Sådan kan man SELV lave en strikkering:
http://www.vestrehus.dk/Idesider/str..._tubestrik.htm
Printable View
Sådan kan man SELV lave en strikkering:
http://www.vestrehus.dk/Idesider/str..._tubestrik.htm
Hold da op hvor er det smart... vil nu vente lidt med maskinel luftmasker. (ghf Men ellers er det rigtig godt med den hjemmelavet (:). Tror aligevel jeg går ind i Panduro og køber den mellemeste str. der er til huer, så bliver det letter at lave de andre størrelser selv (t).
(H)Spelsauen
Rigtig søde huer. Du kan lave mange sjove strikke arbejder på sådan en ring.
Har du prøvet at sætte noget effekt garn rundt i kanten? Man kan bare trække det på en nål, og så vikle det rundt om opslagningskanten ind mellem maskerne/rækkerne i den første række. Hvis du har strikket huen så stor at den kan tåle at filtes vil dette effekt garn stritte lidt idet det jo ikke filter. det ser sødt og raffineret ud.
Du kan også tage en tåd mohair garn sammen med en tyk uldgarn. det bliver en rigtig god kvalitet. Her kan du også lave pulsvarmere til hvis du har en af de små ringe som bruges til vanter eller små benvarmere. der er rigtig mange muligheder.
Du kan også strikke frem og tilbage på den i stedet for rundt. held og lykke med det. Det ender med at du vil lære at strikke almindeligt, når du allerede har smag for det her.
Hilsen Strikke Marie((O))
Ja, nå har jeg bestilt meg et sett med 4 Knifty Knitters fra USA...
Jeg var inne på Panduro og sjekket, der kostet 1 av de største ringene Nkr 208.- (inkl.frakt)...
Sjekket derfor ut litt på nettet, og fant en shop hvor jeg får et sett for Nkr 171.- (inkl.frakt)...
Slo derfor til på det, og venter nå spent....
Dersom andre er interessert, her er linken....
http://www.spinblessing.com/item.php?art=093573988653
Idag kom pakken min fra USA....
Jeg bestilte den 15. desember, så det synes jeg er rimelig raskt i disse juletider...
Og jeg har betalt NKr 169.- iflg min Visa-konto...
I Dkr blir det ca 157.-....
Altså dette settet med 4 ringer, krok, nål og instruksjonsbok....
http://www.spinblessing.com/item.php?art=093573988653
Jeg købte 2 (en grøn/stor og en pink/lille) for nogle måneder siden i Panduro. Jeg ved ikke om det er rigtigt, at bruge den lige som man gør med en strikkelise. Jeg kan ikke finde min brugsanvisning, men jeg mener, at det var en lidt anden metode end med strikkelisen. Jeg har 2 små. 1 med 4 og en fra min mormor med 5 "søm". Den sidste er helt sikkert hjemmelavet og kan lave en tykkere snor end den med 4 "søm".
er der nogen link til opskrifter evt på dansk
Jane
Det ved jeg ikke, Jane!
Jeg fandt brugsanvisningen til min strikkering - den pink, så du ved, hvilken ring jeg bruger, Jannie (Quick Knit, på engelsk). Så nu er jeg også igang med en prøve, Jannie! Lysegrå/mellem lilla garn og jeg er ikke sikker på, om det er uld eller polyamid (jeg har ikke bandarolerne med mig). Men det er meget blødt garn og det bliver temmelig løst. Måske kan det bruges til benvarmere. Hvis jeg strikker en lidt strammere ribkant i begge ender, så falder de ikke ned. Jeg har kun den pink ring med hertil. Den større ring er blevet hjemme i Aalborg.
Jeg har lige fået den ide, at man sagtens kan bruge den pink til at strikke et par ærmer på til en sweater/trøje. Den passer i størrelse til mine overarme. Ellers kan man nok bruge den, der enten er nr. større eller mindre alt efter hvor store ærmer, man skal lave. Lyder det ikke spændende? *108*
Denne link er til et mønster på ryggsekk....
På engelsk, men med bilder så denne skulle være enkel....
http://www.provocraft.com/projects/p...oject&idnum=17
Mange tak, Ellis!
Det kunne måske også bruges til et boldnet/indkøbsnet eller noget i den retning. Eller en pose til mindre stykker vasketøj. Man skal bare bruge sin fantasi, så kan man få mange gode og spændende ideer.
Jeg fik lige en god ide af Mangos og andre i tråden om nakkevarmere. Sådan nogle nakke/halsvarmere må vi da også kunne lave på en stor strikkering (større end den pink farvede). Så kan man bare bukke den om og holde den sammen med en sjalsnål eller en sikkerhedsnål. Så behøver man ikke at lave bindebånd til. Eller evt. lave en trense og sy en knap i til at holde den med.
