Tak skal du have Bente Hundeuld.
Jeg håber det går godt hos jer.
Printable View
Tak skal du have Bente Hundeuld.
Jeg håber det går godt hos jer.
Velkommen til Rokken, Lissykj og FarmorVivi!
Jeg håber I bliver glade for at være her.
Det er sjovt at se, at vores 2 marathon'er følges så fint ad. 161 par vanter og 168 par sokker. *117* *148* *178*
Denne weekend skal jeg til årsmøde i foreningen Gavstrik. Det foregår på Hotel Limfjorden i Thisted denne gang. Jeg har aldrig været med før. Men når det nu er så tæt på, hvor jeg bor, så har jeg meldt mig som dag "kursist". Det bliver spændende. Og Hans Jørn Madsen stiller en lille bod op, hvor vi kan købe hans fine ting af ben og horn. Måske køber jeg et eller andet. Hvis jeg finder noget, jeg kan lide. Lørdag er der forskellige strikke workshops, men jeg har valgt at sidde i en strikke cafe i stedet for. Om eftermiddagen skal vi på tur i Nationalpark Thy. Der er jeg jo nærmest lokalkendt. Og søndag kommer der en engelsk talende dame (ved ikke, hvor hun er fra) og fortæller os om garn, farver og garnkvaliteter. Jeg tror, det bliver spændende.
Så er jeg hjemme igen.
Det var et spændende årsmøde med mange mennesker, jeg ikke kendte. Men jeg fik da snakket med nogle af dem Det var ikke bare lokale fra Thy (der som jeg var dag "kursist"). Ellers kom de fra flere stæder på Sjælland, Fyn, Syd-, Midt- og Nordjylland. Nogle kom fra Norge og en fra Flensborg. Her kan I se Loret Karman og hendes garner og farver. https://www.google.com/search?q=lore...t=gws-wiz-serp
En af underviserne kom fra Amsterdam i Holland og hed Loret Karman (meget sød dame). Hun gav os et foredrag (med tolkning) om garn og hvordan de forskellige farver virker på hinanden. Hun fortalte om en mand, der hedder Johannes Itten, som lavede en farveskala https://www.abc247.dk/farveteori. Hun fortalte også om, hvordan maleren Vincent van Gogh kiggede på garn i mange farver inden han skulle male sine malerier.
Og vi skulle også lave nogle små strikkeprøver. En af opgaverne misforstod jeg og strikkede en bane med alle farverne. Jeg skulle have strikket små firkanter med hver farve og nogle skulle blandes. Hun havde også nogle forskellige strikkeprøver med, som vi gik rundt og beundrede.
De ville gerne spørge til min søsters strømper, som jeg havde med og strikkede på. Men strikkeringen, jeg havde med var vist ikke så spændende.
Lørdag skulle vi ud i Nationalparken. Vi besøgte Nationalpark Centret (hvor jeg endnu ikke havde været). Der var en guide, som fortalte om Nationalparket og vi så udstillingen. Det er første gang, jeg har været meget tæt på en trane. Men den var udstoppet så den kunne ikke flygte. Den var mindre end dem, jeg har set her ved mig. Vi fik fortalt om hvordan Thy var dækket af hav, sandflugten og plantningen af plantagerne. Her, hvor jeg bor, har der også været sandet til.
Bagefter gik vi lidt ned til stranden. Jeg tror de 3 damer, som jeg fulgtes med i den enes bil, syntes det var for koldt. De ville hellere tilbage til hotellet end køre videre til Stenbjerg Landingsplads. Der har jeg været så mange gange før. Så jeg sagde ok, vi kører tilbage til hotellet. Så satte jeg mig ned og strikkede inden vi skulle have eftermiddags kaffe og
Der var en dame, der havde en pose pulsvarmere/fingerløse vanter. Men jeg fandt aldrig ud af, hvem der skulle have dem. De skulle gives til et godt formål. Jeg forslog varmestuestrik. Men ved ikke om det blev godtaget.
Hvor mon alle de, der strikkede på strikkeringe er blevet af? Der er vist kun Inge K og mig tilbage.
I morgen, lørdag, tager jeg en tur til Uldfestival i Saltum. Det er desværre sidste gang, der afholdes uldfestival der. Jeg synes ellers, der plejer at komme så mange mennesker, at man næsten ikke kan komme frem for mennesker.
Det er ærgerligt, hvis festivalen stopper. Var der for nogle år siden. Har set, at Badass-broderisten Trine Runge skal åbne festivalen, håber du møder hende, StrikkeLene
Jeg havde misforstået noget. Den fortsætter, men i en anden udgave. Nok med et mindre antal store telte. Ja, der var en dame, der havde en stand med broderier. Det var mere min mor, der var glad for broderier.
Men det var en hyggelig tur. Jeg købte kun 4 nøgler uldgarn, lidt pinde + tilbehør og en bog om Tunesisk hækling,
Du kan beherske dig, måske jeg var kommet til at købe lidt mere
Jeg havde ikke så mange penge at betale med, da jeg ikke måtte hæve så mange penge i automaten. Jeg var jo forberedt på, at man ikke kunne betale med kort i teltene. De tog kun kontanter eller telefon betaling. Og det sidste har jeg ikke i min gamle telefon. I garnbutikken i byen brugte jeg mit kort.
Jeg er spændt på at se, hvem der vinder i denne måned.
Jeg tror, Bente'erne har flere lodder end mine 2 lodder.
Det er bare lidt svært at strikke, når jeg har ondt i mine lillefinger. Jeg ved ikke, om det er slidgigt eller ledegigt. Men jeg strikker alligevel.
Hej 221 gæster (eller flere)! Kom rigtigt ind på Rokken og hyg jer med os andre. Vi kan godt bruge mange flere medlemmer herinde.
