Tillykke med bøgerne Klasus.
Og ja jeg synes også det er en lidt blødere/finere overgang, når man tager 2 løs af og strikker sammen; Men det er jo smag og behag.
Printable View
Tillykke med bøgerne Klasus.
Og ja jeg synes også det er en lidt blødere/finere overgang, når man tager 2 løs af og strikker sammen; Men det er jo smag og behag.
Der er da vist en hel del herinde, som er kommet meget langt med sjalet.
Og jeg er lige gået lidt i stå ved Mini Vine. *141*
I mellemtiden har jeg (for også at kunne slappe lidt af med strikkeriet) strikket på den lille babycardigan, som mit nye lille barnebarn (z)skal have - str. 6 - 9 mdr. Men jeg skal nok komme igang igen med sjalet på et tidspunkt. (R)
Lige om lidt lukker jeg computeren helt ned for resten af dagen.
Måske - men kun måske - kigger jeg lige herind engang i aften.
Nu vil jeg (som Zep plejer at kalde det)
"lege kartontosse" resten af dagen ..... !
(sdf) (sdf) (sdf)
Så fik jeg garnet af pindene, nu skal jeg bare have besluttet, hvad*130*
jeg gør med kanten!
For den er jeg ikke tilfreds med!
det ser flot ud Hostrik.
Jeg synes ikke sjalet ser så stort ud som på billedet, men det er måske kun til det bliver spændt ud.
Mit sjal er til min datter på 15 år, så det gør ikke noget det ikke er så stort.
Det ser flot ud Hostrik.
Er det en ide at se på de sidste rækker af Revontuli, og så forsøge at "samle" kanten en smule med to retriller, en hulrække og to retriller, hvor der bliver lukket af fra vrangsiden?
Den kant holder sig ihvertfald pæn i brug og hverken buer eller bugter, strammer eller trækker.
Bare et forslag.
Jeg afventer lige og ser, hvordan det tager sig ud - udspændt. Jeg er nemlig også - stadigvæk - utilfreds med kanten nede i vine lace mønsteret. Det er som om det buer lidt og måske kan det blokkes og blive der, men jeg overvejer kraftigt at pille op indtil english mesh og så lave en anden overgang mellem det og horse shoe mønsteret og igen tilrette det næste.
Uha, jeg synes ikke det er særlig godt beskrevet det her mønster, men sjalet bliver jo pænt.
Så jeg må lave lidt på fødselsdagsgaverne i stedet.(z)
Hilsen Strikke Marie
Jeg tror den fra side til side, bliver ca 2m, når det bliver spændt ud.
Jeg overvejede om jeg skulle strikke 1ngl mere på, men stoppede, og jeg tror det er rigtigt i størrelse til mig.
Jeg vil lige have hæftet ender, inden jeg spænder ud, og så har Klasus lokket mig, med hendes bøger, jeg fandt en med hækling, så jeg venter på at bøgerne kommer, og vil se, om der er en helt ny idé.
Jeg tror ikke jeg vil gøre noget ved aflukningen, men til andre vil jeg anbefale, at strikke en 2 pinde ret, og så lukke af fra vrangsiden. Så man fra retsiden får en retrille.
Hvad gør I ved starten, syr man de 14m sammen? jeg har kigget, men synes det giver en lille "bule", og gør man ike noget, så får man jo et "hak" i nakken!
På det næste sjal, vil jeg starte med 6m, og så passe mønsteret til, og samtidigt lave en kant på 2ret, og 1m i midten
woow hvor er i altså hurtige og hvor er det bare blevet flot. ja jeg sider stadig og hakker med mit efter hostrik hjalp mig med at få garn hjem. men det går desværrer ikke så stærkt det var en sværer opskrift en jeg havde regnet med, viste godt at den er svær men jeg to modet til at prøve og jeg skal også nok få hakket mig igennem den.
Tag det roligt, Nattrolden. Vi kan følges ad..............jeg har lige trevlet alt op indtil English mesh mønsteret, så nu skal jeg ikke bekymre mig om de store "øer", der er ved midtermaskerne, for de er jo væk(31).
Jeg vil så lave en eller anden adskillelse mellem 1. og andet mønster, prøver med en enkelt retpind, idet jeg ikke brød mig om overgangen fra det ene mønster til det andet.
Ligeledes vil jeg forsøge at rette ind, så der ikke kommer så store "øer".
2 m i vingefang lyder ikke helt tosset. Jeg mener, at jeg har 220 cm på det største Revontuli, jeg lavede til mig selv. Det er en dejlig størrelse.
