Jeg har strikket frem og tilbage, og når man så laver skæve mål hele tiden, så skal man være på vagt, at de kommer over for hinanden.
Haven ....åh just ikke lige hans størrelse... håber der kommer en forbi der er lidt kønner og ikke har "mave"
Printable View
Jeg har strikket frem og tilbage, og når man så laver skæve mål hele tiden, så skal man være på vagt, at de kommer over for hinanden.
Haven ....åh just ikke lige hans størrelse... håber der kommer en forbi der er lidt kønner og ikke har "mave"
Hej Bente
Hold op hvor er den flot. Den er helt fantastisk
Har jo helt glemt frk. Gine, så her er trøjen Vedhæftet fil 3237 Vedhæftet fil 3238, så i rigtig kan se den.
Har i set hvad der er nede i kurven.......Vedhæftet fil 3239
Hold da op, den trøje er bare superflot.
Godt at den lille nissepige er kommet "hjem".
Nåååååeh hvor er hun altså sød.......... er det en strikkenisse eller en sætternisse (sådan en synes jeg sommetider vi har på spil her i firmaet), så jeg tænkte, at det måske er den, der er kommet frem i lyset, men på den anden side.......så er hun måske for lille til narrestreger :lol:
(qwe Trøjen, ja den har bestemt vundet endnu et par points, til de i forvejen mange......hvor er den altså lækker
Ja, der gik jo ikke så meget garn til trøjen som jeg havde regnet med, så her er hvad der blev lavet af resten.
et superlet halsterklæde, som jeg lægger opskriften ind under børn.
rigtigt lækkere ting en køn trøje jeg kan bare ikke lide det skæve men det er jo en smags sag men dejligt garn
Det er "Superflot" og må have taget dig mange timer at spinde.
Kan du fortælle mig hvilken uld du bruger til det "Kauni". Er det fåreuld - eller hvad? Jeg har ingen kedskab til det garn, men jeg kan vældig godt lide det. Det ser ud som om meleringen først kommer når du tvinder, er det rigtigt?
Jeg plejer at spinde fåreuld, men har aldrig set så flotte farver der, uanset hvordan man så en mixer i tvinding og spinding.
Flot arbejde.
Fortsat god arbejdslyst
Tak skal du have, men gå om på side 1 , så kan du se hvordan jeg gør.
Hundeuld, du skriver at du flytter en tråd i længde man har tænkt sig garnet skal være. Jeg forstår altså ikke, hvad du mener, kan du ikke lige skære det ud i pap, så også jeg forstår ?
jo da
start med 2 tråde ens farvet
så knækker du den ene tråd, og sætter den nye farve til
køre med det et stykke tid
knækker den anden 1 tråd,
og tager den samme farve som du kørte med op, så det nu er 2 ens tråde igen, sådan forsætter du
Nååååå ja selvfølgelig, sådan kan man også gøre.
I købe-Kaunigarnet kan jeg se, at når der skal til at være farveskift,
bliver der blandet en lille smule og så mere og mere af den nye farve i den farve man er ved at afslutte. Her ligger farveskiftet altså i måden ulden er kartet og derefter spundet. Men din måde er da meget nemmere at styre. Kunne godt tænke mig at se et nærbillede af dit farveskift ( i noget strik).
Den opskrift på halstørklædet kan jeg lige bruge til min ældste pige. Hun har efterlyst et tyndt varmt halstørklæde her til vinter.
hulda skrev:
Tak for svar, men hvilkn uld bruger du? Er det fåreuld???
Her er det fåre uld, men alt slags uld kan bruges, bare man har nok af det
Der er en del "spild"
---
hanneda skrev:
Den opskrift på halstørklædet kan jeg lige bruge til min ældste pige. Hun har efterlyst et tyndt varmt halstørklæde her til vinter.
Ja, og det kan laves på en dag, husk nu ikke at strikke det længere end det skal være 1/3 af den ønskede længde på pind 7
Jeg har jo ikke vist så meget på det sidste, jeg har nemlig lavet 16 spoler uld, og endelig - endelig i dag skulle der "leges" (ghf
Jeg har været ude og kigge på naturen på vores "20 tønderland" :wink:
Og nu er der lavet vinter grønt garn.
Se her.
Ikke et af de store bundter bliver ens.
De er stadigvæk våde her på billederne, i skal nok få et nær billed når de er tørre.
Jeg er skide stolt af dem
Vedhæftet fil 32431. De falder godt ind i farveren
Vedhæftet fil 32442.2 bundter blev det til i dag
Du har også grund til at være stolt Hundeuld (H)
Det ser bare rigtig lækkert ud det garn og rigtig dejlige farver.