Jeg kan ikke forstå det! Jeg er så sikker på, at jeg købte både en pink/lyserød (i nogles øjne) og en grøn (større) strikkeringe. Men det må være noget, jeg har drømt, fordi jeg har kun den pink/lyserøde og en lille lyserød strikkelise, som jeg helt sikkert har købt samtidig. Så jeg må vist købe én, der er større (den lyserøde/pink er ikke stor nok til mit hoved, men for stor til at lave håndledsvarmere på). Men så vidt jeg kan se i Panduro, så er de udsolgt i øjeblikket.
Noget andet er! Hvordan lukker man af, hvis det ikke nødvendigvis skal være en hue? Benvarmere f.eks., hvor der skal være hul i hver ende? Jeg har mest lyst til at tage en hæklenål og hækle rundt i kanten med den.
Jeg har taget alle maskerne over på en tynd rundpind og nu sidder jeg med en hæklenål nr. 4 og "lukker af" ved at stikke hæklenålen bagfra ind i masken, trække garnet igennem og hækle en fastmaske. Jeg laver en luftmaske mellem hver maske, da jeg ellers tror, at det bliver for stramt lukket af. Så må vi se, hvordan det kommer til at se ud. Det er på vrangen, jeg lukker af, da jeg stadig går samme vej rundt i rækkefølgen af masker.
Jeg prøvede lige at gå forfra ind i en maske, men så bliver maskerne jo ikke drejet, som når man strikker på strikkeringen. Så jeg tror, at jeg vil blive ved med at gøre det bagfra og ind i masken.
Jeg kan jo sagtens samle masker op bagefter på en rundpind og strikke ribkanter på.
Nu prøver jeg for sjov at strikke frem og tilbage på den. Bare en lille dum prøve!
Nu har jeg bestilt 3 strikkeringe mere (12 diameter, 17 diameter og 22 diameter) hos Panduro. Jeg har ikke tænkt mig at bestille en aflang én, da jeg jo kan strikke frem og tilbage på de runde. Så nu er jeg vist ved at være klar til den store Norges dyst.
Jeg prøver nu med 4 garner (1 tykt blødt og tynde bløde). Men hvis det bliver for tykt (klodset) så tager jeg det af igen og prøver kun med 3 garner. Jeg kan godt lide at afprøve nogle ideer engang imellem.
Jeg tog det tykke garn fra igen, fordi det blev for klodset. Men det jeg laver med 3 tynde bløde garner er dejligt blødt at røre ved og tilpas tykt.
Hurra!!!!!!!!!!! Jeg har fået mine nye ringe!!!!!! Det viser sig, at den mindste af dem, jeg har bestilt er samme størrelse som den pink/lyserøde, jeg allerede har. Men jeg beholder den alligevel. Så nu kan jeg lave voksen huer, halsvarmere.
dejligt for dig at du nu har ringene du kan bruge Jeg har kun fået lavet en hue på en af mine Har svært ved at finde tiden til at få afprøvet alle de ideer der er med disse ringe men elsker at læse dine indlæg *198*
Jeg er næsten lige ved at kunne kalde mig "huemor". Jeg begyndte i eftermiddags og nu skal jeg til at trække garnet gennem alle maskerne med den blå plastik nål. Det er det første hue, jeg endnu har strikket på en strikkering! Og den passer lige til mit hoved.
Jeg synes, at alle vi strikkeringe-piger skal kalde os: Strikkeringenes Herrer!! (bare for sjov!!) *120* (31)
Yes, så er jeg "huemor"!!!
Jeg var så smart, at jeg bandt den ene ende til en sikkerhedsnål mens jeg trak den anden gennem maskerne. Så kunne den ikke smutte nogen steder imens.
Nu mangler jeg bare at hæfte ender. Men det gør jeg ikke i dag.
Nu har jeg den på! Den kunne godt have været en smule længere men det ene af garnerne slap op. Den kan godt bruges af en dame eller en ung person. Og den dækker ørerne.
Det er ik' så ringe endda at være "bidt" af strikkeringe!!! (z) ((O)) *120* (H)
Jeg fik min hue nr. 2 færdig i går aftes. Den er strikket på den store gule ring og er noget større end den, jeg strikkede på den blå ring. Den passer nok til et mandehoved.
Jeg har min "hæklenål" her! Men jeg har 4 nu, da der følger en med hver strikkering. Jeg har også 4 blå plastiknåle. Men jeg har kun taget 1 af hver i brug. Så gemmer jeg de andre.
Nej, det går ikke så hurtigt til at begynde med. Men når man har bevægelserne i fingrene, så kan man godt strikke en hue på en aften. Bare et strikket stykke på mellem 20 og 30 cm (jeg plejer at regne med 25 cm) og du har en hue!
