Sneen daler ned over det nordlige Odsherred og det bliver liggende
(rty
hvilken dejlig 3 advent det bliver..
Printable View
Sneen daler ned over det nordlige Odsherred og det bliver liggende
(rty
hvilken dejlig 3 advent det bliver..
øv vi har ikke snevejr, kun lidt frost
Her på Lolland skinner solen fra en skyfri himmel.
Er på arbejde, så jeg kan ikke rigtig nyde det øvvvvvvvvvvvv
(rty fra Tut
I kalundborg skinner solen..det gjorde den oxo igår..sad og solede mig med en kop kaffe og
UPS..mine porrer, perille og jodskok er stadig i jorden..havde helt glemt dem.. Mine forskellige pil står nøgne..snart tid at høste nogle af dem .. de tilbageværende skal bruges til "levende pil " i krukker til marts. Skønt vejr
I Costa Kalundborg
Hilsen Heddimor
Her har sneen også dalet men nu er himlem blå og solen skinner
Sne har jeg ikke set idag.
Vågnede til et flot syn af græs og skov der var dækket af frost. Mine spejderpiger synes nu også det var koldt i går aftes (omkring kl. 21), da de var på "natløb". Så var det godt at der var kage og te da de kom ind. Mens vi, lederne, gjord det sidste rent af det hytte vi havde til årets juleweekend , løb pigerne også rundt udenfor og legede fange.
Nu har jeg jeg sidste og nydt roen og vil da gerne se lidt (hgfh) men må vist "nøjes" med håndbold og /(&i tv.
(rtyHej Hundeuld
Ku' du ikke lige sende lidt sne en smule østpå fra Odsherred til os herovre i Hornsherred.
Det ku' være hyggeligt
Jeg har været i Gislinge det meste af dagen.
Der var ingen sne kun frost.
Jeg hader snevejr så behold I det bare.*237*
Vi har ikke set skyggen af sne her i Aalborg. Det er gråt og kedeligt udenfor. Og sikkert også frost (har ikke været ude i dag).
Det kan du ikke være bekendt, Musse! En smule sne gør ikke noget. Og jeg er vant til at skovle sne (det plejer jeg at gøre, når vi sner inde hos min mor og så kommer nogle af naboerne med deres traktor og rydder vejen. Men gårdspladsen den tager vi selv).
Jeg har haft sne i en måned(5)%
Her väsker jeg uld
Hej.(rty
Det har også sneet her i Fredericia, men ak, alt for kort tid.
Knus fra
Lene.(rty(rty
Stadig ingen sne her ved Limfjorden!
Silkeborg melder snefrit, men koldt---og smukt har det været med lys og blå h(57)immel
Aalborg er ikke længere snefrit område! Det har sneet hele aftenen her. Og alt er hvidt udenfor nu.
Ja, Randers og omegn er også blevet indhyllet i sne. Frygtelig glat, det er som at køre i sæbe ( lige kommet hjem fra aftenvagt )
(5)% annedav/Annegrethe
Her er det endnu ikke helt hvidt men det sner *247*
Her i Bramming er der nu hvidt.
Hej.*242*
Ja så vælter sneen ned over Fredericia.
Knus fra
Lene.*242**242*
Her ses det samme træ, som det ser ud i dag 17.12.09.
Her ved Løkken har vi ikke een gnit sne.
Det ligner et julekort udenfor --her i Midtjylland er der smuk sne....og bilerne lister afsted på vejen....hyggeligt, men man tænker på at der vil ske ulykker sådan en dag.
Men her sidder jeg med mit snot og min hovedpine, ---jeg tager ingen steder hen.....besøger kun nettet, og der er ikke glat og fedtet føre.....*230*
Ja hvor er det smukt her i Svenstrup ved Aalborg er der hvidt og buske og træer er tykke af sne, min lille dansk svenske gårdhund og jeg har lige skovlet sne, og leget i den .... hvor er det hyggeligt - nu er jeg gået ind til en kop kaffe, så må vi nok ud og gå en tur og se de smukke landskab lidt senere på dagen - dog inden blæsten fra nordøst sætter ind
Jeg ønsker jer alle en rigtig dejlig dag og husk at stoppe op og nyde det flotte lyse vinterlandskab her midt i juletravlheden
Med venlig hilsen
Husmor
Nåjjj hvor er jeg misundelig, vi har intet her ved Vordingborg på Sydsjælland, men vi håber, vi håber. Det ville pynte gevaldigt på julehyggen. I øjeblikket skinner solen, men det "dufter" udenfor som om sneen er på vej.
*142*
I Vanløse sneede det igår, men det lagde sig ikke.. Men til gengæld kunne man stå op i morges, med et smukt hvidt lag sne...
*237*
Hilsen Katharina
Ja tja ...vi har 5 cm sne her og det er såååå flot,Vedhæftet fil 38215 mon ikke du får noget idag missemor...
Så flot var vores lille træ med lys pyntet i morges.
