Jeg har også lige købt Designer 1 usb i onsdags:-) og er rigtig glad for den. Jeg har endnu ikke prøvet at hente broderier og er da spændt på om jeg kan finde ud af det. Dejligt at man ellers kan finde hjælp her.
Printable View
Jeg har også lige købt Designer 1 usb i onsdags:-) og er rigtig glad for den. Jeg har endnu ikke prøvet at hente broderier og er da spændt på om jeg kan finde ud af det. Dejligt at man ellers kan finde hjælp her.
Hej
Jeg har altid haft Brother... det bare mit mærke. Det super brugervenlige og robuste.
Pt. har jeg en iv. 1500D(z) og det kan klart anbefales.
Før havde jeg en 1200, den var også fin men bedst er nu min 1500. Jeg er så forelsket i den*120*
kh pia
Hej *153*
Jeg har en Pfaff Creativ 2.0
Jeg har haft den i lidt over et år og kan efterhånden finde ud af at brodere men ind i mellem driller den godt nok.
Jeg har fundet utrolig mange gratis broderier på interne.
(H)Det er en dejlig hobby.
Hilsen annlin
Min symaskine er en Husqvarna Sapphire 850, og jeg er SUPERglad for den! (50)Den kan ikke brodere, men til gengæld tygger den igennem ALT, uanset hvor kraftigt det end er.
Jeg har en pfaff, 2144 overvejer og købe den sidste nye
Søster
Jeg har en 2144,så den er næsten magen til din, har haft den i ca 3 år,(dejlig Maskine) hilsen søster
Jeg har en Pfaff creative 2170, der kører som en drøm. Den kan det hele og lidt til (i hvert fald mere end jeg kan)
Hej med jer. Jeg sad lige og skrev et langt indlæg, men det forsvandt, kom vist lige til at trykke på en knap.
Kan se, at der ikke er ret mange der har pfaff broderimaskiner, og at de fleste er glade for deres maskiner. Jeg har selv været på et privat kursus på Sjælland og desuden anskaffet mig de amerikanske CD'ere til 4D suite. Det er helt geniale undervisnings skiver, som absolut kan anbefales. Uden mit besøg på Sjælland og disse CD'ere var jeg aldrig kommet igang.
Jeg kører helt sikkert til Sjælland igen (hun var kanon dygtig til at undervise), for at få noget mere undervisning. Dog ville det også være dejligt, hvis der var nogen i det sønderjyske, som havde en broderimaskine ikke nødvendigvis en Pfaff Vision 5, men som også havde 4D programmet, så det var lidt lettere, hvis vi skulle mødes engang imellem og udveksle erfaring. Så findes der nogen hernede, så skriv endelig.
Er der nogen der har erfaring med applikation på broderimaskine???? Er helt på bar bund, har ikke applikeret på maskine før.
Mange hilsener Pia
Jeg har en Pfaff Creative 2124 - og er vildt glad for den(z). Har også creative software - 3D embroidery system.
Hej alle. Jeg er ny her på "Rokken " og min store hobby er maskinbroderi.
Jeg har en Brother PR 600 som jeg er rigtig glad for
Hej. Jeg har en Brother PR 600 broderimaskine som jeg er rigtig glad for
hej allesammen!
jeg har købt en pfaff 2124 fordi jeg så inderligt ønskede mig en broderimaskine, men hvor er jeg da bare blevet skuffet, da jeg slet ikke kan finde ud af den, og min forhandler er ikke særlig hjælpsom. så jeg tænkte på om der er nogen her der kan hjælpe mig med nogle spørgsmål?
problemet er først og fremmest at jeg ikke kan få motiverne frem på skærmen når jeg sætter kortet i symaskinen, skal det ikke komme frem på skærmen så snart jeg sætter det i symaskinen?
min forhandler siger at det kan være kortet der er noget galt med, men så fik jeg et andet kort med hvor der allerede er motiver på men dem kan jeg heller ikke få frem
Jeg har en Pfaff Creative 2124, som nu efterhånden snart er 6 år gammel. Og jeg er MEGET glad for den. Din må være af en noget nyere dato end min, for min har ikke en skærm hvor motiverne bliver vist. Jeg synes da at du skal ta' maskinen og broderidelen med til din forhandler, og så vise ham/hende problemet, så de kan hjælpe dig. Håber du får løst det, for det er virkelig en skøn hobby.
