Skal vi se om vi kan lave vores egen sne billed af Danmark idag , altså hvor meget sne vi får og evt. tage et billed af det.
Her er det ikke begyndt at sne endnu kl 11.42*141*
Printable View
Skal vi se om vi kan lave vores egen sne billed af Danmark idag , altså hvor meget sne vi får og evt. tage et billed af det.
Her er det ikke begyndt at sne endnu kl 11.42*141*
men så er det heller ikke Danmark....*120*
men de har lovet masser af sne....og kollektiv trafikken skal være reduceret grundet den sne storm vi venter......hmmmmmm....det ser ikke ud som om det har lyst til at sne.....men det gør ikke noget for vi har nok af sne afligevel......
Og jeg vil nu gerne ha Oscar hjem først, han går ju på gymnasiet i en anden by....Håkan behöver jeg ikke bekymre mig om i dag....han er syg og ligger langt nede i dynevarmen.....
men jeg skulle meget gerne ind til universitetet i morgen....har læse dag i dag .....men var jo syg i går....(det er nok det samme....undskyld sproget lort som Håkan har i dag.....
Kl. er 12.00 og jeg sidder i Århus, her sner det og har gjort siden kl. ca. 11.00
Jeg kan desværre ikke tage et billede.*141*
Jeg sidder på mit arbejde i Vejle, og her har det sneet siden kl. ca. 10. Der er allerede faldet en del. Har taget tandbørsten med på arbejde, så jeg kan overnatte hos en veninde, hvis jeg ikke kan komme hjem.
Jeg sidder i min lejlighed i Aalborg. Her har det sneet siden i går aftes (ca. 21:30/22:00, mener jeg), det har sneet hele natten og det sner stadig nu (kl. 12:25). Temmelig meget endda. Og det fyger også meget. Så det er ikke kun det sydlige Danmark, der får sneen. Nordjylland får også sin del. Senere skal jeg nok gå ud og tage et billed.
Vævningen er aflyst i dag og husflidsskolen i Gudumholm er lukket. Så jeg skal vist strikke en hel masse varmestuestrik i dag.
Nu kl 12.10 begyndte det at sne med vaskepulver sne herover*120*
Jeg sidder i min lejlighed i Næstved, kl er 12.36 det har sner og det fyger noget. Jeg gik ud og tog et par billeder, i sutsko.(5)%
Jeg sidder på arbejde inde midt i København. Der kommer enklet snefnug, men ikke det store pt.
Er mere spændt på hvordan s-togene kører, når jeg få fri. DSB har allerede indført 20 min. drift på togene (istedet for 10 min.)
Her i Randers vælter sneen ned. Det startede omkring kl. 11 med små snefnug
men det er stille og roligt blevet værre.
Det er helt umuligt at tage et brugbart billede lige nu.
Min arbejdsplads gav både lærere og elever snefri for 1 time siden og ingen ved endnu om den åbner i morgen.
Her ude på landet sneer det ret så meget og fyger omkring ørerne på os. Skulle ellers ha' været på arbejde her kl 15, men har fået en feriefridag, kunne ikke overskue at skulle ud at køre i driver og så hjem igen kl 23 iaften, så det er guld værd at ha' en super boss.
Hilsen annedav
Hej her på Nordfyn har det sneet siden kl. 10 og nu er det også begyndt at blæse godt. Kan i forsat have en god dag i vintervejret
Her ser i hvordan det ser ud nu kl 15 - stadigvæk vaskepulver sne med det fyger godt rundt - fuglene har travlt ved foderstederne i haven.
Vedhæftet fil 39928 Vedhæftet fil 39929 Vedhæftet fil 39930 Vedhæftet fil 39931 Vedhæftet fil 39932 Vedhæftet fil 39933
Her er det slået over i slud, men det har sneet godt.
vores vej bliver ikke sneryddet, så opdagede lige at en vittig sjæl havde sat dette skilt op
Sådan et skilt tog jeg også et billed af engang for flere år siden af en mindre grusvej i nærheden af min mor.
Nu titter solen lidt frem. Jeg skal lige pakkes ind i noget varmt udetøj, så skal jeg tage nogle billeder til jer.
(H)
Jeg har været inde i byen og handle og kom hjem kl. 14.00.
Der var ikke noget sne, da jeg tog med bussen lidt før kl. 12.00, men det var begyndt at blæse op.
Da jeg havde været på posthuset, som det første, begyndte det så småt at hvirvle lidt rundt med en smule sne.
Da jeg kom ud fra biblioteket var det blevet lidt værre og sådan er det fortsat.
Jeg tog for et par dage siden et billede af en tidlig snevejrsmorgen fra vinduet på 1. sal: Vedhæftet fil 39936
Og et par dage efter af terrassen/haven: Vedhæftet fil 39937
I dag har jeg så snuppet et fra hoveddøren for nogle minutter siden: Vedhæftet fil 39938
Og et sammenligningsbillede af terassen/haven: Vedhæftet fil 39939
Det skilt kan jeg godt lide, for her ryddes der overhoved ikke på noget tidspunkt, men vi betaler da skat som alle andre (Å)
Som Rita skrev fik vi sne fra midt på formiddagen (jeg fik snefri til frokost) nu er det tøvejr og halvdelen af de 5-7 cm sne vi fik er allerede smeltet!
