Nej, hvor spændende.
Jeg troede egentlig at menneskehår var alt for glat til at spinde af....??
Hvad skal garnet bruges til ??
Printable View
Nej, hvor spændende.
Jeg troede egentlig at menneskehår var alt for glat til at spinde af....??
Hvad skal garnet bruges til ??
Ja, det skal i hvert tilfælde ikke bruges til noget man skal have tæt på kroppen, for hvis nogen syntes uld det klør, så skal de bare prøve det her, så kan de sige det klør og kradser som en i he...... (n)
Nej i "gamle dage" lagde man menenskehår i den uld der blev brugt som såler, det er enormt stærkt, så som til såler.
Jeg fik bare lyst til det her, for at i andre kan se det kan lade sig gøre, og det er heller ikke hver dag man lige kan få fat i en "hale "
Og som en lille fortælling til dem der kommer her om 100 år, at vi også var så tovlige i 2006
Det er godt nok at være lidt skør, så ligner man ikke ALLE de andre (x) jeg må indrømme, at jeg ikke havde forestillet sig, at der var SÅ mange af slagsen, og som ligefrem finder sammen i dette forum (Å) Men dej er jo DEJLIGT, så er der altid en lejlighed til at få rørt lattermusklerne, eller i hvertfald smilebåndet (ghf
Skægt med det uldhår, og ganske flot er det jo blevet og jeg er spændt på om det bliver til det, det var tænkt til.......
det ser spændende ud.
Og man behøver ikke at være skør og tosset (Å) for at være her, men det hjælper
Nej hvor spændende med garn af MIN hestehale (xyk)
Skøre ideer er da med til at gøre hverdagen lidt sjovere (ghf
Kommer der mere? f.eks noget lavet af garnet?
Citat:
Nej i "gamle dage" lagde man menenskehår i den uld der blev brugt som såler
så må det jo være til såler og nu hvor sørig har lært at strikke så kan hun jo strikke et par hjemmesko med sin helt egen personlige sål
Citat:
så kan de sige det klør og kradser som en i he......
der var måske lus i hestehalen (x)
spændende at se hvad mere i finder på
Jeg fristes da til at blive klippet nu. Så vil jeg strikke såler af mit hår.
Så kan jeg prale at at mit hår når helt ned under fødderne.
Ha, ha den var god Linda(ghf
Der findes folk der bruger menneskehår til at væve med. Men hvordan de gør, det ved jeg ikke
Min mor lagde det derind i billederne, altså nogle hår i hånden, og så i gang med hæklenålen
Hmmm...det er de utroligste ting der finder vej herind, hvad mon det næste bli'r ???? - vil liiige hilse og sige, at det kradser som bare f..... - ufff !! men flot er det, og nogle yderst holdbare såler ka' der helt sikkert blive, hvis det er det man vil bruge det til
se lige her hvad man kan lave ud af menneskehår
I det her stykke som hænger på mit værksted, har min mor lavet af mine håndspundne garn reste kurv.
Der er mit hår i, min mor hev simpelhen et hår ud i ny og næ på mig for hun syntes det ville være sjovt at det skulle være så personligt som muligt.
Wouuuuw, sikke nogle flotte smykker, det er da utroligt, hvad man kan få ud af en afklippet heste(menneske)hale............
Du er godt nok noget speciel hundeuld , men hatten af for din vilje til at lave noget, bare for at lave det.
Herligt, flere af den slags mennesker
Min tømmer, som altid har tid til at komme hos os når vi kalder, og det skal man være hammer glad for (H) det er svært at få håndværker, og en tømmer kan man ikke undvære når man bo i træhus
Han lider af bihule betændelse.... det kommer han ikke til mere, for jeg har strikket et pandebånd , han prøvede et, da jeg vente ryggen til, og sagde, ja sådan et må jeg have, sådan stille for sig selv.
Her har jeg lavet et af hund og får , der var lidt garn til rest af bundtet, så der blev lige til et par fingerløse handsker også.
Han skal have det i eftermiddag, jeg glæder mig til at give ham det.
1. sættet
2. min tømmer Niels Henning
ja hundeuld...sådan en skall passes på
...jeg sige bare at de eller aldrig bliver syge da de går ude i ur og skur.
jeg har selv min egen private tömmer og betonger er manden i huset...og så har jeg tildelt ham en titel...jeg ikke aner vad hedder på dansk :Proffs smitare...han mest kendte ord her i huset er nok...jeg skal bare lige.
Nu er det spændende, OM han vil bruge det.
