...... at se de skønne julemotiver på "knapperne" her på Rokken - man bliver helt glad i låget *226*
Printable View
...... at se de skønne julemotiver på "knapperne" her på Rokken - man bliver helt glad i låget *226*
Vedhæftet fil 86978
Drillenissen der huser her på rokken.dk i tide og utide (57)
har lige været forbi her for at fortælle at der nok er nogen der skal holde øje med postkassen i den gode juletid.(24)
I dag har vi her i huset tændt julekalender lyset til vores morgen bord, har i nogen specielle ting i gør den 1 december, så lad os være med og skriv det her.
Hvis du *141* får besøg af drille nissen, tag et billed og lad os være med til at se gaven. HUSK du kan også sende en drillenisse gave til en du har lyst til at glæde.
Ja det giver jeg dig fuldstændig ret i Missemor (rty
Traditionen med julekalendere med 24 låger stammer, som mange af vores andre juletraditioner, fra Tyskland. I 1932 begyndte man i Danmark at trykke todimensionelle kalendere, i 1942 kom kalenderlyset til Danmark og efter 1945 blev der også fremstillet tredimensionelle julekalendere her til lands.
Drillenissen har siddet på min skulder hele dagen i går Vedhæftet fil 87000 og fået alle 3 telefoner til at ringe på samme tid og ikke mindst bombarder min mail konto med mail... Hvorfor (31) go morgen fra TV2 vil have vi skal komme ind og fortælle om vores arbejde med varmestuestrik.dk (19)
Så derfor kære medlemmer dukker missemor/Lissi og mit hoved op på skærmen nok den 9-12 da bliver det i hvert tilfælde optaget.. håber vi kan komme op tidligt den dag..
Uhhadada det bliver spændende den 9. - gad vide om vi skal hyre en manager når nu filmtilbuddene vælter ind *120*
Weekenden er skudt i gang her i huset - bager juletræspynt til firmaets juletræ - god weekend derude *205*
Vedhæftet fil 86991
*2114*I Strandbygade Esbjerg trykker børnene næsen flad mod ruden. Vestjydsk Hobby-Teknik har nemlig udsmykket vinduet med et vinterlandskab, og rundt i det fine landskab kører det flotteste Märklin-tog, som man bare må se.
Vi er i begyndelsen af 1960’erne, og Jens Vaupell fra Esbjerg Byhistoriske Arkiv husker tydeligt butikken og toget.
”Dengang var butikkernes juleudstillinger et udflugtsmål. Og jeg husker tydeligt Märklin-toget i Vestjydsk Hobby-Teknik. De havde placeret en knap udenfor, som man kunne trykke på og selv få toget til at køre. Det var noget, vi altid skulle prøve, og det står stadigvæk klart i erindringen”.
Drillenissen har også fået min adresse. Så jeg venter spændt på, om der kommer noget.
I dag havde jeg besøg af drillenissen i Bramming Depot mens vi hyggede i "Strikkeklub Bramming - under varmestuestrik.dk" (aot
Lige pludselig lå denne kuvert i min strikkekurv (rty
Vedhæftet fil 87007
Det var rigtig spændende at åbne kuverten og tænk drillenissen vidste åbenbart lige hvad jeg ønskede mig for det var...
Vedhæftet fil 87008 En bog som jeg glæder mig Rigtig meget til at læse i (rty
Så rigtig mange tak for den gode gave søde drillenisse *131*
Nej hvor er det sjovt at drillenisse lige vidste det - men sådan er han nu - han er overalt - og ved alt *226*