-
7 vedhæftning(er)
Strikke Marie 2010
Lidt er det blevet til i den første uges tid af 2010. Nålepuder. Jeg fik sidste år en nålepude af min søster (den gule/orange). Hun havde lavet den efter anvisninger fra bloggen: "Slagt en hellig ko".
2 lapper hæklet sammen og stoppet med uld, det er hvad det er, og så en lille knap eller andet til pynt. Man kan bruge alle sine garnrester, og det er ret sjovt at lave dem.
Jeg har lavet en lille billedserie, hvordan de hækles og samles. Måske er den allerede på Rokken? Jeg har efterfølgende set, at denne lille nålepude florere på mange blogge verden rundt, men det gør den jo ikke mindre sød.
Jeg donerer de 5 til Rokkens butik. De andre er allerede besat til andre.
Strikke Marie
Vedhæftet fil 38815
Vedhæftet fil 38816
Vedhæftet fil 38817
Vedhæftet fil 38818
Vedhæftet fil 38819
Vedhæftet fil 38820
Vedhæftet fil 38821
-
1 vedhæftning(er)
Her er så de 28 gnomer, det blev til i juledagene. 15 går til Rokkebutikken. De er lidt pressede i kurven der, så jeg skal lige udenfor og fotografere dem ordentligt i morgen.
Jeg er nu nået de 100 første gnomer. Sjovt at tænke på, at der sidder 99 rundt om i verden/landet - den sidste ejer jeg selv.
Måske kan nogle af jer fra fødselsdagsgruppe 1 genkende garnrester fra de gaver I sendte til mig?
Strikke Marie
Vedhæftet fil 38856
-
Tak skal I have piger - jeg er sådan en samler type...........a la Shane. ALT kan bruges en dag. Jeg kan gemme det i årevis, og pludselig skal jeg lige bruge det, så er det jo rart, hvis det lige ligger på en hylde. Ofte får man jo også disse ideer, når der er ro ud på de små natte eller morgentimer.(z)
Hilsen Strikke Marie
-
Hvor er det nogle fine ting. -Både nålepuderne og gnomerne. (qwe
I øvrigt rart at høre, at der er andre, der sammenligner sig selv lidt med Shane. Når man ser, hvad han kan frembringe af sit 'rod', kan man da kun blive inspireret til at samle endnu mere... *120*
-
3 vedhæftning(er)
-
2 vedhæftning(er)
Et par bestillinger: 2 nålepuder og et par baby sokker i alpaca efter den opskrift fra www.arnica.dk der blev anbefalet for nogle dage siden.
Jeg skal faktisk filte sokkerne lidt, men er bange for, de bliver for små, så foreløbig lader jeg dem være som de er.
Vedhæftet fil 39211
Vedhæftet fil 39212
-
1 vedhæftning(er)
Ha, ha, den kurv er allerede tømt.....................så nu er det bare igang med noget nyt. De løb hurtigt deres vej.
Vedhæftet fil 39262
-
2 vedhæftning(er)
Her er lidt nyt. strikkede Valentins hjerter. De skulle egentlig filtes, men jeg synes måske det er synd. Tænker lige over det.
Herudover en nålepude, der ikke kom med sidst.
strikke Marie
Vedhæftet fil 39323
Vedhæftet fil 39324
-
1 vedhæftning(er)
Til Strikketøsen: Gnomerne er strikket på p 2½, men kan sagtens strikkes på finere eller grovere pinde. Jeg synes, det skal være tæt, når det skal stoppes ellers "vandrer" ulden ud under leg/brug.
Lige en opdatering af min hjertebeholdning:
Love hearts.
-
5 vedhæftning(er)
Strikke Marie 2010 ny#40
En hjerte uro. Filtede Love Hearts m perler.
En Valentines gave med en gnom og et filtet hjerte.
Et par varmestue sokker ( de har været strikket 1½ gang, idet een eller anden havde kommet mindre pinde i sok 2, så den blev 1½ cm mindre end den anden - det kunne jeg ikke leve med. Mon det var katten, der gjorde det*141*?)Nu er de færdige.
Et par sokker str 40 - strikket i Hjertegarn.