Det ER jo en mand, og 'rigtige mænd' fryser jo ikke, vel da! *grinerhøjtikon*
Han tog det på med det sammen.... og beholdte det på, og jeg fik et KÆMPE KRAM (z)
WAUW.... FLOT model(ler)..... det varme sæt ser dejligt varmt ud, og han ser glad og charmerende ud
Jeg har lavet noget 3 trådet garn, hvad de indeholder, ja det er min hemmelighed (bdm)
Men her er der så brugt 1 ekstra slags garn, nemlig ren hundeuld, får at disse luffer skal med tiden have en pels kant (nvb
De bliver sendt afsted til en rokke pige, lige så snart jeg har hendes adresse.. som en bytte handel
Lækre! Jeg faldt omgående for den hundekant der! (skrevet bag øret)
Da jeg så Kauni garnet første gang,
tænkte jeg det kan du da lave selv
Jeg fik vist også købt et par bundter af kauni garnet, inden jeg selv kom igang (ghf
Men her er resultat, dog har jeg ikke fået strikket af det endnu, men det kommer.
Et par små fakta hvis du selv vil gå i gang med at lave det samme
Du skal have lavet så mange spoler du regner med der skal være til det du vil lave,
det går ikke at stoppe midt i det hele, for at spinde 1 spole til
Og når du begynder ar tvinde, så ikke noget med at tage telefon - skrigende unger og andet, du bliver ved til du er færdig med alle de spoler du skal have, for det er hunde svært at sætte sig ind i , hvor langt var det nu det var jeg var nået.
1.Det gælder om at have mindst 2 spoler af hver farve type.
og man sætter dem i den række følge man vil have garnet,
hele tiden flytter man en tråd, i længde man har tænkt sig garnet skal være
2.Man begynder og slutter med den sammen farver på hver spole, ellers bliver det noget rod
3.Her er det færdige resultat, nu skal der strikkes
Vedhæftet fil 3233 Vedhæftet fil 3234 Vedhæftet fil 3235
Jeg har skrevet til Bente - men altså : hun er bare for sej!!
Ihhh altså, hvor er jeg spændt på det færdige resultat.
Hvordan gjorde du ?
Nej hvor er det flot - jeg glæder mig godt nok til at se et sjal eller andet i det.
det er bare superflot, men selvfølgelig kunne du gøre det
Hvor er det bare flot, du er s.. altså ved at være for skrap
Skal det så hedde Bente-garn ....og hvad skal du lave af det
Jeg er rigtig spændt på at se resultatet, det er lige en af mine favoritfarver
Nej det bliver det ikke, her kommer garnet til at koste 2 kr pr gram.
også fordi der bliver en del spild på spolerne.
Laurine spørger :
Skal det så hedde Bente-garn
Ja, det har jeg bestemt, for det garn er jeg meget stolt af (ghf
I skal nok få lov til at se det færdige resultat, det bliver en trøje jeg "fik i hoved" imens jeg lavede garnet
Den tøje vil jeg glæde mig til at se.
Det ka' du osse roligt være, det er bare SÅ flot
ja her har vi jo nok en lidt anden kvalitet en Kauni, flot garn Hundeuld
Vedhæftet fil 3236Ja, så kom den første Bente garn trøje af strikke pindene.
Jeg havde i tankerne den skulle være rå men også let , og bestemt ikke som andre, så derfor det lidt skæve look.
Jeg tror jeg vil fotografer den igen, så i bedre kan se det skæve.
Det er gamle håndlavet tin knapper der er på
Hvor er den blevet flot, og det skæve look giver den lige lidt ekstra smartness Det er jo osse så flot et farvespil, med de grå og sorte nuancer. Du må da næsten have haft ild i pindene, med den fart, du har haft på. :lol: Kunne du ikke tage et billede af en person med den på, så vil vi bedre kunne se finesserne
Nøøj hvor er den altså blevet flot og lækker din trøje af Bente garn (H)
Hvordan kan du dog strikke så hurtig (F) .....jeg sidder og nulrer med den samme trøje på 3. uge okay til eget forsvar så er det kun et par timer hver aften
Godt og rigtig flot arbejde
den er bare flot, det er meget godt at se at man også kan strikke andet end sjaler at kainugarnet.
Jeg strikker hurtigt, for jeg har faktisk trevlet 1 ryg og 1 forstykke op, da jeg fandt ud af, trøjen vil bliver for urolig, hvis man ikke strikkede hele vejen rundt på en gang.
Det er en ting at lægge sig i baghovedet, også når i strikker af kaunigarnet.
Jeg havde taget foto af det, men der var lige en kikser da jeg skulle have det over på putteren
Jeg kunne ikke lige finde en der ville gå model, men den næste der kommer forbi, så skal i få et foto med menneske indhold
Ville Haven ikke ? Hvad bilder han sig ind (H)
Hvad mener du med at du har strikket hele vejen rundt ?
Har du taget den på rundpind, og så klippet op ?
Eller frem og tilbage på rundpind - både forstykker og ryg på en gang ?
Den er altså vildt flot!
Hold da op hvor er den blevet flot, og så er du også hurtig med pindene.
Jeg bukker mig i støvet for dine fødder super arbejde.