nu er der i hvert fald ingen undskyldning for ikke at få strikket og hæklet noget ..
Jeg besluttede mig så for at nu skulle jeg altså finde ud af at hækle noget mere seriøst end det jeg plejer, jeg har aldrig rigtig kunne se logikken i at hækle, men har dog både hæklet tæpper og tasker.. Men så fik jeg min mor til at vise mig det, og jeg forstod det stadig ikke. Men så sad jeg lidt og prøvede mig frem alene igår aftes, og vupti, så kunne jeg.. *120*
Så nu skal listen med ting som jeg skal lave nok blive laaaaaaaaaang..
Også fik jeg den glædelige nyhed igår, at min veninde har født hendes prinsesser. Men det passer jo ikke helt ind i min timing at hun pludselig fødte så lang tid før tid. Jeg havde jo masser af ideer til ting som skulle laves inden hun fødte, meeeeeeen nu må hun jo få det senere, det jo også rart med nogle tin som er lidt større , da hun allerede har fået en masse, som passer prinsesserne nu ((O))
Men igår aftes blev det da til 5 hæklede suttesnore til hende ..
-
2 vedhæftning(er)
D. 27/5
Så fik jeg lavet et par suttesnore mere, og et forsøg på en vaskeklud.. Jeg har længe eftersøgt hæklede vaskeklude herhjem til, så det vil jeg bruge mere tid på at forsøge at lave ..
Jeg synes at suttesnorene er rigtig sjove at lave , så dem kommer der helt sikkert flere af *120*
-
Jeg kan huske at jeg for omkring 10 år siden så en hæklet bikini i et af min mors håndarbejds blade , og jeg har ønsket mig en lige siden , så nu forsøger jeg. Jeg har fået lavet første trekant, og er igang med nummer to, men synes det ser rigtig store ud når de bare ligger , men det er måske også fordi jeg gerne vil ha' at de ikke viser alting frem.. Og mens jeg så har været igang med at hækle på dem, har jeg fået andre ideer til hvordan jeg måske kan få dem til at sidde bedre , end den nok kommer til nu .. Men nu må jeg jo se hvordan den blir :)
-
1 vedhæftning(er)
D. 28/5
Så fik jeg min hæklede bikini overdel færdig. Og jeg er absolut glad for resultatet, den sidder meget bedre end nogen bikini jeg nogensinde har købt, så det er bestemt ikke sidste gang jeg laver sådan en. Faktisk er jeg gået igang med forsøg på en lidt anden model allerede . (R)
Jeg har planer om at få taget et billede af den en dag den er i brug, så er det nok en del nemmere at se, hvordan og hvorledes den sidder .. ((O))
-
8 vedhæftning(er)
Så synes jeg Barbie skulle ha' lidt nyt sommertøj .. Gik med til at se nogle gyserfilm mens jeg strikkede , så strikketøjet røg i vejret et par gange *120*
Og et par futter mere blev det da også til ((O))
-
3 vedhæftning(er)
Min lillebror fik i December sådan en lille Mini Build a Bear bamse, så han ville gerne hvis jeg ville forsøge at lave noget tøj til den. MEn det havde jeg helt fortrængt indtil igår.. Så igår aftes fik jeg lavet dette sæt til den, et blå t-shirt, hvide korte bukser og en hvid rygsæk. Så nu er den klar til at begynde i skole *120*
-
5 vedhæftning(er)
Her er så lidt billeder af nogle af de tasker jeg har lavet her på det sidste (H)*213*
-
2 vedhæftning(er)
Her er tasken så, som jeg har flettet som en del af genoptræningen efter blodproppen :D Jeg har gang i to mere, som min mor er ved at sy sammen for mig, og skal til at igang med at lave en mere , så det går frem af :D
-
3 vedhæftning(er)
så fik jeg lavet lidt flere tasker , har dog kun fået taget billeder af de tre af dem (Å)
-
1 vedhæftning(er)
Så fik jeg strikket lidt huer også :D Jeg fandt en opskrift på navlestrengs huer, som er meget hurtige , nemme , og billige at lave . Og jeg synes at de var rigtig sjove at strikke også .. Jeg tænkte de måske kunne være gode til et krisehjem?
Jeg har udelukkende kun brugt nogle af de bomuldsrester som jeg havde liggende til det , så der går ikke meget garn til dem, og det synes jeg er et stort plus da jeg har rigtig mange bomuldsrester , som jeg ikke lige vidste hvad jeg skulle lave af , et ved jeg så nu jo ((O))
-
2 vedhæftning(er)
Så kom der to navlestrengshuer mere. Og et forsøg på en spidshue, men den er ikke helt blevet som jeg gerne ville, og er heller ikke helt sikker på at den er god i størrelsen, men nu må vi se.
Nu kommer jeg nok ikke til at strikke så meget her i weekenden, da den står på flytning, men man har da lov at håbe, nu når lysten endelig er kommet til det igen.