En nålepude.
Vedhæftet fil 39751
Vedhæftet fil 39752
Vedhæftet fil 39753
Vedhæftet fil 39754
Vedhæftet fil 39755
-
1 vedhæftning(er)
Endnu et par sokker - str 40, strikket i Qualitas sock fra Hjertegarn.
Strikke Marie
Vedhæftet fil 39822
-
1 vedhæftning(er)
Nej, jeg er ikke sneet inde, så det foregår på andre tider. Svigerinden blev temmelig glad for to par nye sokker, så fik jeg fyldt fryseren med dyrekød. Det var jo billigt for mig med det bytte.(z)Jeg skal nok lige lave lidt mere til hende - et sjal, tror jeg det bliver.
Jeg har strikket et par sokker mere i Bambus garn, som jeg fik i fødselsdags gave fra en Rokker i Fødselsdagsgruppe1.Husker ikke lige detaljerne. Det var skønt at strikke af. Eneste hage var at det ene nøgle var der knude på midt i nøglet, og det viste sig at farvegangen var "vendt" Heldigvis på den første sok, jeg lavede, så jeg kunne nå at lave den anden ligeså. Ikke fordi det betyder så meget men alligevel..................
Til dem, der bøvler med engelsk strikkeopskrift til hjerterne, kan I kontakte mig. Jeg har lavet en lille hurtig oversættelse, men vil ikke lige ligge den her, da jeg ikke har spurgt om jeg må oversætte den. Tror nu ikke det vil være et problem.
Vedhæftet fil 39987
-
3 vedhæftning(er)
Der er stadig opskrifter til ALLE der ønsker det.
Se hvad de små hjerter også kan bruges til: Strik dem,filt dem let i vaskemaskinen ved 4o grader og lad fantasien råde.
Denne lille blåmejse er til Anja i Tyskland. Hvis I ikke kender hendes ting, må I se på hendes blog. Hun laver de skønneste skønneste ting, så sirligt og præcist. Og så er hun jordens sødeste menneske.
Jeg bestilte bogen "Rosenfiltning", aftalte med hende at betale via banken, og det gik bare ikke - bankdamen ville ikke overføre 12 Euro for en E-bog til 3.80 Euro(n). Nå jeg måtte hjem og skrive til hende...........kort: hun sendte mig bogen som gave, jeg skulle bare sende et postkort til hende og sønnen som tak. Det var o.k., men bogen var altså på 50 sider, så det synes jeg ikke er o.k. Tænk på alt den tid, hun har brugt på den.
Jeg har nu pakket en lille pakke med små hjemmegjorte ting og lidt mere, som tak. For det fortjener hun. Der er rigtig god inspiration - se selv:
http://die-feenwerkstatt.blogspot.com/
Her er mit lille bud på et valentinshjerte til en fugle elsker.
Strikke Marie
Vedhæftet fil 40243
Vedhæftet fil 40244
Vedhæftet fil 40245
-
2 vedhæftning(er)
Så har der været gang i den igen. Havde besøg af en lille feriepige, der mente, at "Henrik" skulle have noget tøj. Nu har han ellers levet fint uden i 5 år.
Gode råd var dyre, for hun er her ikke så tit, så vi skulle være færdige på en eftermiddag. Filt er godt. Et par sømme, og bare klip resten. Hun fandt små bånd, som hun gerne ville have syet på. På vanterne er der rødhætte og ulven, men det nåede vi ikke at fotografere.
Trøjen er hæklet i stangmasker af Naturuld - det er tykt og skulle jo ikke tage alt tiden at lave. Og jeg siger ikke hvor mange nøgler garn, hun fik klippet og bundet mens jeg syede, men jeg tror hun synes, hun hjalp godt til((O))*120**120*
Vedhæftet fil 40623
Vedhæftet fil 40624
Strikke Marie
-
2 vedhæftning(er)
Barnebluse i Lanett fra Sandnes, så det er superwash uld, der kan gå i maskinen til nutidens travle forældre.
Pigen er 5 år og har en elsket kat ved navn Røskva. Det var meget vigtigt at der kom en kat på blusen. Oprindeligt har jeg fået et flottere kattemotiv fra en rokker, men der var for meget broderi til at det blev pænt, så det blev denne lille kat, der kom på.
