Kradser det var i gamle dag ...
Printable View
Kradser det var i gamle dag ...
Noyyyyyyyyy ... en lækker farve - og lækkert vamset. WOW siger jeg bare.
Der kommer nyt garn imorgen, det hænger på tørresnoren (H)
Jaaaah (H) Det er flot det gullige der! Hvad med noget solbærgarn...
Så blev Nugga færdigt
her er der 55% af en slagsuld ca1/4 af andet og den sidste ca1/4 er så en anden slags.. Det er utroligt blødt...
Og Zep der kommer nok noget solbær garn inden så længe, skal lige tænke
PB laver du slet ikke mere garn hundeuld (sos)
Jo da der bliver lavet hver eneste dag... som i kan se af billedet nedenunder.
Jeg fik nogle små nøgler af Ulla P af det garn hun havde fået fat i, jeg ville forsøge/lege noget, så her forsøget
50% japansk spids
25% fåruld
25% Ulla P garn
Det hænger nu på tørre snoren og det ser virkelig godt , er spændt på om det arter sig, som jeg har lavet spinding til på strikkepindene.
Jeg ved ikke hvad kauni garn er??
Men dit er da vildt flot..
ville gerne kunne lave sådant noget selv
Hvordant laver du så flotte billede??
Noiiiiiii - hvor er du aktiv ... og det ser godt ud.
hundeuld:
Julegaverne skal jo til at være færdige for alle
her er det en bestilling, og hvis i ser dem omkring på Als, ja så er det rigtig (H)
1. Eget design model Karla .. håndspunden fåreuld og håndstrikket
2.Line skal have en hue på Ærø syntes nogen..
Herlige ting - og jeg er da heeeelt vild med bowserne.
Ja, det var noget der lå inde i hoved på mig, og jeg havde fået fri hænder, det skulle bare passe til en trøje /jakke de før havde fået lavet, så er det altså skiiide skægt at lave sådan noget..
Lækre varme bowser,, og så endda til sydhavs-øen Als.
Nu kommer du da til at fryse hovedet Hundeuld, for nu ligger de jo ikke derinde og varmer mere, med mindre du har andre gode uldne sager liggende i hovedet
Kære Parkie den dag mit hoved er tomt for uldne sager, ligger jeg i en et værelse med låg, uha det mylder derinde, lige nu er der en ting til mig selv, som gerne vil ud, og den skal laves af det nye garn jeg har fundet ud af, men tid men tid.. ja, det kunne være man bare skulle TAGE sig tid. jeg tror sørma jeg går over og henter garnet, og begynder idag... he he
(H) JA!!!!! (H)
Ha ha det var så det garn. Imens jeg stod og vandt det garn som jeg skulle bruge, kom der lige en der kunne bruge det, . nå ja, jeg må nok slå mig til tåles med noget andet så.
Så ka´ du lære det, ka´ du!! (ghf
Dén der gemmer til natten, gemmer til katten.
Så hvis du nu var startet bare én dag tidligere, havde du nået at lave noget af det - selv
Hvor er du altså kloooog kære Ulla.. jeg ser sådan på det, at så laver jeg bare et nyt forsøg, og får så noget der bare er endnu bedre..
(H) Netop
EEeeeelsker de typer der ikke ser problemer, men LØSNINGER
(ghf Ihhh - I er go´e at høre på I to.
Jamen jamen vi har det sådan i familien, at børn gerne må få julegaver sådan hen af vejen, det bliver alt for meget på engang ellers juleaften ,til de er ca. 8 år, Line har fået sin hue
1.Ja ja da så står jeg stille i 5 sek...
2.Tror i ikke denne lille damen bliver en ny klaver spiller :-)
Sikke da en bedårende pianistinde - og hvor fornuftigt at hun passer på sine øren - det er jo vigtige arbejdsredskaber, når man er pianistinde - især uden noder.
Ja så blev der lavet waders strømper igen Vedhæftet fil 83541 3 nr mindst for store til mig i foden Vedhæftet fil 83542 og 10 cm for lange ved knæet, gad vide hvem der så lige kunne bruge dem.
Mon ikke en fisker kan bruge dem.