Men er det ikke noget med at de lover sne og snebyger resten af ugen Brrr
i et vejr som dette er jeg glad for at jeg bor i byen OG i et område der ikke får de helt store mængder sne...godt nok ville jeg ikke have noget imod et par dage hjemme med snefri, men lige nu vil jeg bare have forår!
Lige et øjeblik! Jeg skal lige ordne de nye billeder. Så kommer de her.
Her er de.
1. billed: Det er stien nedenfor mit soveværelsesvindue. Jeg bor i blokken til venstre.
2. En sød, lille solsort, jeg mødte, da jeg var ude at fotografere.
3. Jeg tog et billed af en kant og jeg vil gætte på at den er 20 - 25 cm høj.
4. Det er et stort grønt område lige i nærheden af, hvor jeg bor. Ude i baggrunden ser I en stor bakke, som børnene elsker at kælke ned ad.
5. Nogle træer ved Astrupstien.
6. Det grønne område ved Trekanten (medborgerhus og bibliotek). Dimsen i forgrunden er en skulptur. Det er et kig op mod Humlebakken.
Vedhæftet fil 39944
Vedhæftet fil 39945
Vedhæftet fil 39946
Vedhæftet fil 39947
Vedhæftet fil 39948
Vedhæftet fil 39949
Det sneer heller ikke længere her. Der er så til gengæld heller ikke ryddet sne væk
Nu er jeg så kommet hjem. S-togene kørte næsten til tiden. Det tog dog 15 min længere at går fra station og hjem, en gå tur på normalt 20 min.
Det blæser kræftigt nu og det der kommer ned er nærmest is - det gør ondt at blive ramt af, når man går. Der er vel kommet ca. 5 cm. sne.
Her prøver man at holde de større veje rydet. Vi har oplevet at de har rydet vejene i det villakvater vi bor i 4 gange i 2010.
Gladsaxe har i de snart 11 år vi har boet i kommune, altid været gode til at ryde cykelstier (jeg har flere gange oplevet at komme hurtige frem på cykel ind bilerne på vejen) og holde de store veje rydet.
Da vi var hjemme hos mine forældre i Svendborg i juledagene var de store vej i byen ikke rydet. Da jeg gik på handelskolen var det nemt at se hvad der var kommunevej og amtsvej. Amtsvejen var altid rydet og saltet - det kan man ikke sige om kommunevejene.
Nu kan jeg sætte mig i sofaen og nyde en kop te (jeg mangler en te-drikkende smil...) og finde *204* frem
Her ved Vordingborg har det småsneet siden 13-14-tiden, ikke store mængder men det fyger. Jeg har faktisk været en tur i Næstved og kørte hjemad mod Vordingborg kl. 14.15. Der kom også lidt foroven af, men det var sådan noget fint noget der føg godt rundt. Da jeg i trafikradioen hørte, at politiet frarådede al unødvendig udkørsel på bl.a. Sydsjælland, var det fine veje jeg kørte på. Selvfølgelig føg det lidt, men der var ingen problemer med kørslen. Et enkelt sted på motorvejen, lige før Udby-frakørslen var det ene spor hvidt med et tyndt lag sne, det andet spor stadig fint rent. Jeg mødte 3 x 2 sneplove og en enkelt på de 30 km. jeg kørte. Men inde i selve Vordingborg og Ørslev hvor jeg bor, bliver der ikke ryddet sne, så der fedter man godt rundt, så jeg undgår nok ikke en tur med sneskovlen i morgen.(R)
Jeg tager nogle billeder i morgen, når det bliver lyst, og vi kan se "skadernes" omfang.
Iøvrigt dejligt at læse/se hvordan det er andre steder i landet.
overfor Sverige....jeg skal da lige love for at det vælter ned....jeg tror ikke at vi kommer ud i morgen.....det blæser en halv pelikan...
*120**120**120**120**120**120**120**120**120**120* *120**120**120**120**120**120**120**120**120**120*
Velkommen i klubben Dorit (5)%
men øv øv afligevel....har en forelæsning i jødendom på universitetet i morgen....som jeg helst ikke vil gå glip af....(n)
Her ved fem-tiden var vejret slået helt om, der var ikke en vind der rørte sig, og det var holdt op med at sne, utroligt på så få timer at det kan vende sådan, men skønt var vejret at være ude i. Her kommer lige et par billeder hvor alt var stille igen.