Nå, men jeg må igang igen..........................*153*
Strikke Marie
Det ville nok se godt ud med en flot hæklet kant rundt om.
Det er noget fantastisk flot arbejde i laver og jeg kan se, at det får jeg aldrig lavet, så til Klasus: Du skal ikke tænke på det med opskrift til mig, jeg nøjes med at beundre jeres arbejde.
mønstret er ikke så svært endda - jeg havde ventet noget der var vanskeligere at strikke - med hensyn til det sidste mønster så skal det bølge forneden jeg har strikket en bluse med det mønster og det er rigtigt flot med den buede kant.
jeg er lige begyndt på mit 5. nøgle og p. 7 så det hjælper da på det (31)
knus Minniesmor*306
Her går det også fremad med sjalet. Jeg har dog været frem og tilbage på den samme pind nogen gange i Mini Vine Lace mønsteret; Men mest p.g.a.
tællefejl, da jeg ville undgå alt for mange ventemasker.
Jeg forestiller mig at kanten fra stjernesjalet måske kan bruges ellers tror jeg som Strikkelene foreslår en fin hæklet kant vil kunne bruges; Men den tid den glæde.
I det sjal, jeg strikkede til min mor med Hundeulds opskrift, hvor jeg slog 9 masker op, er der også en lille bue ind i nakken. Men det gør da ikke noget! Det kan da ikke genere nogen!
Hostrik skrev:
Det var bare Hostriks ide, jeg kommenterede! Jeg tror altså, at det vil se flot ud med en spændende hæklet kantbort i kanten.Citat:
og så har Klasus lokket mig, med hendes bøger, jeg fandt en med hækling, så jeg venter på at bøgerne kommer, og vil se, om der er en helt ny idé.
Så har jeg spændt ud.
Det endte med, at jeg syede nakken sammen med maskesting, for jeg kunne ikke have det hak, det gav forstyrelser for mit øje!
og når først det er spændt ud, tror jeg ikke det ses.
Salet er i ryggen 106cm og i vingefang 220cm
Så det hat en pæn stor størrelse.
Den er ikke spændt hårdt op, så man kan let ligge 20cm til i vingefang + 5cm til i ryggen!
Foto.sengen har ikke den perfekte farve til at vise det endelige resultat, men det kommer når den er tør.
Jeg tror ikke der bliver hæklet en kant om mit.
(6) (6) (6)
Det er godt nok blevet RIGTIG flot.
Utroligt så mange skønne sjaler der bliver til
*307*
Det ser rigtig godt ud Hostrik. (6)
(H)Strikke Marie,
Jeg var bare lige nødt til at kommentere det her!
Som Minniesmor også har skrevet, så SKAL Mini Vine bue til sidst - jeg synes da godt nok, at det er charmerende (z)- i hvert fald sådan som det ser ud på billedet til sjalsopskriften.
Så det er altså nok bare smag og behag,
om man kan lide at det buer i kanten!
*131*
PS: Undskyld hvis jeg har misforstået dit indlæg - og det måske er overgangen mellem mønstrene og ikke selve den yderste kant, du omtaler ...
Ja, det er overgangen mellem mønstrene, jeg mener. Der er sammenfald nogle steder (læs var....for jeg har pilet op), og det gjorde det forkert at se på visse steder, hvor det nærmest så ud som om, jeg havde strikket forkert - netop fordi nøæste mønster buede, og dermed trak en smule i mønsteret før.
Det, der ellers buede for meget til mit andet øje*120*, var selve retkanten, og ikke afslutningen. Nu prøver jeg at rette så meget som muligt, og er startet horse shoe lacen et andet sted i diagrammet, så det gerne skulle blive bedre. Nu må vi se om det bliver det?
Jeg er ikke nem at stille tilfreds.
Flotte sjaler, Hostrik og Lis Ai, og Sulles er såååååflot i farven.
Hilsen Strikke Marie
Ja tak skal du ha`StrikkeMarie;
Men kender I det - pludselig i nat klokken var nok 2.35 , da det gik op for mig, hvad der ikke rigtig stemte i "mini vine lace". Jeg havde været så focuseret på at undgå for mange ventemasker at jeg faktisk slet ikke fulgte mønsteret mere.(n)
Altså 2 nøgler garn tilbage og forfra med mønsteret. ØvØv
Nu har jeg samlet håndklædet op igen :-) og er startet helt forfra, jeg har strikket English Mesh lace mønstret, og synes nu det ligner i andres, men jeg har været nødt til at bruge ventemasker i siderne, men det kan jeg godt leve med.