Så fik jeg mit første knagerækkestrikkede halstørklæde af den ene pink/lyserøde ring. Det blev ca. 96 cm langt (knap 1 meter). Men det bliver ikke længere, da det ene af garnerne slap op. Jeg ved ikke, om jeg gjorde det helt rigtigt ude i kanten, men jeg vendte hver omgang i den yderste pind. Og jeg brugte hver en pind i ringen.
Jeg har en hue på både den blå og den gule ring. Det bliver så mine huer nr. 3 og 4.. Der bliver i hvert fald nogle hjemløse, der kan holde varmen om ørerne og halsen. Så Mosterkoster! Dit garn bliver flittigt brugt!
Det lyder rigtig godt, sikke et tempo du holder dig. Der er mere garn hvor det kommer fra. *198*
Jeg har vist rigeligt - foreløbig, Mosterkoster! Men tak for tilbudet! Jeg skal nok sige til, når jeg har brug for mere.
I øvrigt, så har jeg også fået min hue nr. 3 færdig! Jeg skal vist snart have fat i stoppenålen og hæfte ender. Ellers kommer Hundeuld efter mig med denne her *139*
Jeg sidder netop og er i gang med et par sokker... Er der nogen der kan hjælpe med hvordan man laver hælen???
Teknikken med strømper må være, at du strikker frem og tilbage, så langt at det stykke bliver langt nok til hæl, og efterfølgende strikker hele vejen rundt igen.
Jeg har købt 2 sæt ringe hos terapihobby, Jeg underviser i en specialklasse, hvor nogle af elevernes motorik ikke er så god at de kan lære at strikke med pinde, men på ringene går det fint. Jeg er dog stødt på et problem: Jeg vil gerne kunne strikke rib, fx. 1 ret, 1 vrang, men hvordan? Ret er jo simpelt, men jeg kan ikke gennemskue vrang, kan nogen hjælpe??
Hej fra Pia
Brugsanvisningen siger ikke noget om, at man kan strikke rib med ringene. Men da det strikkede er så elastisk er det jo næsten ribstrikket alligevel. Mon ikke man kan samle masker op på strikkepinde bagefter og strikke ribben pr. håndkraft. Jeg har godt nok ikke prøvet det endnu.
Åh, du vil have, at man skal kunne føre garnet omvendt rundt om pindene på ringen og så få vrang ud af det? Det må jeg prøve en dag! Garnet skal jo rundt om hver pind og ikke lige som med en strikkelise, hvor man bare lægger det bagved alle pindene. Ja, hvis man kan gøre det sådan at retmaskerne vender indad (der, hvor der ellers ville være vrang) og vrangmaskerne vender udad. Ellers må man jo bare vende det færdige strikketøj bagefter, så kommer vrangen jo automatisk udad. Det halstørklæde, jeg strikkede på den pink/lyserøde ring har både en ret og en vrang side. Men ribstrik ved jeg ikke, hvordan man laver. Der findes vist nok et link til, hvordan man bruger strikkeringene. Måske kan man finde ribstrik der.
Så er jeg ved at være færdig med den hue, jeg vil give min søster i julegave. Der er garn til overs og jeg vil måske lave et pandebånd/ørevarmer af det. Så kan det gå med som varmestuegarn. Det er naturuld (pind 6-7). Og nu har jeg fundet ud af, hvordan jeg laver det dobbelt. Så det skal nok kunne varme ørerne hos en hjemløs.
Hej!
Jeg har på Oanduro online fundet nogle strikkeringe på hhv. 6-9-17 og 22cm.
Mangler der ikke een mellem 9 og 17cm.?
Og hvad kan man evt. strikke med de forskellige størrelser?
Jeg har en small, medium og rektangulær (tror jeg nok den hedder) fra panduro jeg har købt et opskrifthæfte med gode og forholdsvis nemme opskrifter (tror jeg).
Er det denne her?
Nej det er en med en strømpeopskrift og strikkede muffins
Så fik jeg da opklaret hvad en strikkering er. Tak for det.
Ja, jeg kan godt se, at der mangler en størrelse mellem den lyserøde/pink ring og den lille af træ. Jeg har dem alle 4, da jeg også har den blå og den gule ring. Næste skridt må være at anskaffe mig "knagerækkerne" (de lange lige). Strikkeringe strik er jo også en slags "knagerækkestrik". Når jeg får bedre tid, vil jeg prøve at lave nogle større ting på mine strikkeringe.
Jeg har kun 1 og det er den blå. Har kun strikket een ting på den, benvarmere. Men i dag har jeg slået op til et halstørklæde. Altså må der strikkes frem og tilbage. Men hvad med den første og sidste maske?