Hilsen annedav
Vi melder ca 16 cm sne i haven idag , det sneer ikke mere og her er vind stille (qwe Håber ikke der kommer mere i nat, der er depot åben i morgen*120*
Jeg gik en tur til Netto, sammen med min søn. Var nu ikke så slemt, dejlig frisk tur, godt med tøj på. *120*Kort tid efter vi kom hjem (omkring kl 17), faldt der ro på. Jeg er lige vågnet kl er 02.20, Dejligt vejr udenfor, ca 10 cm sne foran min terassedør, måtte lige ud og have mit lammeskind ind som var begravet i sneen, uuhmm nu dufter det dejligt frisk. *1235*
Her kommer så det første foto fra Bornholm. Nu kan man næsten gå ud af vinduerne i stuen og videre på sneen, hvis ellers den ku' bære *120*
Selvom flere medier allerede til aften igår "afblæste" snestormen og konstaterede, at Danmark var sluppet nådigt igennem, så rasede den altså først her på øen i aftes og i nat. Idag blæser og sner det stadig en del. Skoletransport er indstillet. Regionalbusserne er gået i drift for lidt siden. Så er det spændende, hvordan det går det - på deres sidste ture ved 17-18-tiden igår sad 5 busser fast rundt omkring. Idag kan man nu køre ud med STOR forsigtighed.
Nu er der lidt mere lys og tager man et kig igennem min rosenbue, så kan man vist se snefygningen.
Et billed fra ved 20 tiden igår aftes Vedhæftet fil 39961 det ser ikke ud til det har sneet her i nat, hvis så er det meget lidt..(H)
hej
her i København stoppede det ved ca. 22 tiden.
har taget dette billed i morges,fra mit køkken vindue.
knus Sannemor
Det ser godt ud med den rosenport (elller hvad det er du kalder den), Zep!
Så har jeg fået taget lidt billeder af min have, fra et par af siderne. De andre er begravet i sne, der nogle steder ligger op til kanten af havebordet.
Men der hvor græsplænen er om sommeren(t), hvor der ikke ligger driver, er der 29 cm. sne.
Det var farligt lige at gå lidt rundt og tage et par billeder. Uhm. Skal, skal ikke. SKAL tænkte jeg, for nu er jeg træt af at prøve at ramme det rigtige hjulspor for at kunne komme ind i min carport UDEN af ramme knægtens nyindkøbte brugte Astra, der står og venter på han får kørekort. Så godt med tøj på, sneskovlen frem og så i gang. Men ak, vi har ikke været så gode til det med at skovle sne, da vi begge har lidt rygproblemer, vi håbede på lidt tøvejr og har udskudt det(R), så der hvor vi har gået, og hvor bilerne har kørt og holdt, var der et tykt lag is nederst, så jeg måtte igang med den almindelige skovl, og så få hakket det i store flager, som jeg så kunne bære væk. Nå, hårdt arbejde giver jo varmen, så først røg huen, så handskerne, så måtte jeg lyne lidt ned i halsen på min jakke, og til sidst også lidt ned i trøjen jeg havde indenunder. Efter 3 timers hårdt arbejde, synes jeg selv i hvert fald(ghf, kom min lille lilla peugeot i carport, der er plads til mandens bil bagved, når han kommer fra job, og til vore andre børns biler, når de kommer på besøg, så godt tilfreds med mig selv, smuttede jeg indenfor i varmen og satte mig til pc'en for at kigge de billeder jeg har taget.
Nu havde jeg jo været så smart, at tænde for vores zibro-ovn, inden jeg gik ud og skovlede sne, så der var dejligt varmt, da jeg kom ind igen. Men nu sidder jeg alligevel og hundehamrende fryser så jeg ryster, så jeg næsten ikke kan ramme tasterne. Og så står der en kat ude på terassen og gerne vil ind, så jeg rejser mig som jeg plejer, men jeg kunne dårligt rette mig op samtidig med jeg pludselig blev overbevist om, at jeg var ved "at skille ad på midten, nedefra".
Hold da ellers op, man er ved at være et gammelt r.....
Nå, der er 1½ time til knægten skal hentes fra job, jeg tror altså jeg vil forkæle mig selv med et varmt skumbad, så jeg kan få varmen igen.*134*
Det sner lidt her i dag og fyger en hel del.
Her i Køge var snestormen også forbi - dog syntes jeg ikke det var så slemt som de havde lovet, men jeg var heller ikke ude at køre i det. Her til formiddag tog jeg lige et par billeder:
Første billede er fra min terrasse hvor en ret stor krukke er helt begravet
Andet billede er fra forhaven, hvor sneen ligger så højt at mit forhøjede bed til venstre i billedet er helt "væk" i sne.
Her har det sneet en del i formiddags, men ellers har det været en smuk dag:-))
Idag kom der en meget stor "ged" og skubbede sneen ud på marken, så vi snart har to spor at køre i igen her på vejen (qwe
Hvor ser det godt ud ; men Zep Nu skal i jo til at passe på, der kan jo komme modkørende bil *120*
Vi har været i Gevninge og Kalundborg i dag der var rim tåge det meste af vejen, men det så godt ud på træer og buske... og tænkt man overholder fartbegrænsningen hele tiden *120*