Uha, den var kedelig at strikke, men skulle kun være en hverdagsbluse, så der måtte ikke være for meget pynt og dikkedarer.
Strikke Marie
Vedhæftet fil 41359
Vedhæftet fil 41360
-
1 vedhæftning(er)
Så blev det til endnu en Sleepy Sarah. Den er bare så lækker at have i hånden. En rigtig god størrelse. Garnet er Soft bomuld fra Hjertegarn.
Vedhæftet fil 41423
-
2 vedhæftning(er)
Påsken nærmer sig, og her er der en ide, der er supernem og hvor man kan få brugt alle sine rester. Haren er strikket af bourette silke - en rest fra et bamseprojekt. Der er bare strikket en stor firkant og en lille. så er de syet sammen og stoppet med uld. Der er broderet og sat en lille nålefiltet hale på. I poterne har den et lille strikket påskeæg - også strikket af garn rester.
Vedhæftet fil 41424
Vedhæftet fil 41425
-
1 vedhæftning(er)
En lille gnom, der er havnet på Sjælland hos en rokker.
Vedhæftet fil 41426
-
5 vedhæftning(er)
Her er lidt "gamle" billeder. De multifarvede sokker er af strømpegarn med aloe vera, som jeg købte da vi var i Ho.
Stjernegnomen er i Soft bomuld, og lægvarmerne er en meget gammel bestilling fra min datter.
Vedhæftet fil 43538
Vedhæftet fil 43539
Vedhæftet fil 43540
Vedhæftet fil 43541
Vedhæftet fil 43542
-
2 vedhæftning(er)
80 g håndspunden Ouessant uld samt et lille lam strikket af ulden. Fåret er stoppet med uld, og der er piberensere med uld omkring inde i benene for at stive dem lidt af.
Opskriften på lammet er her-opskriften er på engelsk og kan frit downloades:
http://www.livingcrafts.com/page/Free_Patterns
Vedhæftet fil 44235
Vedhæftet fil 44236
-
2 vedhæftning(er)
Tak for rosen. Skønt, når man bare elsker at nørkle.
Her er lige en lille bamse og lammet i Ouessant uld.Bamsen er ca. 15 cm høj. Garnet er håndkartet og -spundet.
http://knitty.com/ISSUEfall05/PATTbubby.html
Bamsen er strikket efter dette mønster.
Der er også et par herresokker i meget stor størrelse - tror han bruger 47 2/3. Håber de passer. Garnet er Qualitas fra Grønhøj.
Vedhæftet fil 44346
Vedhæftet fil 44347
-
1 vedhæftning(er)
Så fik bamsen også en lille trøje på.
-
1 vedhæftning(er)
Så blev det til tvillinger
Vedhæftet fil 44453
-
3 vedhæftning(er)
Så er der lidt fra symaskinen: rollespilstøj til sønnen og hans ven, der skal på lejr i næste uge.
Jeg har syet den grå strudhætte og bukserne, samt et par tørklæder, der ikke er med her. Herudover repareret det gamle tøj fra sidste år, som vennen skal låne.
Kappen med den rustikke "hjortetaksknap", den grønne strudhætte og posen med forbinds stoffer har sønnen selv syet. Pokker tog ved ham, da han opdagede, at han var ud af skrædderslægt på den fædrende side. Begge oldeforældre var herre skræddere og farmoderen var dameskrædder, så han mente, han måtte eje nogle af de gener*107* Glad var jeg, for så skulle jeg jo bare sidde og dirigere, når der skulle presses og ries.
Han skal spille wood elver, hvis det siger nogen noget?
Vedhæftet fil 44539
Vedhæftet fil 44540
Vedhæftet fil 44541
-
1 vedhæftning(er)
Her er så en lille bøle hat - str. ca.48 cm, og hæklet i Soft Cotton 8/4 fra Grønhøj. Pris under 10 kr. Tror der er så meget garn tilbage, at der kan blive en hat til Baby Born også.
