Jeg laver lige en nr. 2, da den anden tråd er blevet temmelig lang.
Her er den gamle: http://rokken3.dk/forum/showthread.p...huset-i-Sydthy
Printable View
Jeg laver lige en nr. 2, da den anden tråd er blevet temmelig lang.
Her er den gamle: http://rokken3.dk/forum/showthread.p...huset-i-Sydthy
Her er 3 nye billeder, jeg lige har taget.
Vedhæftet fil 95439
Vedhæftet fil 95440
Vedhæftet fil 95441
Det første er taget gennem et vindue. Det er genskinnet fra blitzen i vindues ruden.
Rigtig hyggeligt at kigge med Strikkelene - dejlig udsigt *170*
Ja, det er mod syd og øst. Jeg kan se langt væk. Der er kun ca. 10 nabohuse (og nogle lidt længere væk), som jeg kan se. Ellers er det marker, enge, plantage og indlandsklitter.
Jeg kom lige til at sidde og læse lidt i min tråd nr. 1. Nogle af tingene havde jeg helt glemt.
Nu er sneen næsten væk. Den er smeltet. Der ligger kun nogle små klatter hist og her.
Ja, sneen forsvinder hurtigt når det regner. Helt så hurtigt går det ikke på grusvejen hvor sneen er kørt sammen - det er blevet til blank is, nogen steder med vand ovenpå.
Så jeg droppede min gåtur i dag - tror ikke jeg egner mig til at lege 'Bambi på isen' (33)
Jeg tror, I fik mere sne end os her i Thy, Inge.
Jeg var i Hurup og handle i går og en af flextaxa chaufførerne sagde, at i Midtjylland var der meget mere sne end her. Og himlen var meget mørkegrå mod øst. Så de har nok fået mere på Mors, Salling og i Himmerland.
Ja man skal have respekt for når sneen bliver til glat is - så jeg kan godt forstå du lige sprang gåturen over Inge K.
Ja det er hyggeligt at kigge gamle indlæg igennem herinde på rokken - man både lærer noget og kommer til at gense hyggelige minder Strikkelene *170*
Ja, LIAC! Det har du ret i.
Jeg læser jo også jeres historier.
Jeg måtte pille batteriet ud af min røgalarm i dag. Den plejer at pippe, men i dag hylede den. Og der var ingen røg. Jeg havde ikke engang ild i brændeovnen på det tidspunkt. Måske trænger den til at få skiftet batteri. Sommetider er jeg ved at få "pip" af at høre på den. Den lyder som om en fugl er kommet ind i huset og sidder og pipper.
Det stormer udenfor og det rykker temmelig meget i både rødtjørnen og hylden.
Øv, min film kan ikke vises her.
Men det kan til gengæld mine snebilleder fra i dag.
For nu er det os i Nordjylland, der får sneen. I hvertfald Thy og Mors. Men nok også syd for Limfjorden.
Vedhæftet fil 95464
Vedhæftet fil 95465
Vedhæftet fil 95466
Vedhæftet fil 95467
Det har sneet det meste af dagen og det bliver stadig ved med at vælte ned med sne. Kun med nogle få minutters pause ind imellem.
Flere fotos fra i eftermiddags, da jeg var ude at hente brænde ind. Dejlige klodser af svensk fyrretræ. Affald fra en vindues produktion på den fabrik, hvor min gode ven, Herman (som hjælper mig med mange ting) arbejder.
Jeg gik lige lidt rundt om huset og tog nogle billeder.
Vedhæftet fil 95468
Vedhæftet fil 95469
Vedhæftet fil 95470
Vedhæftet fil 95471
Vedhæftet fil 95472
Vedhæftet fil 95473
Vinter er en flott årstid.Å spennende.Hvordan blir den,regn,snø eller mild å varm.Flotte bilder. (6)
Tak skal du have, Sifa.
Ja, vejret kan vi ikke bestemme over.
Jeg fyrer i brændeovnen med de klodser jeg fik af min gode ven, som arbejder på en vinduesfabrik. Det er alt det træ, der bliver til overs fra produktionen. Og døren står åben ud til mit badeværelse. Jeg skulle nødigt have frosne vandrør. Og de lover mellem 8 og 11 graders frost i nat. Det er allerede 3 - 4 graders frost nu.
Det lille rådyr er tilbage igen. Den går lige udenfor min have (5 - 10 meter fra mit hus). Sidder herinde og kigger på en meget sulten lille ven. Men jeg tør ikke tage et billede, da den vil blive forskrækket over blitzen.
Nu er den gået lidt længere væk. 20 meter måske. Den går mod vest. Den har ikke set mig. Jeg dukkede mig, da den var lige ud for vinduet.
Nu løber den længere væk. Og er forsvundet nu.
Den nye tv boks, jeg fik har et forkert stik/ledning, som ikke kan bruges i mit tv apparat. Enten skal jeg have en anden tv boks eller også må Altibox skaffe mig et forbindelsesled fra boksen og til det stik (jeg stadig godt kan bruge i mit tv apparat).
Vedhæftet fil 95632
Det er ledningen med det smalle stik, der er forkert til mit tv. Den med det brede stik, er den rigtige. Men den kan ikke sættes ind i boksen.
Så indtil videre er jeg uden tv.
Hvor er det altså hyggeligt at høre om det lille dådyr du har på besøg udenfor dit hus - det minder mig om når vi har været på ferie på Fanø - noget af det bedste jeg ved når vi har været der er netop at vi får besøg af alle de små dådyr (z)
Tænk har det virkelig været så mange frostgrader om natten, ja vi er heldige vi ikke bor i de egne hvor der er endnu koldere - jeg synes det er bidende koldt når jeg lufter vores lille hund om morgenen for tiden - men dejligt jeg har fået min nye vinterfrakke for den varmer heldigvis godt - så er det kun fingerspidser og næsetip der fryser lidt *120*
Jeg håber de snart får hjulpet dig fra Altibox så du igen kan følge med i de programmer du kan lide i tv.