Hej
jeg har lige fået en Bernina Artista 630
så hvis der er en der har sådan et dyr også, ja så vil jeg da meget gerne i kontakt med dig/jer.
Hilsen Lisbeth
Hejsa
Jeg har lige købt en Pfaff creative 2.0, med 4d embrodery extra.
Jeg glæder mig helt vildt til at komme i gang med at udsmykke tøj m.v.
Hej. Jeg har en Pfaff 2170, som jeg har haft i 1½ år.
Så har jeg fået en Bernina Artista 830 og programmet Editor v6. Jeg har beholdt Designer v4 på computeren, da der er ting jeg kan lave i designerprogrammet, som ikke kan laves i editorprogrammet. Begge kører perfekt - og også min 830. Den gik i bytte med min Bernina Artista 200, så nu er jeg den lykkelige ejer af en Bernina Artista 630 samt min nye 830. Jeg lavede en fin byttehandel hos Kjærgaard symaskiner i Hjørring, hvor jeg også har handlet overlock maskine.
Lisbeth, har du fundet ud af noget m.h.t. din 630? Ellers kan det godt være, jeg kan hjælpe med noget.
Hilsen Birte
tillykke med vidunderet
Jeg har fået købt min drømme maskine, Husqvarna Designer Diamond.
Super lækker og kører som en drøm.
Dog har jeg det problem at den Lukker ned og slukker hvis jeg syr eller broderer i noget tykt som den har svært ved. Det er ikke hver gang og nogle gange sider den også som den skal : Motor overbelastet.
Dete er temmelig irriterende især hvis det er midt i et brderi med mange sting. Så skal man finde ud af hvor langt man var kommet og tage rammen ud og kalibrere forfra.
er der andre der har haft samme problem med en Husqvarna?
Jeg har talt med dem i butikken og vi kom frem til at det var fordi jeg ikke brugte rigtig undertråd, men den har også gjort det siden med rigtig undertråd og under almindelig syning.
Mange hilsner Frederikke.
Tillykke med maskinen. Du skulle tage den med til forhandleren og samtidig det stof der er årsag til den lukker ned for der må være en fejl i maskinen.
Inger
Jeg har en Designer 1 og har haft den fra den dag den kom frem, syr rigtig meget, særlig de nye mønstre der lige er kommet.
Jeg har en Brother, som jeg købte sidste sommer
Hilsen Soster
Jeg har en Brother ,som blev købt sidste sommer
Hilsen Soster*789*
Hej. Jeg kan godt se at der længe siden, at du har skrevet indlægget. Men jeg er bare nødt til at spørge, om du fik løst dit problem med broderimaskinen. Jeghar en Pfaff Vision 5.5. Den skriver ofte "motoren er overbelastet" også selv om jeg bare har syet en enkelt søm i alm. dobbelt stof. Jeg har virkelig mange problemer med min maskine. Derfor vil jeg gerne vide, hvad det gik op i med din.
Mange hilsener
Pia Bøge Petersen
QUOTE=Frederikke;248403]Jeg har fået købt min drømme maskine, Husqvarna Designer Diamond.
Super lækker og kører som en drøm.
Dog har jeg det problem at den Lukker ned og slukker hvis jeg syr eller broderer i noget tykt som den har svært ved. Det er ikke hver gang og nogle gange sider den også som den skal : Motor overbelastet.
Dete er temmelig irriterende især hvis det er midt i et brderi med mange sting. Så skal man finde ud af hvor langt man var kommet og tage rammen ud og kalibrere forfra.
er der andre der har haft samme problem med en Husqvarna?
Jeg har talt med dem i butikken og vi kom frem til at det var fordi jeg ikke brugte rigtig undertråd, men den har også gjort det siden med rigtig undertråd og under almindelig syning.