De er jo helt perfekte til en kold vinterdag, når der skal skovles sne, måske til Herren i Huset *131*
De skal af sted til mellemste nevø, til når han har waders på...Men varme er de.
Det er de bestemt også egnet til, min lillebror bruger også nogle i den stil...har bare ikke sådant lækkert garn.
Nu blev der lige et hul hvor jeg får tid til at lege med mine egne designer garner og der er en broder der fylder rundt meget snart, så må der designes fra bunden af igenVedhæftet fil 85386 garnet er dog noget jeg har lavet for en del tid siden og hvordan det er sat sammen det er min hjemlighed det er 2 dyr racer der måtte lægge uld til her; men det er meget let og luftig og bliver strikket på 4 og 4½ Vedhæftet fil 85387
jeg regner med at være færdig med den inden påsken er gået.
Jeg har et lille tip til jer der slår op på rundpind og sidder og bøvler md at pinden ruller så der skal rettes masker ind hele tiden, strik de 2 første omgang frem og tilbage , så er det nemt at komme til at strikke rundt. og det lille hul Vedhæftet fil 85388der bliver der, kan man lige maske sammen når man syes enden ind, det får i at se når vi kommer så langt.
Så er jeg kommet lidt længere Vedhæftet fil 85391 holdt en lille pause som kan ses andet sted på forummet.
Her er et lille tips igen, når man strikker på rundpind, så skal man være vågen for at skifte mønsteret det samme sted hver gang, se det kan en maske markørVedhæftet fil 85392 lige hjælpe med.
Ja trøjen blev ikke færdig i påsken, der kom lige en gang forkølelse og lagde mig ned :)
Men jeg har delt Vedhæftet fil 85425 trøjen i for stykke og bagstykke og nu skal jeg lave skulderne.
Et andet tips til jer der slev laver jeres mønster, HUSK at mønsteret skal gå over 2 pinde, det bliver for bøvlet når i skal til at strikke frem og tilbage hvis i ikke bare skal strikker over den første pinds masker, siger en der mange gange har lavet den bøf, ikke at det ikke kan lade sig gør, det kan det; men det tager meget tid.
Ja trøjen blev ikke færdig i påsken, der kom lige en gang forkølelse og lagde mig ned :)
Men jeg har delt Vedhæftet fil 85425 trøjen i for stykke og bagstykke og nu skal jeg lave skulderne.
Et andet tips til jer der slev laver jeres mønster, HUSK at mønsteret skal gå over 2 pinde, det bliver for bøvlet når i skal til at strikke frem og tilbage hvis i ikke bare skal strikker over den første pinds masker, siger en der mange gange har lavet den bøf, ikke at det ikke kan lade sig gør, det kan det; men det tager meget tid.
Nu er skulderne blevet færdig Vedhæftet fil 85426 og hvorfor har jeg så ikke lukket maskerne men sat dem på en nål ? Det er fordi for og bag stykket skulder masker skal strikkes samme og hvorfor så det ? Når man strikker med tykt garn som jeg gør her, så bliver der meget let en hel " pølse" hen over skulderne ved Sam syning, men ikke når de strikkes sammen.
Den ser godt nok lækker ud, den trøje, glæder mig til at se den færdig ((O))
Ja jeg lovede i skulle følge med her; men ja min strikke tid daglig er sat meget ned, så den her bluse har virkelig taget tid, nu er den syet sammen Vedhæftet fil 86020 ser lidt underlig ud, men den er lagt i pres så hjælper det, mønsteret der er lavet, gør at det ikke bliver en for lang/bred bluse med tiden og jeg nåede at blive færdig til hans 70 års dag, så er det at håbe at posten kan nå at få den til Fanø inden på fredag.((O))
Her skal i få den at se med kød i Vedhæftet fil 86021 Jens har gået model.Vedhæftet fil 86022og ja den er for stor til ham, men min broder er højere en Jens((O))
Flot bluse, smart farve.
Din bror - bliver glad ((O))
Wow hvor er den flot (bdk
Hvor er den flot designet og strikket (bdk
Den bliver han da rigtig glad for ((O))
Det er et spændende mønster, du har lavet. Og en flot sweater
Sad lige og brugte lidt tid på at kigge det her emne :) sjove tider.