Da jeg var indlagt, snakkede jeg om at give alt garn, strikkepinde osv væk, da jeg ikke kunne huske hvordan man strikkede, og var bange for at jeg så ikke kunne finde ud af det igen, men det faldt mig meget naturligt, da jeg endelig fik modet og fik det i hænderne, så nu er jeg glad for jeg ikke gav det hele væk (R)
Men der er dog stadig nogle ting som kniber med at huske, men så er jeg taknemlig for at være medlem herinde, I er altid så søde og rare til at hjælpe, når der er noget som ikke vil som man gerne vil ha' det til, så det vil jeg gerne give jer et tæmpe tak for *307* (bdk
-
4 vedhæftning(er)
Så lykkedes det mig endelig at få lagt billeder ind herind (R)
Min lillebror så bolden jeg havde lavet , som lå i min varmestuekasse, og fluks måtte jeg jo igang med en til ham også, så her er den i blå farver .
Også blev jeg færdig med min allerførste strømper med hæl idag , og jeg er da helt ekstremt stolt.
Også har jeg lige fået lavet lidt dukketøj også..
Og den sidste time er gået med at lave lagsagne, men den er jeg ikke så sikker på at i vil se billeder af *120*
-
1 vedhæftning(er)
En aften sad jeg og kiggede på Lenemormeindilds super søde frøer, også fik min kæreste mig overtalt til at forsøge at hækle en selv. Og det lykkedes mig så, men fluks havde min søster også nappet den, inden jeg nåede at få taget billeder af den , øv øv (x)
Men jeg er kommet igang med en ny hobby. Fimo ler. Det er virkelig sjovt at gå lidt i barndom med det, og være yderst kreativ, med de mange små detaljer. Men jeg kunne desværre kun få lagt et billede ind herinde, da det andet billede er for stort ..
Billedet er en kage lavet af fimo ler, som der er sat et vedhæng i, så man kan bruge det til halskæder, armbånd, nøgleringe osv osv..
-
3 vedhæftning(er)
Så kom der lidt mere fra min hånd af. Hagesmækkene er et forsøg jeg har lavet, efter fantasien, så jeg håber at de passer i str. osv.
Og samme med de små strømper (R) Men de var nu rigtig sjove at lave.
Også fik jeg tilsnusket mig et billede af frøen, som jeg fik ideen efter fra Lenemormeinind herinde. Min søster snuppede den bare med det samme jeg havde fået den lavet, og døbte den for Kaj-Verner *120*
Nu hænger den på håndtaget hjemme hos mine forældre, ind til badeværelset, og kigger ind af nøglehullet *120*
-
1 vedhæftning(er)
Så blev dagens projekt også næsten færdig. Her er andemor og andefar. Egentlig ville jeg også ha' lavet en lille lysegul ælling, men det opdagede jeg at jeg ikke havde garn nok til (x) øvøv ..
Men sådan en skal bestemt også laves engang ..
-
1 vedhæftning(er)
Så kom der lige et par hagesmække mere fra min hånd af
-
2 vedhæftning(er)
Min lillesøster mente at hun skulle ha' en grøn frø-ven til den blå hun havde fået, så det er lavet til hende nu.. Også forsøgte jeg da også lige med en blæksprutte..
-
2 vedhæftning(er)
Uha - vi har snart en helt zoo herhjemme i stuen, specielt efter Jacob også er gået igang med at vippe det ene sjove dyr af hæklenålen efter den anden *120*
Men Nanse fik inspireret mig igår, da hun sendte nogle billeder til mig af en elefant hun havde hæklet, så jeg kom til at tænke , at sådan en kunne man vel også lave omkring vatkuglerne.. Ja, Lenemormeinild har sat en helt dille igang ved mig, hvor mange forskellige dyr kan jeg mon hækle med vatkugler i? *120*
-
1 vedhæftning(er)
Så kom der lige en vatkugle panda også *120*
-
2 vedhæftning(er)
Så kom der også en vatkugle fugl *120*
Og Jacob har lavet den lille mus med hjertet
-
1 vedhæftning(er)
Så fik jeg lavet et par øreringe i fimo .. Og jeg er altså bare rigtig glad for dem :D
-
4 vedhæftning(er)
Så fandt jeg ud af at få redigeret billederne mindre ((O))
Så nu kommer lidt mere af det jeg har lavet ud af Fimo ler..
Et armbånd med små kager i.
En donut, som er lavet så man kan bruge den som vedhæng i f.eks. en halskæde.
En grøn kage, som også er lavet som vedhæng.
Og et sæt øreringe mere..
Forresten så har jeg et kage vedhæng som Give away inde på min blog i øjeblikket. *131*
-
2 vedhæftning(er)
Så er der kommet lidt gang i julegaverne herhjemme, jeg er startet med lidt build a bear tøj, til Jacobs kusine..