Mange hilsner Frederikke.[/QUOTE]
Vil da også lige være med her, blandt alle maskinbroderipigerne. *789*
Jeg har en Brother PR 650 og har haft den i ca 6 mdr.
Mit designer program til pc, er PE-DESIGN 8. Som jeg også går på kursus i.
Hej Pia.
Min lukkede helt ned, slukkede simpelthen.
Jeg fik skiftet en motor ogmin strømforsyning, han kunne ikke få
fejlen fremda han havde maskinen til rep. men valgte at skifte de to ting.
Og der har ingen problemer været siden. Nu bøvler jeg bare med min undertråd,den driller rigtig meget.
Hvis du har garanti på så skal du have fat i forhandleren og han henviser sikkert til han i Frederikssund som laver garanti rep.på både phaff, husqvarna og andre. har du ikke garanti så kan du få hans tlf nr af mig og få den lavet, han er super sød. 8-)
Ved ikke om du i mellemtiden har fået løst dit problem, men sommetider er den type problem løst ved blot at skifte nålen ud og eventuelt vælge en tykkere nål eller en jeans-nål. Hvis nålen blot en enkelt gang har siddet fast mod en tyk søm, kan spidsen være ødelagt og derved give problemer.
Jeg har tidligere brugt mine nåle længe, men min nye maskine synes ikke så godt om slidte nåle, og jeg skifter dem derfor temmelig hyppigt. Ved brodering ser det ud til at være en forudsætning for et pænt resultat. Jeg har en Pfaff Broderimaskine.
Hej Pia. Det er godt nok meget laaang tid siden,at jeg har været herinde på siden. Men jeg kan se, at du også har en Pfaff Vision 5.0 (5.5).
Hvordan går det med din maskine. Jeg har ikke haft andet end problemer med min, og kunne virkelig godt tænke mig, at vide lidt om, hvad andre der har denne maskine har af erfaringer med den.
Mange hilsener Pia Bøge Petersen
Hej Myre.
Tusind tak for dit svar. Desværre er det ikke så enkelt med min maskine. Jeg har været på mange kurser og sidst på et pfaff kursus, arrangeret af Pfaff Danmark, hvor der kun var deltagere med Pfaff Vision maskiner. Underviserne, som er uddannet i disse maskiner kunne desværre heller ikke løse problemet. Vi prøvede at opgradere den til 5.5 modellen, hvilket heller ikke løste problemet. Den kan ganske enkelt ikke brodere. Den kan til nød sy et meget lille broderi med én farve. Ligeså snart vi forsøger at brodere med flere farver eller broderier, hvor den skal sy et større broderi i en farve, ja så knækker den tråden, skriver maskinen er overbelastet ell. laver andre fejl. Det er meget frustrerende at have købt en broderimaskine, fordi jeg havde lyst til at lave broderier og sy nogle mere kreative ting, og så dur den bare slet ikke. Sælger har tilsyneladende ikke tænkt sig at gøre noget ved sagen, så jeg står på bar bund med en vældig dyr maskine, som jeg ikke kan bruge til noget som helst.
Mange hilsener Pia
Hej igen. Jeg kan se, at der er kommet rigtig mange svar på min skrivelse vedr. min Pfaff Vision. Den har været til reparation hos Claus i Frederikssund. Han havde den i 5 mdr., da han ikke kunne få reservedele til den, pga. Pfaff's flytning. Efterhånden blev jeg så utålmodig, at jeg skrev til Pfaff Danmark. De var hurtige og der blev taget nogle reservedele fra nogle nye maskiner, de havde stående hos Claus. Desværre har det overhovedet ikke hjulpet. Den kan stadig ikke brodere, og det sker meget ofte, når jeg bare syr noget med lige sting (det er faktisk det eneste den kan), så skriver den motoren er overbelastet. Jeg er dybt ulykkelig, hvad gør jeg???? Sælger gør absolut intet på trods af flere henvendelser.
Mange hilsener Pia