Vedhæftet fil 38216
Ja træerne bliver endnu flotter når de får sneen ned over sig...(rty
Helt enig, Hundeuld! De billeder er så flotte, at de kan laves om til julekort.
Jeg skal også en tur ud med mit kamera her i eftermiddag. Der skal nok komme nogle billeder ud af det.
Her ligger der også en flot dyne over det hele hvor er det bare smukt og dejligt at vi for en gangs ikke blev snydt for det hvide drys
Jeg vil nu kalde det mere end hvidt drys;-))
Jeg skulle køre fra Aabenraa til Haderslev kl 9.30 i formiddags ( min svigerdatter skulle til scanning) , der er 25 km og det tog en time, og det sner stadig. Men flot er det, når man ikke lige skal køre i det!!!
Ja nu er vi oppe på de 10 cm +?(
Her er der også kommet en kæmpe lag sne, det var bestemt ikke sjovt at køre hjem i det i morges.
Har haft nattevagt og sneen begyndte at falde kl.05.00 i morges. Glæder mig ikke til at skulle køre afsted her til aften. Bryder mig aldelses ikke om at køre i sne.
Men naturen er jo rigtig smuk med nyfalden sne.
Jeg skal lige gøre mine klar før jeg kan poste dem her. Men nogle af dem er desværre blevet lidt rystede.
Så er de klar og her er de:
Vedhæftet fil 38242
Vedhæftet fil 38243
Vedhæftet fil 38244
Vedhæftet fil 38245
Vedhæftet fil 38246
Vedhæftet fil 38247
Vedhæftet fil 38248
Det, der lyser på nogle af dem, er gadelygter på stierne.
Flotte billeder I alle har lagt ind, jeg ELSKER simpelthen sne, det lægger sådan en dejlig dæmper på en masse larm og lyde.
Her til morgen er der hvidt udenfor her ved Vordingborg, dog ikke ret meget, og det sner lidt, men ikke særlig meget. Til gengæld blæser det en del.
I får lige et billede af mit juletræ der står på terassen med lys på. Nu det blæser så meget har vi måtte sætte vore tunge parasolfødder ind på juletræsfoden, så det ikke vælter i blæsten.
Så kom sneen også til København.
Og jeg synes nu sne er pænest der, hvor man ikke skal gå i den.
Her lidt stemningsbilleder fra kl. 1.30, kl. 4 og kl 7.30
Melder ca 25 cm sne med ny havebænk Vedhæftet fil 38260
Ja her på nordfyn er vi nærmest sneet inde nu, al udkørsel frarådes, skolerne er lukkede og her ligge vildt meget sne. Blir nok nødt til at fjerne lidt så hundene kan komme ud at tisse. ha ha. Ja så den kommer til at stå på hygge inden døre, dejligt.*154*
Jeg har her kl. 10 forsøgt at køre fra Fredericia til Vejle på arbejde. Men jeg er vendt om midt på hovedvejen (ikke særlig fedt). Der var ikke mange biler, så det kunne lade sig gøre. Det fyger med sne over de åbne marker (og vejen), så det var svært at se, hvor vejen var.
Nu sidder jeg så med franskbrød og varm cacao. Den står på hygge her indendøre. Så må mine kolleger hygge sig med julefrokost kl. 13.
Her i Ørslev, 5 km. nord for Vordingborg på Sydsjælland, er der kommet en del sne i løbet af dagen, jeg vil tro ca. 20 cm. efter hvad der ligger på mit lille havebord. Og så blæser det en halv pelikan, og iflg. vejrudsigten skulle det blive til en hel pelikan i løbet af natten sammen med yderligere op til 20-25 cm. sne. Så det bliver lidt spændende i morgen tidlig.
Her til morgen var det godt og grundigt fedtet og meget meget glat, så glat at den ældste knægt måtte låne mor's peugeot for at komme til Nykøbing F, så jeg kunne få hans varebil på værksted til nye vinterdæk.
Hvorfor tænker unge mennesker ikke, FØR det bliver nødvendigt?? Så gik det meste af min arbejdsdag med det. Synes ellers vi har tudet alle vore børn ørerne fulde med at være forudseende, tæpper og varmt tøj i bilen o.s.v.
Nå pyt, skulle vi sne inde, kan vi da glæde os over at have fryseren fuld af mad, så vi kan vist sagtens klare en måneds tid uden at komme til at sulte. Så vi glæder os over sneen, nu den endelig er der, og så slapper vi ekstra af når meldingerne fra børnene kommer ind, om at de er nået sikkert på arbejde - og hjem igen.
Her på Nordfyn har vi fået 52 cm. Jeg har selv været ude og måle det. Og det var før det begyndte at fyge.
Vi har været lukket inde her i vænget hvor jeg bor. Men her i eftermiddag kom der en velsignet traktor og gjorde så vi måske kan komme ud. Jeg vil gøre et forsøg i morgen.(rty
Vi bliver ind, der er mad nok i fryseren, ellers trænger vi til at tabe os *120*
Rundt hjørnet ser det sådan her ud Vedhæftet fil 38270