Vedhæftet fil 44547
-
1 vedhæftning(er)
Det gør såmænd ikke noget BeNi - Jeg laver jo netop ofte mit legetøj, så børnene selv kan forvandle og bestemme hvad det skal være lige i den leg. Her er det jo kun et spørgsmål om hvor højt ørerne bliver formet op.*120*
Så er der kommet en lille bøllehat mere. De er hæklet af samme garn, og efter samme opskrift med samme nål - alligevel er der forskel på dem. Som om det lyserøde garn var hårdere spundet end det andet. Den gule vejer 34 g, den lyserøde 38 g
Vedhæftet fil 44550
-
2 vedhæftning(er)
En bøllehat mere og en lille top str 4 år. Tænker måske, at man kan starte med at bruge den som sommerkjole til et lille barn, og så kan den gå over til at blive top senere.
Vedhæftet fil 44566
Vedhæftet fil 44567
-
2 vedhæftning(er)
Så er der spundet 170 g hvid ouessant. Halvkamgarn - og det skinner helt vildt meget. Det er endnu ikke vasket, og skal bruges til et sjal.
Derud over et par baby sokker str. 4 mdr. De vejer 18 g, så det er absolut et restegarnsprojekt.
De er dog bare strikkede, da jeg skulle prøve dette gamle mønster af. det giver god elasticitet i sokkerne. Ved ikke hvad det hedder, men det ligner noget "falsk snoning" af en slags?
Vedhæftet fil 44959
Vedhæftet fil 44960
-
1 vedhæftning(er)
Et par regnbue sokker str. 3 år
Vedhæftet fil 44987
-
1 vedhæftning(er)
Så fik jeg spundet det skønne merino kartebånd, jeg fik af Jannie til min fødselsdag - men må lige på jagt i gemmerne, for jeg tror jeg har noget selv i samme farve, og synes der var lige lidt nok i de 50 g, der er her. Tænker på at lave mig et tørklæde eller håndledsvarmere af det.
Vedhæftet fil 44988
-
2 vedhæftning(er)
Jeg har jo feriegæster for tiden, og tro mig, der er ikke de ideer den 5 årige får øje på, når hun er her. Idag mente hun, at hun lige kunne lære at filte lidt. Med lidt fælles hjælp og tålmodighed fik hun lov at øve sig på en af de små dukker, jeg fik i fødselsdagsgave. Det kom der denne bamse ud af.
Vedhæftet fil 45047
Vedhæftet fil 45048
-
2 vedhæftning(er)
En retro poncho i mohair (købt i stof og stil). Den vejer 105 g, så den er let og blød som en fjer.
Størrelse 4 - 6 år.
Farverne på nærbilledet er mest naturtro.
Vedhæftet fil 45330
Vedhæftet fil 45331
-
4 vedhæftning(er)
Kaffe Fassett sokker.
Først tak for alle roserne og kommentarerne. De er meget værd og luner alle.(qwe
Lidt nyt fra strømpepindene. Til min fødselsdag tidligere på året fik jeg 4 nøgler af det skønne 4-trådede sokkegarn fra Regia som Kaffe Fassett har designet. Ide Line, nærmere betegnet Mirage og Landscape.
Jeg er en stor elsker af Kaffe Fassetts design generelt, men har aldrig rigtig strikket noget af hans garner. Men det kommer jeg til nu, for jeg er bare solgt.
Da jeg startede med de røde sokker tænkte jeg umiddelbart, at det da lignede så mange andre smarte sammensætninger, men alligevel opdagede jeg at jo længere hen i arbejdet, jeg kom, jo mere ændrede helhedsintrykket sig farvemæssigt. Jeg vil nærmest sammenligne brugen af farvernes påvirkning overfor hinanden som det begreb Goethe/Johannes Itten betegner som induktion i Goethes farvelære/Farvekunstens elementer. Så her syntes jeg lige at det hele fik afdækket et interessant lag.
Endnu mere spændende blev det, da jeg gik igang med de meget farverige sokker i hippiefarverne - ja for det var det jeg tænkte om dem først, men også her var der alligevel noget, der forvandlede sig, mens arbejdet skred frem. 8 forskellige farver, alle skønne hver for sig, men sammen bliver de helt magiske. jo længere tid man ser på dem. Det er helt sikkert sokker, som vil skabe kontakter, hvor de end går hen. De vil tales om, og jeg glæder mig til at se, hvor meget det bliver.
