Er der mon nogen herinde der kan hjælpe mig med en opskrift på den nyeste Maryhue? Den med pelskvasten? Eller evt. kan give mig et link til hvor man kan købe opskriften?
Har købt garn og pels og nu kan jeg bare ikke komme videre (x)
Printable View
Er der mon nogen herinde der kan hjælpe mig med en opskrift på den nyeste Maryhue? Den med pelskvasten? Eller evt. kan give mig et link til hvor man kan købe opskriften?
Har købt garn og pels og nu kan jeg bare ikke komme videre (x)
Hvordan ser den ud????
Mon ikke det er denne :
http://www.sandnesgarn.no/ShowFile.a...e-604bbf6eb13c
Du slår x antal masker op og strikker rundt i 2 ret, 2 vrang, men for hver omgang rykker du en maske. Så får du en slags forskudt perlestrik.
På den jeg lige har lavet havde jeg 81 masker på pind 4½ med dobbelt alpakkagarn. Strikkede til længden var 19 cm. Lukkede af 2 og 2 omgangen rundt. Derefter en pind uden indtagning og så en pind med 2 og 2 sammen igen indtil ca 16-20 masker. Trak tråden gennem resten 2 gange og hæftede ende. Min dusk er af kanin og med en lille elastik syet på. Den passede så lige på en knap, der blev syet på indersiden at huen. Så kan den tages af når huen skal vaskes.(xyk) Håber du kan bruge dette.
Ville gerne vise et billede, men det kan systemet åbenbart ikke finde ud af for tiden(x)(x)
Tak for det, den nupper jeg :-)
(qwe
Tusind tak for opskriften, Tante Tut, det var lige den jeg manglede ((O))
Det var da så sandelig så lidt. Har selv fået den på samme måde(R)
Tusind tak for opskriften, Tante Tut *131*
Hvor har du købt din kaninkvast?
Den har jeg købt hos Kølkjær stof og Hobby i Hammerum ved Herning. *120*Godt at i kan bruge opskriften. Min veninde har lige ringet og fortalt hvor meget hun ææææææææææælsker sin nye hue og det er jo bare totalt dejligt af få sådan en respons(R)
Du kan lave den selv. Klip en cirkel af kaninskind og rynk den sammen (du kan evt komme en uldtot eller et lille garnnøgle indeni).
Det fungerer udemærket
Hej
Hvor meget alpaka garn bruger du til en hue?
Har brugt indicieta ( her i huset kaldet indi-svært at sige) (R)(R) og strikket med dobbelt garn, så der måtte tages hul på 2 nøgler, men de blev dog ikke brugt helt op *120*
Jeg er kommet til at jeg gerne vil strikke nogle Mary Huer, jeg kan kun finde opskrifter på tykke pinde, men jeg har set nogle rigtig søde huer i Røde Kors butikken hvor der er strikket på 2½- 3 i noget mohair garn. Jeg har en del mohair garn liggende, så jeg vil høre om en af Jer har opskriften liggende på tynde pinde?
Der findes vist flere "Mary" huer. Den jeg kender bedst er den, er rigtigt hedder Luna.
Den opskrift kan fint tåle dagens lys igen, det bliver snart koldt om ørene om morgen.