En poncho med vanter (vanterne kan man ikke rigtig se pga. ponchoen) Og en badedragt med små lyserøde perler og palietter ((O))
-
1 vedhæftning(er)
Så fik jeg lavet lidt mobil etuier som passer til min mobil :b
Ideen kom fordi min veninde lige havde fået ny mobil, og til den mobil havde hun købt et mobil etui til 180 kr. Også mente jeg jo at for 180 kr. kunne jeg dælme hækle utrolig mange etuier *120*
-
1 vedhæftning(er)
Jeg har hæklet nogle små søde mus.. De er godt nok til varmestuekassen, men synes selv de er blevet ret vellykkede, så ville gerne lige vise jer dem (R)
-
2 vedhæftning(er)
Vi skal til noget pakkespils halløj med Jacobs familie her i julen, og også med min egen familie.. Men til Jacobs families pakkespil er vi blevet enige om at komme med hjemmelavede gaver, så jeg vil lige vise jer den første gave jeg er blevet færdig med her idag. Jeg er ret spændt på hvad de synes om den. Men de har sagt at det gerne måtte være sjove gaver, og da der er en del børn, skyndte vi os at glemme alt om vores sjofle ideer vi ellers havde i første omgang *120*
-
1 vedhæftning(er)
Så er der gået kage i den herhjemme *120*
Og det er bestemt ikke de sidste kager jeg strikker / hækler , for det er jo super sjovt.
Her har jeg lavet en kanelsnegl, en træstamme og to cupcakes (:
-
2 vedhæftning(er)
Så har jeg fået lavet lidt mere..
Først et par grydelapper, som min svigermor skal ha' i julegave. Også har jeg prøvet at hækle to karklude. Jeg mangler dog lige at sy ender, og hækle en kant på den ene. Men glæder mig meget til at finde ud af om de er så gode som i siger .
Og nu er jeg gået igang med at strikke røde strømper, det kan man da ikke komme i andet end jule humør af *226*
-
3 vedhæftning(er)
Så skulle jeg forsøge at lave et bogmærke, det skulle forestille en is, men er ikke blevet helt tilfreds med det, så jeg må forsøge at lave et nyt, på et tidspunkt..
Og jeg har været igang med fimo igen.. Denne gang blev der lavet et sæt donuts øreringe, med et donut vedhæng til halskæde. Og der blev lavet et sæt skumfidus øreringe :D
*247*
-
2 vedhæftning(er)
Jeg havde et helt andet billede inde i hovedet af hvordan jeg gerne ville ha' isen til at se ud, og derfor blev jeg ikke helt tilfreds..
For et par dage siden, besluttede jeg at jeg ville prøve at lave nogle rugbrøds madder. Det blev til disse her, og et jordbær :D
*230*
-
4 vedhæftning(er)
Så har jeg været igang igen..
Jeg har indenfor de sidste 14 dage, fået klippet ca. 40 cm af mit hår af, så det er pænt kort nu..
I den anledning tænkte jeg at det kunne være fedt med nogle anderledes hårbånd, spænder osv. Så jeg har været igang med at hækle to hårbånd med blomster på.. Det billede med den lilla blomst, der kan det være svært at se, at der ved siden af sidder en lille lyselilla blomst.. Også fik jeg lavet et sæt øreringe¨, også med hæklede blomster, og en perle i midten.. Og til sidst lavede jeg et hårellastik, som er til min veninde, da jeg jo ikke selv har langt nok hår til sådan noget mere..
jeg synes selv, at de er blevet rigtig gode, og jeg er helt sikker på at jeg nok skal komme til at bruge det hele en helt masse..
Glædelig jul til jer alle *247*
-
3 vedhæftning(er)
Så har jeg forsøgt at lave en kort vest.. Faktisk er jeg ret godt tilfreds med reultatet selv.
Farven er lidt kedelig, men synes den kunne være lidt fin, til nogle af de farverige t-shirts mine veninder har givet mig nogle stykker med.
Jeg blev inspireret til at prøve at lave en, da jeg var igang med at se 2900 Happiness. :D
Den næste jeg skal lave, skal være striber, har jeg allerede besluttet, så mon ikke der kommer et par nøgler garn i indkøbsvogenen imorgen, når jeg skal handle ind til fredag?
Også ville jeg gerne vise jer de huer, som min mor er begyndt at lave.. Jeg er helt vilde med dem, og var så heldig at vinde to i pakkespil 2. juledag.. Men snart vil jeg forsøge at lave en selv også. Faktisk er det første gang i flere år, at jeg har fundet en hue, som jeg gerne vil gå med, så det jo fantastisk .
Jeg håber på at jeg i weekenden, kan få renskrevet nogle af mine kruseduller, og der så kommer opskrifter på min blog på bl.a. vesten. Og hvis jeg kan hitte ud af at skrive ned, hvordan jeg har hæklet madderne, så kommer de også på bloggen
*303*