Jeg kan godt lide at strikke men min skulder kan ikke ret godt lide det øv øv!:mad:
Nu lykkedes det endelig at få et par benvarmere færdige som svigerdatteren skulle have haft til jul, men som jeg måtte opgive på grund af smerter.
Printable View
Jeg kan godt lide at strikke men min skulder kan ikke ret godt lide det øv øv!:mad:
Nu lykkedes det endelig at få et par benvarmere færdige som svigerdatteren skulle have haft til jul, men som jeg måtte opgive på grund af smerter.
Jeg synes egentlig ikke det er så spændende at lave pyramidekort - men disse med alfer kunne jeg altså ikke stå for.
Så har jeg fået lavet lidt flere kort - både 3d-kort og pyramidekort
Det er også blevet til disse sy-kort - det er et stort arbejde men jeg hygger mig meget med at sy dem
Jeg har fået 6 dækkerservietter færdige - de har været længe undervejs men nu er de klar til brug.
En lille ting som jeg har hygget mig med - en lille æske, jeg var så heldig at få materialerne til den ved julefrokosten på mit patchworkhold.
Nu er den færdig - der mangler kun chokoladerne *120*
Min gode veninde Meretes datter ønskede sig hæklede hagesmækker til sin lille datter - jeg har hæklet 3 til hende efter en opskrift fra Hendes Verden
Hurra - min taske syet udelukkende af ægkanter er blevet færdig. Det er bare en posetaske, men dejlig rummelig med en indvendig lomme. Den har været sjov at sy og det er ikke sidste gang jeg syr af ægkanter *120*
Strimlerne sys på vlies - først lægges een strimmel og den næste lægges så på ovenpå den første, så den ligger lidt ind over denne - derefter sys lige i kanten. Derefter lægges endnu en strimmel ind over nr. 2 og der sys igen lige i kanten. Hvis det ikke er til at forstå, skal jeg ved lejlighed lave en fotoserie så du kan se hvordan. ((O))
Jeg har syet disse 2 kurve til småting på badeværelset, den ene er pyntet med en sløjfe, den anden med en yo-yo-blomst.
Udførlig vejledning (og andet godt) kan man finde på denne blog http://sometimescrafter.blogspot.com...tutorials.html
Størrelsen af kurven kan man variere på denne måde: Vælg størrelsen på bunden og læg 2,5 cm. til - læg derefter højden x 2 til + 1,5 cm til sømmerum - så har du størrelsen på det kvadrat du skal skære. Størrelsen på det du skærer ud til hjørner svarer til højden på kurven.
Eksempel: Bunden skal være 12 x 12 og højden 10 cm - der skæres et kvadrat på 12 + 2,5 + 10 + 10 + 1,5 = 36 cm
Da højden skal være 10 cm skæres der 10 x 10 fra i hvert hjørne.
Foråret er heldigvis også på vej til Køge - opdagede lige både vintergækker og erantis i haven. Det satte mig i forårshumør som udmøntede sig i disse sjove grydelapper
Så har der været gang i symaskinen igen og ægkanterne igen - det blev til et par grydelapper.
Derudover fik jeg lige lavet nogle yo-yo blomster til at pynte min taske med.
Så har jeg forsøgt mig med at lave maskemarkører - det var da sjovt og hyggeligt også selvom jeg ikke selv strikker ret meget.
De kan jo altid bruges til at glæde andre strikkere med
Mit forårstæpper er blevet færdigt - det er syet på maskine og også quiltet på maskine. På bagsiden er det råhvid fleece og de lyse farver passer fint til foråret.
God påske til alle Jer dejlige kreative Rokkere (27)
Færdige ting i april måned:
1 - 4. Børnekort
5. Små punge til værtindegaver
6. Hæklet sjal
7. Kort til komfirmation
8. Konfirmandens gave
Selvom man er forkølet kan man heldigvis godt hygge sig - det har jeg så gjort med at lave lidt 3d kort.
Først lidt til børnene
Så lidt blandede - det er jo altid rart at have lidt på lager
Jeg er stadig i gang med kort - her er lidt flere
Endelig har jeg fået dette lille broderi færdigt - det har været en sej omgang med alle de franske knuder - men nu har jeg da endelig fundet teknikken (R)
Det er egentlig mit ældste barnebarn, Lucas på snart 11 år, der har syet denne lille isbjørn til hans hjertenskær. (z)
Jeg synes den er så sød og fin at den skulle vises her på Rokken. Han har kun fået lidt hjælp af farmor
6 stk. dækkeservietter syet til min svigerdatters mor - bagsiden kan også bruges *120*
Selvom solen skinner og det er dejligt sommervejr, kan jeg ikke helt lade symaskinen være - det er blevet til en toilettaske med tilhørende kosmetikpung
Så fik jeg endelig taget mig sammen til at spænde mit SuperKarla sjal ud. Det har været en virkelig udfordring at strikke det, da jeg jo ikke er den helt store strikker (Å)
Jeg er dog selv ganske godt tilfreds med resultatet (R)
Her på det sidste har jeg syet en del små bløde bokse
Lidt nyt fra min symaskine syet i frugt og grøntstoffer
6 dækkeservietter + 1 bakkeserviet + 2 par grydelapper
Jeg har syet små poser som skal sælges i en venindes "julebutik"
Der er både nogle med nissemotiver og nogle hvor jeg har syet gamle flakoner på som pynt.
Her på det sidste har jeg haft travlt med at lave ting til en venindes julestue som hun holder de sidste 2 weekender i november. Det er blevet til 14 sæt bløde sybokse, 8 lysposer med nissemotiver, 6 lysposer med flakoner (se tidligere indlæg) og 40 forskellige kort. Her er lige nogle af kortene.
Hun har selv lavet strømpenisser og syet forskelligt patchwork og hendes datter har lavet smykker og ting i metalflet - nu er det jo meget spændende at se om der bliver solgt noget (R)
Det er da også blevet til et sæt sybokse af ægkanter og 2 nisser - disse ting skal IKKE sælges
Lidt julepynt er det blevet til - flagene skal jeg sy flere af - de er utrolig nemme at sy
Jeg har syet en "Vin-Helge" som jeg skal bruge som julegave. For Jer som ikke ved hvad det er, kan jeg fortælle at det er en "pose" til at opbevare en 3-liters papvin i. Under figenbladet er der et hul i maven, hvor man kan trække taphanen ud af(R)
Han ser måske lidt slatten ud, men jeg har endnu ikke fået købt vinen, så han er i øjeblikket stoppet ud med garnnøgler.
Så fik jeg endnu en julegave færdig - en æske med et lille broderi efter Bronwyn Hayes mønster. Den kan bruges som syæske eller hvad man nu har lyst til
Julegave til mit hundeplejebarn Futte, som er en lille puddel jeg passer når hendes forældre er ude og rejse