Hejsa herfra.
Er lige kommet hjem fra Nicaragua og strikkede de første 32 pinde, som jeg også er startet forfra på nogle gange, som de fleste andre her har gjort.
Mine midtermasker er absolut ikke noget at råbe hurra for.
Har svært ved at få det til at ligne noget, som jeg kan holde ud at se på.
Tænker at det lige nu ikke er umagen værd at starte for nu hvilken gang, da jeg ikke kan holde ud at se på noget, som jeg ikke selv synes er pænt.
Vil lade det ligge og gå i gang med noget andet. Vender måske tilbage; men ikke lige nu.
Har også efterhånden fået tygget mig igennem alle indlæggene.
Synes at de sjaler, der ervist ser flotte ud. Så til lykke med det, til jer andre tålmodige sjæle.
Lige nu er jeg nok ikke så tålmodig, så jeg vil også kaste håndklædet i ringen, og takke for det kæmpe arbejde der er lagt i dette projekt.
I er bare så tålmodige og seje.
ar ikke tidligere katet håndklædet i ringen, så det er også uvandt for mig; men kan bare mærke, at det ikke nytter for mig at fortsætte.
Jeg skal have noget mere håndgribeligt - håber I vil tilgive mig.
Knus fra Gertrud. (bdk
Kan man nå at være med?
For jeg har købt garn til det på OLG marked idag.
Marie
P.S. Klasus sender dig lige en pm med mail addresse i.
Det var da ærgerligt Gertrud; Men den med midtermasken har jeg også set nogen gange i indlæggene og jeg mener, at hvis man får strikket de to gange vr rigtigt i masken, så kommer den til at ligge pænt på retsiden. Desværre kan jeg ikke beskrive, hvordan jeg har strikket mine for jeg synes det ser pænt ud på begge sider; Men jeg måtte da strikke masken nogen gange før jeg fik den til at ligge rigtigt.
Kære Lis.
Jeg er nu i stedet for gået i gang med et sjal, der hedder Whispering Pines
http://www.knitspot.com/knitting_pat...awl-p-101.html
Det fungerer formig lige nu. Er næsten færdig med nr. 2 diagram, uden at pille op ;-)
Tror, når jeg vil lave Victorian lace Shawlet, at jeg vil tage ud på retsiden, som der er foreslået og så strikke en kant af 2 retmasker i begge sider.
Det må da kunne lade sig gøre, at finde ud af det; men jeg har bare brug for, at det kører derudaf og ikke selv skal til at finde løsninger, når jeg ikke kan se, hvad det forestiller. Synes dog at I her på siden har fået lagt nogle virkelig smukke resultater frem, så jeg ved da også, at det en dag, SKAL strikkes.
Knus fra Gertrud *131*
Ja det er meget flot,men alt alt for stort til min smag.
nu har mit sjal været færdigt i en uge og det er blevet vasket og blokket.
Er tilfreds med resultatet og min datter er glad for det.
Men tror nu ikke jeg kunne finde på at lave et til.
(H)Luffedreng,
Det er da blevet alletiders flotte sjal i en dejlig farve! (z)
Og sikke sød din datter ser ud i det. (k)
(qwe Hvor er det blevet flot Luffedreng !(39)
(6) Luffedreng.
Sikke flot dit sjal er blevet og skøn skøn farve.
Jeg er sikker på, at der er én der er glad - sød datter du har!
Kærligst Gertrud *107*
(6)
Skønt sjal og en super flot farve.
Din datter er rigtig køn
*213* Luffedreng (bdk bøjer mig i støvet, hvor er det flot dit sjal, skøn farve, og en rigtig køn datter du har (k)
Det blev rigtig fint, Luffedreng. En fin farve.
Strikke Marie
så blev mit sjal færdigt mandag formiddag hæftede jeg de sidste ender
det er blevet strikket af et garn der rækker 130 m pr ngl så det er blevet mega stort: ca 3 m i vingefang og 1,5 m ned af ryggen
hilsen Minniesmor*306
Galleri har haft held til at "fremkalde" 2 af billederne
Billede 1
Vedhæftet fil 28405
Billede 2
Vedhæftet fil 28406
Det var da dejligt for dig Minniesmor; Men er det bare mig, der ikke kan se de fine billeder af sjalet?(31)
(31)(31)(31)
Det er helt sikkert flot, men jeg kan heller ikke se dit sjal
*120*