Så blev nogle af mine skindtasker færdige. Det er et stort arbejde at klippe alle delene og lave huller. Det er også lidt af et puslespil at få dem samlet. Sjovt har det alligevel været at lave og jeg har allerede gang i flere.
Hilsen Margit
Printable View
Så blev nogle af mine skindtasker færdige. Det er et stort arbejde at klippe alle delene og lave huller. Det er også lidt af et puslespil at få dem samlet. Sjovt har det alligevel været at lave og jeg har allerede gang i flere.
Hilsen Margit
De er flotte, La Mama!
Jeg har set nogle noget lignende hos Neye i Bispensgade. Jeg troede, at de var lavet af livremme/læder.
Jeg har også for nylig set dem hos Salling.
De er (qweflotte. Jeg bliver helt nostalgisk - vi lavede bælter med den dér teknik først i 70'erne og de så så godt ud til kassebukserne *120*
Nemlig Inge K*120*
Men du kunne vel ikke fortælle lidt om hvordan de klippes ud og sættes sammen evt. ,med en lille billed serie, for dem der ikke er så gamle som os andre.(R)
Ja det har godt nok været et stort arbejde, men rigtige flotte tasker.
De er godt nok flotte. Jeg er helt vild med den sorte. *307*
(qwe flotte tasker...
(39)(39)(39)
*213*Hold da op at se sådan et fantastisk arbejde (39)
Rigtig flotte tasker.
De er godt nok fine*107**107*, jeg kan kun tilslutte mig hundeuld, kan vi få at se hvordan man gør?????
(39) To meget flotte tasker du har lavet og sikken et stort arbejde
sikke flotte tasker. (qwe godt håndarbejde-
elsker den sorte(z)
Tak for roserne Piger.
Jeg har selv lavet mønsteret ud fra princippet de bruger i Octopus taskerne som er meget in for tiden.
At lave en billedserie og fortælle hvordan jeg gør, har jeg desværre ikke tid til pt. Der er så stor rift om taskerne, at jeg ikke har tid til andet end klippe, sy og samle.
Der skal klippes 230 felter og hamres 460 huller pr. taske. Derefter skal den samles og der skal laves foer. Det er ikke lige noget man laver på en formiddag.
Hilsen Margit
Hej Margit
De tasker er da bare helt fantastiske. Det er du sluppet godt fra(bdk Jeg har længe ønsket mig en sådan taske, men har ikke lige kunnet finde plads i budgettet til at købe en. Jeg har en del skind liggende og har aldrig tænkt på at jeg selv kunne lave en.
Er alle delene ens? hvad med dem der sidder på tværs, har de en anden størrelse? Hvor lange er delene inden de sættes sammen?
Hilsen Lene
Så blev der endnu nogle skindtasker færdige
De næste skindtasker er på tegnebrættet. De bliver i skind med blomster og krystaller.
Hilsen Margit
Hvor er de bare flotte! Og så er det da tusind gange sjovere at lave taskerne selv end at gå hen i en butik og købe dem!(qwe
*213*Hvor er de altså flotte! (39) Det må da være et kæmpe arbejde...
Hold da op hvor de er flotte. Sikke et arbejde du lægger for dagen. (z)
Hej Margit
Jeg er imponeret, de er faktisk flottere end de originale octopustasker..*107*Jeg har siddet og kigget på octopus´ hjemmeside, det må også være muligt at lave dem med de runde læderstykker eller blomster, der er sat sammen med læderbånd. Har du prøvet det? Men hvor mon man kan få fat i alle de forskellige farver skind de bruger??
Glæder mig til at se dit næste design.
Hilsen LPN
Meget, meget flotte tasker.
Jeg er også meget imponeret over de flotte tasker, du laver!
Imponerende arbejde *107*
Som jeg altid siger "Intet er umuligt for den, der bærer viljen i hjertet ".
Det er sjovt at lave noget selv. Også selv om det tager meget lang tid.
Dem de laver med runde cirkler og blomster er ikke umulige at lave. Det er bare med at finde kreativiteten frem. De farvede skindstykker kan købes flere steder. Forretninger der laver ting i skind, sælger tit deres rester. Stof og Stil har også tit skind i mange kvaliteter og farver. Sidst jeg var der havde de skind til 100 kr. pr. stk.
Den teknik jeg har brugt på disse tasker har jeg faktisk lavet siden 70-erne. Der lavede vi også disse tasker i skolen. Jeg har også brugt felterne som bælter. Så det er faktisk en meget gammel teknik der er blevet moderne igen. Heldigvis havde jeg gemt skabelonen.
Hilsen Margit
De er SÅ flotte....(bdk
Har sendt dig en pms.
Hej Margit
Du er bare en super haj ..........er der noget du ikke kan lave :-))
Hilsen
Marianne
Super flotte tasker, er hankene syet så de er dobbelt eller limer du dem? Ved at det ikke er det letteste materiale at sy i.
Super lækre tasker du har lavet.
Den ene flottere end den anden
*107*
Tak for roserne piger.
Marianne, alt kan jeg dog ikke lave. Jeg er nok bare et stædigt rad der nægter at opgive et projekt, som jeg har sat mig i hovedet.
Hankene er syet sammen, så de er dobbelte. Jeg synes ikke det er så vanskeligt at sy i skind. Bare man har en skindtrykfod og en overtransportør går det fint.
Skindet vil jeg betegne som mellem kraftigt. Det er lidt svært at beskrive.
Alle delene er ens. Hver enkelt del er ca. 10 cm lange. Det er lidt af et puslespil at få dem samlet. Det kræver tålmodighed, men jeg synes det lønner sig.
Taskerne er dyre hvis man køber dem i forretningerne men de er nemme selv at lave.
Hilsen Margit
Hvor er de bare for SEJE (bdk
*213*Nøj hvor er de bare flotte. Jeg er vild med den brune. Så godt lavet. Ville ønske jeg kunne det(x)
Knus
Tanja
Hvor sjovt.. jeg er selv gået igang med at lave lige præcis disse!!
Jeg så dem og synes de var flotte...men synes at de var for dyre og tænkte at det måtte jeg kunne lave selv...
Mangler lidt flere farver skind - overvejede en helt i sort (fordi jeg ikke har så mange forskellige farver endnu)
Virkelig flot arbejde...*107*
Hvad bruger du til at banke hullerne ud med?
Takker for roserne piger.
Brumby. Hullerne bliver lavet på en maskine som kan indstilles til flere forskellige hulstørrelser. Jeg laver dem ikke selv men har en ven til at lave dem.
Jeg har fået lavet flere tasker og det er sjovt og super dejligt, at få brugt alle skindresterne. Man skal bare lige huske at have et rimelig lang stykke til hank.
Hilsen Margit
De tasker er vildt flotte. *107* *107*
Jeg kan tilslutte mig fuldt ud.....jeg har en af dem, den er virkelig flot...(qwe
Hvor gør det mig glad, at du er tilfreds med tasken. Her i weekenden har jeg fået lavet 2 mere. I morgen begynder en ny dag og en ny taske.
Hilsen Margit
Her er weekendens arbejde.
Vedhæftet fil 40791
Vedhæftet fil 40792
Vedhæftet fil 40793
Hilsen Margit
Flot arbejde! :-)
Virkelig flot arbejde.. (39)
Du burde samle det hele i een lang tråd.. så kan vi tælle op når året er omme - hvor mange tasker det er blevet til!! *SSS*