En lille mus rendte rundt i cirkler kunne slet ikke finde ud af det, hvad skal jeg gøre mit musehul er fyldt med vand og....
Du forsætter bare på historien ...
Printable View
En lille mus rendte rundt i cirkler kunne slet ikke finde ud af det, hvad skal jeg gøre mit musehul er fyldt med vand og....
Du forsætter bare på historien ...
....og snart skal den lille mus have sit 4. kuld museunger i år..........
men kan ikke leje en pumpe til at......
tømme og tørre et musehul, så mussemor må med sine veer hurtig finde en løsning, men hvad ser hun derude i det fjerne*141*
.... er det ikke "Svampebob Firkant" der går dér, med alle sine venner?
Hjælp mig hjælp mig råber musemor
"Svampebob Fikant" kan du ikke rende i Bygma og leje en pumpe, inden musehullet svømmer ovre af vand ??
Ak der var lukket da "Svampebob Fikant" kom frem til bygma ..(x)gode råd var dyre.. dog var der en der kvidre oppe i træet og sagde jeg ved det, jeg ved et sted..
Skynd dig hen til det store bøgetræ, der er der en fuglekasse der er faldet ned, musse mor løb alt hvad remmer
og tøjr kunne bære, men ak fuglekassen var væk.....
ak og ve nu kom duehøgen flyvende hen over himlem
nu - tænkte Svampebob Firkant - jeg må gøre noget - hurtigt ! Han maste sig gennem mussehullet, godt hjulpet af alle sine venner. MEN - han havde ikke tænkt på, at alt vandet gjorde, at han nu var blevet så stor, at han ikke kunne komme ud af mussehullet igen. Nu var gode råd dyre...
men lige pludselig hørte en en frygtelig larm, det var haren der havde hørt al den snakken imellem dyren, han kom og gravede ned til musse boet, og fik Svampebob Firkant op i fart....
Men nu blev musehulen jo ødelagt. Så hvad skulle de så gøre?
Gode råd var dyrer. Med det er jo nogle kreative mus så.......
de fattede omgående strikkepindene og
.. nu blev der musestille, for hvor var nu ....
alt garnet blevet af? Hvem havde mon brugt det til...
at bygge den dejligste rede med.
Åh! Sådan et blødt og varmt garntelt må være dejligt at ligge i. Musemor blev så glad at hun .......................
dansede rundt. Men ups....hun glemte helt......
At duehøgen var i nærheden, så hvad nu........
musemor dansede ind i garnteltet, og prøvede på at være musestille, men ak og ve ..........
...hun havde sådan en luft i mavsen at hun kom til at slå, hvad der bestemt ikke kunne kaldes en velopdragen - og frem for alt, LYDLØS, dame-fis! Næ nej, det lød jo nærmest ganske som tordenvejr! "Åh nej, jeg er færdig", pev stakkels musemor....men
Der kom Svampe Bob og tog både musemor og garnet på nakken og afsted det gik.....
Hen over mark og sten
Pludselig..................
stoppede svampe bob *120*begyndte at grine
han havde nemlig fået øje på duehøgen, der på det nærmeste lå besvimet på grund af musemors.....
gasudslip hold op med det grinen sagde musemor jeg føder nu
og de sødeste små museunger så dagens lys for første gang.
Og de levede alle lykkeligt til deres dages ende!
(asf)
SLUT prut finale (50)
Hvem begynder en ny ...........