Nu kan i rigtig se farverne , jeg går over og vejere senere idag.
Det er lige så vamset som det ser ud.
Åh, jeg har vist sagt det før, men jeg gør det gerne igen, jeg er HELT vild med de efterårsfarver. Der er en eller anden ro over naturen, som afspejler sig i det garn. Det er bare så flot
Naturen er også den jeg henter mine input fra, er jo så heldig jeg bare kan løfte hoved, så kommer det hel ind til mig
Dyb respekt, du kan bare det der.
Hammerflot garn, superlækre farver.
Ja naturen er den bedste inspirations kilde vi har.
FLOT FLOT FLOT.
Så lekkert garn...... *dåååne*
Ditt garn er bare helt utrolig Hundeuld.
Nu har jeg fået lavet et sjal af et bundt, det er strikket på pind 6
Det kan bruges på begge sider.
Det er smukt...mindre kan ikke göre det
WOW WOW WOW hold da helt ferie, hvor er det flot
Det er blevet helt fantastisk flot!
Super - som man siger i Ålborg
Ja jeg tror mit ansigt har samme grønne farve, som striberne i sjalet, men pyt grønt klæder mig da meget godt
Jamen så er det godt jeg lige har fået et bundt færdigt,
hvor der er mere grønt i
Det er altså lidt mere grønt end billederne viser
*savleikon*
Du må holde garnsalg - jeg vil med glæde gå med et sjal, strikket af dit lækre uld.
Jeg kan godt forstå, du nyder at arbejde med uld og at blive inspireret af naturen.
Jeg lærte mig selv at spinde for 10 år siden - og mit eget får (som gik hos en god bekendt) lagde uld til.
Det ER så lækkert at arbejde med uld - det dufter og hænderne bliver babybløde!
Mit får hed Sofie, så mit garn blev til Sofiegarn - og bløde uldhænder hedder Sofiehænder eller Sofiehud!
Så er havens julegave blevet færdig (H)
Og da jeg ved han aldrig kommer ind i andet end natur og haven, så kan jeg godt lægge den ind.
Den er strikket at mit håndspunden garn, ribborten er lavet af 2 tråde forskellige grønne, ærmet er lidt mørker, og det øverste af trøjen er en tone lysere, og striberne er mit kauni garn
Den vejer ikke mere end 600 gram...
Det ser rigtig lækkert ud det Bente garn, og dejlige farver.
Har du husket at fortælle ham, at han er godt gift.
Den er flot, Bente!
En rigtig camouflage-trøje (H)
Så kan han stille sig ved siden af alle sine foderbrædter uden at fuglene ser ham
Hmmm det mener han nok ikke når jeg strikker for meget....
Og Nette han kan gå og gemme sig i den trøje, men jeg ved han bliver glad for den, da han altid fryser som en hund om vinteren...
Stå stille Jens (Å) det er svært at få ham til det... Og han syntes ikke det er sjovt at blive fotograferet (ghf
Den har ikke været af ham siden han fik den...
Hvor er den nylig med "kød" I og hvor den klæder ham..
Citat:
Den har ikke været af ham siden han fik den...
Det ka' jeg rigtig godt forstå, den sidder jo lige som den skal og det er en skøn farve, og så i denne kulde.......sååååeh behold du bare den på lille Jens, helt ind i det nye år, for den klæ'r dig
HEJ hvor er det da en lækker trøje, med en flot mand indeni.
Du må da være stolt af de to hundeuld.
Og din stakkels mand, du har min fulde sympati, jeg lader mig heller ikke gerne fotografere.
Og det værste jeg ved er når jeg får at vide at jeg skal fotograferes, jeg finder altid lige ud af at smutte væk, når der bliver trykket på knappen, du kan godt få et par tip Jens.
Jeg leger videre.
Jeg var jo oppe og hente karteflor for nogle dage siden, af min egen blanding af hundeuld og fåreuld, og noget var indfarvet, så nu skal jeg have fremstillet noget naturgarn
Farverne lagt ind i hinanden inden spinding
Sikke smukke farver du har lagt ind i hinanden - og garnet er jo bare flot
Jamen se nu her..
Jeg smed garnet ned i skødet på min mand, sådan en trøje vil jeg gerne have, det er jo guldregn (xyk)
Så guldregne blev navnet på dette garn, som er et led i alle mine forsøg med noget nyt anderleds garn ...
det ser flot ud. Det er en lækker farve. Den vil være flot strikket
Nu spørger jeg måske dumt: men vil den ikke kradse, så man skal have en bluse indenunder??