Nu vil jeg op og se Royal Run. Det er så spændende at se, hvilke løb de kongelige deltager i.
Og så vil jeg nok starte på et par nye vanter/tommelfingre.
Mon du er ved at tælle dage op nu, Lone Ida?
Jeg er spændt på, hvem der vinder.
Det er ok, hvis vi vinder begge 2.
Strikkelene, er du medlem af strikkegruppen Strik og kun Strik på FaceBook?
Der er en der spørger om hjælp til strikkeringe…det ved du jo om nogen en masse om.
Tak for beskeden, Bedstemor.
Ja, jeg er medlem i Strik og kun strik. Jeg vil straks gå ind og se, om jeg kan hjælpe.
Jeg kan også henvise til Rokken.
Jeg har kontaktet hende og henvist hende til Rokken (men face book kan ikke lide Rokken).
Jeg har lige været inde på tråden og kikke. Der er da ikke noget med at FB ikke kan lide Rokken.
Du har skrevet det så fint, og hvis nogen vil på Rokken, kan de jo bare gøre som du skriver.
Jeg laver altid et mellemrum i adressen, når jeg skriver Rokken.dk på face book.
Jeg skrev en privat besked til hende og fortalte om alle trådene om strikkeringe her på Rokken.
Det er godt at høre! Tak skal du have, Bente Kristine!
Jeg lover, at jeg bliver inden døre og strikker de næste 2 dage.
Der kom ikke noget uvejr her i dag. Måske starter det i nat.
Jeg har heldigvis ingen meget store træer her. Kun en rødtjørn, en hyldebusk og nogle små egetræer. Måske tænder jeg ikke min computer de næste par dage.
Det er ikke tordenvejr eller skybrud. Men det regner og stormer temmelig meget.
Nu stormer det meget, så hele min stue på 1. salen gynger. Men jeg slukkede mit tv, da jeg havde set 21 nyhederne.
Pyha! Sikke en nat. Hver gang, jeg prøvede at sove lidt blev jeg vækket af mine affaldscontainere, der slog mod muren. Den ene er også væltet. Heldigvis er der intet i den. Jeg faldt først i søvn mellem kl. 5 og 6. Og så fik jeg sovet lidt. Det stormer stadig meget, men vindstødene er mindre nu.
https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fpresse-fotos.dk%2Fpost%2Fkaempe-naturbrand-borgere-skal-evakueres%2F%3Ffbclid%3DIwAR38AvVqgYaORRFHX4izvpup Rs6LsvecDUvWDMioT7sZu94n9arXC-sTPKk&h=AT1xvv87yCP_PxT7-k7S5ExHKRkxzvz5lMLT6YtRXw173_Lx3xtXi8NhUG-obScW3HdLwOpqu9wbUwPN4E9VS_srndr3tXmWhIFA_686rl3Rf 9dv0ncy9ulBRsY2-GK40NE_B6EY9kOiXiT-UQ&__tn__=-UK-R&c[0]=AT1qNDXUWalhND2F-DZQydT7upgelY12qmmIS2n7aca0AZxgQldIeSqg9ZcTDxUeP8l YE8Wn0RIoH_GoZQWQV4XefOeAwslIyPCCIiejK8099FcCF8nvZ ErBW_izBHvq0pT4dBRcLH22IflH1bKVTScsxkAHl2EXEjfBEP5 s3l1NxBbYMSJLsQ
Øv! Det brænder i en del af nationalparken ca. 30 km fra mig i nærheden af Klitmøller. Det lyder ikke godt.
Så det godt, men du bor heldigvis ikke så tæt på, at du skulle evakueres
Nej, heldigvis ikke. Jeg kunne heller ikke se røgen. Ikke lige som dengang det brændte i Stenbjerg Klitplantage. Da kunne jeg godt se røgen.
Pyha! for en gang tordenvejr og vand i lange baner vi fik her mellem kl. 20 og 21:30 ca..
Der er heldigvis ikke sket noget her hos mig. Jeg har siddet og hygget mig med mit strikketøj, mens det har væltet ned med vand. Godt jeg ikke har en kælder under huset. Når jeg tænker på, da vi boede i Sorø og min far brugte en hel dag bagefter på at skovle vand op i kælderen og tørre den.
Vedhæftet fil 99127Vedhæftet fil 99128
jeg har haft en dejlig weekend.
Mit ældste barnebarn Rikke blev gift med sin Jonathan og det blev fejret på Munkerupgård i Gilleleje.
Smukt sted og en vidunderlig dag.
Tillykke til Rikke og Jonathan. Sikke et flot par og en flot brudekjole.
Tillykke med det unge par (16)
Jeg sidder og hygger mig med strikketøj, mens jeg ser fejringen af Prins Christian.
Vejret er lidt blandet og der blæser en halv pelikan udenfor. Måske får vi også regnvejr.
161 gæster og mig som det eneste medlem herinde.
Hej gæster! I er meget velkomne til at melde jer ind her på Rokken.
Det er en hyggelig side, hvor I kan vise os andre, hvad I laver af håndarbejde. Det behøver ikke at være strikning, hækling eller syning. Hvis I maler, laver kort, fletter noget, laver noget i læder. Lige meget, hvilken en hobby I har, så vis os det I laver herinde.
KOM BARE INDENFOR!
Jeg får ikke strikket så mange små ting som huer, halsedisser eller pandebånd i øjeblikket og har derfor ikke nogle færdige ting lige nu. Det er fordi, jeg strikker på store ting som halstørklæder og sjaler/plaider. Og det tager lang tid før de er færdige.
Men jeg har et par strømper, hvor den ene hæl driller mig. Jeg er nødt til at pille den op og strikke hælen forfra.