Jeg kan lige så godt indrømme, at selvom jeg er dristig i farvevalg indimellem, ville jeg aldrig have turdet sætte disse 8 farver sammen. Men som altid handler det jo om afbalanceringen af de enkelte farver i forhold til hinanden, og det mestrer Kaffe Fassett også.
Disse sokker er helt sikkert til mig selv.
Strikke Marie
Vedhæftet fil 45546
Vedhæftet fil 45547
Vedhæftet fil 45548
Vedhæftet fil 45549
-
7 vedhæftning(er)
Så er der lidt nyt. Jeg har tænkt så jeg blev både gul og blå, Zep, men Renee løste mit problem, da jeg alligevel skulle have fibre til en spind sammen opgave på Ravelry - jeg kunne jo lige så godt få fyldt pakken op((O))så der kom det skønneste mørkeblå merino med. Tror lige det er sagen, og er igang med det.
Vedhæftet fil 46512
Vedhæftet fil 46513
Ellers er der to par Astro sokker til min datter. Det er Regia, der har lavet nogle sokkegarner inspireret af stjernetegnene og de farver, der passer til dem. Min datter købte disse to farver sidst hun var i Tyskland, og den pink, grå, sorte er Skyttens farver, og de grønne, brune, beige er Stenbukkens farver.
Vedhæftet fil 46514
Vedhæftet fil 46515
Herud over købte jeg et nøgle Opal garn fra en eventyr serie. Det hedder Baronesse Bambalina. Det er skønne farver.
Vedhæftet fil 46516
Det hvide garn er 50 g håndspunden Leicester garn, som skal bruges til at udregne løbelængde m.m. på et kursus som Vestfyns Uldkreds afholder. Der kom 25 personer, så man må sige, der er popularitet i spinderiet. Vi andre, der har spundet før og egentlig havde meldt os som fyld, da der ikke plejer at være overvældende tilslutning fik lige pludselig noget at se til.
Vedhæftet fil 46517
Vedhæftet fil 46518[/ATTACH]
-
3 vedhæftning(er)
Flere sokker
Vedhæftet fil 49158
Vedhæftet fil 49159
en bamse var på ferie og fik nyt vintertøj
Vedhæftet fil 49160
-
3 vedhæftning(er)
Lanasyn farvet Wensleydale uld og garn.
Resultater fra spindeprøver m.m.
En lille Flower Power elefant.
Vedhæftet fil 49161
Vedhæftet fil 49162
Vedhæftet fil 49163
-
1 vedhæftning(er)
Det hvide er leicester.
Det brune er finuld.
Det blå og melerede er merino uld.
Det hvide/grå er en blandingstype af ukendt race.
Vedhæftet fil 49164
-
1 vedhæftning(er)
Tak for de søde kommentarer og roser. Det luner alt sammen.
Har lige strikket en lille hue i baby alpaca -Vidal Alpaca fra Hjertegarn. Super blødt og på p. 4 og 5. Det skulle være barne størrelse efter opskriften, men det er altså mere baby, så jeg er allerede igang med en anden, der er nummeret større.
Den sidder godt på hovedet.
Vedhæftet fil 49383
-
4 vedhæftning(er)
Endnu en hue med halsedisse. Jeg har strikket lidt længere hals og bredere krave. Det ser ud som om den er lidt bedre i størrelsen denne gang.
Stadig Hjertegarns Vidal Alpaca og pinde 4½ og 5.
Vedhæftet fil 49487
Vedhæftet fil 49488
Vedhæftet fil 49489
Vedhæftet fil 49490
-
2 vedhæftning(er)
Et par fingerløse vanter til datteren. Der er brugt Alpaka Fashion fra Schachenmayr. En uovertruffen god kvalitet - dyr men dejllig.
Kanten er Up21 fra Hjertegarn, og mønsteret er "kaffebønner"
Vedhæftet fil 49678
Vedhæftet fil 49679