Tak for kigget endnu engang Strikkelene ((O))
Det er lidt mærkelige at høre om en masse sne, snedriver og snestorm, når vi næsten ikke har fået noget sne her.
Det er 2 - 3 graders frost, en iskold vind og solen skinner. Tørvejr her i Thy.
Det må være på grund af Golfstrømmen, at vi ikke får sne her.
Jeg var lige ude at hente lidt brænde ind til min brændeovn. Ca. 10 minutter. Men jeg måtte næsten tø mine fingre op, da jeg kom ind.
Det er østenvinden der giver sne sydpå - skyerne kommer nodfra og ned i Østersøen og kaster sne af sig ind over land.
Her har vi fået sne i nat og gennem dagen og det fyger, men det giver ikke trafikproblemer.
Jeg var ude og køre nogle trillebørfulde brænde ind i går - det var godt nok en kold fornøjelse, men også godt at komme ud i den friske luft. Man bliver nødt til at bevæge sig hvis man vil være ude, ellers går det ikke.
Jeg har læst, at de har fået sne i Skotland. Det er da bare lige ovre på den anden side af Vesterhavet/Nordsøen.
Det er det, jeg synes er lidt mærkeligt, at Nordjylland bliver sprunget over.
Det småsner lidt her i Thy. I nat fik vi også lidt sne.
10 cm sne herover, men vi har ikke noget vi skal ud efter, så vi nyder bare synet af haven klædt i sne.
Hurra! Jeg har lige fundet mine anemoner. Der er forløbig kun bladene at se og de er bitte små. Men de er oppe over jorden nu.
Hverken anemoner eller påskeliljer er sprunget ud endnu.
Jeg blev overrasket for et par timer siden. Kom til at kigge ud ad mit ene stuevindue og så 2 dyr (troede, det var et par fugle, der lagde an til landing). Skyndte mig ned i den anden ende af huset og så 2 x 2 harer, der nærmest kom "flyvende" mod hinanden (det stormer udenfor). Og nu har jeg kigget efter dem flere gange. Set 1 eller 2 her udenfor på marken. De er så søde at se på. Det er længe siden, der sidst var en hare her.
De første 2 påskeliljer er sprunget ud i dag.
Vedhæftet fil 96000
I dag har jeg taget nye billeder af påskeliljer, tulipaner og mine gule anemoner.
Vedhæftet fil 96100
Vedhæftet fil 96101
Vedhæftet fil 96102
Vedhæftet fil 96103
Vedhæftet fil 96104
Vedhæftet fil 96105
Vedhæftet fil 96106
Nu må jeg hellere poste resten i en ekstra besked.
Fortsættes her.
Vedhæftet fil 96107
Vedhæftet fil 96108
Vedhæftet fil 96109
Vedhæftet fil 96110
Hyggelige forårsbilleder (20)
De små gule er anemoner, ikke?
Har du også blå anemoner?
Tak Inge.
Ja, de gule er anemoner, som jeg engang havde med fra Sorø og plantede der. Vi havde også hvide/lyserøde anemoner i Sorø. Men dem fik jeg vist ikke gravet op. Nej, jeg har ingen blå anemoner.
Alle tulipanerne er nogle løg, som min søster og jeg gav vores mor til hendes fødselsdag (flere gange). De er lige fra lyserøde, pink, rigtig røde til lilla (kaldes vist sorte). Og der er vist også nogle gule.
I går så jeg et par harer på naboens mark. Og jeg så traner længere mod vest.
I går blev marken rundt om mit hus pløjet og på en anden nabomark har de lagt kartofler. De lægger dem i gravede render. Jeg gad vide, om der også skal være kartofler her ved mit hus. Det er 5 - 6 år siden, der sidst var kartofler her.
Vi fik næsten ingen regn og heldigvis ingen tordenvejr i går.
Denne formiddag har der været 5 - 6 harer på marken. De løb og legede, men så blev de trætte og hvilede sig. Nu er de væk. Der har også været en masse fugle og 2 fætter højben (traner). Og min lille, søde sorte katteven har også været forbi.
Hvordan endte historien? Blev der nogensinde skiftet batterier i den røgalarm? Var der rent faktisk mere sne i hurup end i thy? Og hvad med anemonerne og tulipanerne? ER der stadig liv i dem? jeg savner en update Strikkelene. Dont leave me hanging her :) Og ligger du inde med nogle gode tips til tulipan løg tager jeg også gerne imod med kyshånd. Jeg er helt ny husejer selv, og er stille og roligt ved at forme vores hjem og have, og det er jo altid skønt med inspiration fra jer kyndige. Så jeg håber ikke i har droppet tråden helt?
Sne fik vi ikke så meget af her i Thy. Men iskolde nætter havde vi. Så jeg fyrede op i brændeovnen og lod døren stå åben til mit badeværelse, så vandrørene ikke frøs.
Hej AnnaBunny!
Du må gerne lave din egen tråd om din have. Det er tilladt at starte egne tråde, om lige det man har lyst til under de forskellige emner og underemner.
Undskyld, jeg har misforstået dig. Se længere nede.
Sikke en omgang uvejr i dag.
Heldigvis skal jeg ikke bruge strøm til at strikke (heller ikke på mine strikkeringe).
Solen er lidt fremme engang imellem. Men ellers vælter det ned med vand. Det stormer, lyner og tordner.
Og for ca. 1 time siden fik vi HAGL næsten så store som lakridser fra Nørregade. De store med salmiak i.
Vedhæftet fil 96422