Jeg har en veninde der føder lige om lidt. jeg vil gerne strikke noget til hende, men hvad? det skal bare være en lille ting. nogen ideer? og hvad for noget garn strikker man i, til en sommerbaby?
Printable View
Jeg har en veninde der føder lige om lidt. jeg vil gerne strikke noget til hende, men hvad? det skal bare være en lille ting. nogen ideer? og hvad for noget garn strikker man i, til en sommerbaby?
Nu er jeg lidt i tvivl om det skal være noget der er strikket på maskine.
Du kan lave en suttesnor, det er hurtigt og nemt. Her er et link hvor du kan få inspiration til sådan en http://www.madebysus.com/Torklade.htm Hvis du strikker en trøje, hue ect. ville jeg vælge at strikke i bomuld. Håber du finder "det helt rigtige".
Vh. Jeanet
Jeg ville helt sikkert strikke nogle sokker med ribskaft der når helt op til knæene, i 100% merinould (et nøgle er nok til et par) for nyfødte har tit kolde tæer - også om sommeren - og er sokkerne langskaftede, sparkes de ikke så let af. Og med ribskafter kan de sagtens trækkes over sparkedragter o.lign.
God fornøjelse, vi får vel lov at se, hvad det ender med du får lavet??
*147*
Hvad med et barnevognstæppe? Det har jeg lige strikket
en djævle hue tager heller ikke lang tid og der kan strikkes 2 af et nøgle strømpegarn
En djævlehue, små sokker og små vanter. Så kan både små kolde føder og hænder blive holdt varme.
Jeg ville strikket et teppe - i babyull-garn.
Jeg ville strikke et tæppe til bil og barnevogn, strik det løst på store pinde i tyndt uldgarn, så er det ikke for varmt her til sommer og den lille finder lyn hurtigt ud af at flette fingre med det, så holder fingrene sig varme, min egen søn på 8 uger syntes det er det bedste at få lov til at have noget over sig i bilen og så er det vigtigt at det ikke bliver for varmt.
Jeg vil strikke/hækle i bomuldsgarn, for det kan vaskes ved 40-60 grader (hvis det er hvid bomuld så kan det vaskes ved 90 grader)
Jeg ved ikke om det er det samme ved alle bomuldsgarner, men det jeg bruger der kan man vaske det ved høje grader.
Små babyer savler, gylper m.m. og derfor er det vigtigt at det som er blevet gylpet, savlet på kan vaskes så alle bakterier forsvinder